برگزاری مراسم عروسی باشکوه در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
برگزاری مراسم عروسی باشکوه در دبی

آمار و ارقام نشان می‌دهد، تا سال قبل تعداد مراسم عروسی که خارجی‌ها در دبی برگزار می‌کنند، چند برابر زوج‌های اماراتی است. عرسی‌های باشکوهی که عموما به شکل لاکچری برگزار شده و از هتل‌های ۵ ستاره برای برگزاری‌شان بهره برده می‌شود. هستند بسیاری که دوست دارند مراسم خود را در کشوری دیگر برگزار کرده و جشنی لوکس بگیرند. با توجه به نزدیکی دبی و انتخاب‌های گسترده‌ای که دارد، شاید این شهر بهترین انتخاب برای شما باشد.

امروز ما نگاهی جامع به مسائل مختلف در مورد برگزاری مراسم عروسی در دبی خواهیم انداخت و از شکل جشن تا هزینه‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

 

نکات کوتاهی که در ابتدا باید بدانید

  • جشن‌های عروسی در دبی، در اکثر موارد شامل عروسی‌های لاکچری گران‌قیمت می‌شوند
  • بهترین زمان برای برگزاری جشن عروسی در دبی بین ماه‌های اکتبر تا مِی است
  • تقریبا تمام عروسی‌هایی که خارجی‌ها در این شهر می‌گیرند در هتل یا اقامتگاه‌های ۵ ستاره انجام می‌شود
  • مراسم عروسی به صورت نمادین بوده و عموما موارد حقوقی آن در کشور مبدا انجام شده است
  • کیفیت سرویس‌دهی در دبی واقعا عالی بود و البته هزینه‌ی بالایی نیز دارد
  • شما می‌توانید هر جشنی با سنت‌های خاص خود را در این شهر بر پا کنید

 

تفریحات رایگان در دبی برای سفری لذت‌بخش‌  

 دبی

 

رفتن به دبی برای جشن عروسی

برای کسانی که قرار است برنامه‌ی عروسی را بچینند، این امکان وجود دارد که با سفر به دبی، شخصی حرفه‌ای را برای برنامه‌ریزی عروسی خود استخدام کرده و سپس چند روز زودتر به دبی مراجعه کنند. اما مسئله مهم جمع کردن مهمانان در هتل مورد نظر است. بهترین روش که می‌تواند صرفه جویی بزرگی نیز برایتان داشته باشد، استفاده از موسسات گردشگری و خدمات تور دبی است که می‌توانند با ترتیب دادن سفری دسته جمعی و اقامت مهمانان در هتل مورد نظر ، با نظمی مناسب مهمانان شما را به مراسمتان برساند. خدماتی همچون بردن دسته جمعی مسافران از فرودگاه و همچنین گرفتن اتاق‌های نزدیک به هم، می‌تواند این سفر دسته جمعی را به یک جشن به یادماندنی بدل کند. شما می‌توانید اطلاعات کامل در این رابطه را از دوستان ما در بخش فروش مقتدرسیر جویا شوید.

 

  قوانینی که باید در دبی آن‌ها را رعایت کنید 

 دبی

 

مسائل حقوقی در مورد عروسی در دبی

پروسه مسائل حقوقی ازدواج در دبی کمی پیچیده است و در بسیاری موارد تنها در کنسولگری کشور مورد نظر قابل انجام است. بسیاری از خارجی‌ها به خاطر مسلمان نبودن، عموما مجوز گرفتن برگه‌های ازدواج را نمی‌گیرند و روند آن نیز زمان بر خواهد بود. همین مسئله باعث شده تقریبا تمامی کسانی که می‌خواهند در دبی ازدواج کنند، خود را درگیر این موضوع نکرده و مراحل قانونی ازدواج را در کشور خود داشته باشند و سپس مراسم را به صورت نمادین در دبی بگیرند. به این ترتیب شما هیچ احتیاجی به طی کردن موارد حقوقی ندارید.

 

 تفریحات خاص و لوکس برای علاقه‌مندان هیجان در دبی

دبی

 

گرفتن مراسم نمادین به شما کمک می‌کند تا بتوانید جشن خود را در هر جا بگیرید و عقد نمادین خود را در ساحل، باغ یا روی سقفی مشرف به شهر ثبت کنید.

 

سنت‌ها و مذاهب مختلف

تقریبا شما می‌توانید طبق سنت‌های خود از کشورها و مذاهب مختلف جشن عروسی را برگزار کنید تا جایی که با قوانین کلی این کشور دچار مشکل نشوید. برای مثال با این که دبی شهری مسلمان نشین است، اما برگزاری مراسم عروسی مسیحی یا دیگر مذاهب دیگر بدون مشکل انجام می‌شود یا شما می‌توانید سنت‌های خاصی که در نقاط مختلف دنیا وجود دارند را در مراسم عروسی در دبی پیاده کنید. اما برای مثال شلیک هوایی یا راه افتادن در خیابان برای رقص و پایکوبی با توجه به این که با قوانین کلی کشور مغایر است، قابل انجام نخواهد بود.

 

 عروسی در دبی

 

محل‌های مناسب برای عروسی در دبی

البته ما در نوشته‌ای مجزا ، بهترین محل‌ها برای برگزاری مراسم عروسی در دبی را به شما معرفی خواهیم کرد اما شما باید با توجه به سلیقه و همچنین بودجه‌ای که دارید، محل مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اکثر جاهایی که به این منظور رزرو می‌شوند هتل‌های ۵ ستاره‌ی لوکس هستند، اما اگر بخواهید با هزینه‌ی کم عروسی خود را در دبی برگزار کنید، امکان اجاره هتل‌های ۴ ستاره‌ای که سالن مناسب داشته باشند نیز مهیا است.

هتل‌های مختلف عمومای انتخاب‌های متفاوتی نیز پیش پای شما می‌گذارند. برای مثال گرفتن مراسم عقد در ساحل، در باغ و انتخاب‌های این چنینی.

 

 اقامتی رویایی در هتل لاکچری Five Palm Jumeirah Dubai پالم جمیرا 

 عروسی در دبی

 

هزینه‌های عروسی در دبی

حالا سوال این جاست که این عروسی برایتان چقدر هزینه در بر خواهد داشت؟ نمی‌توان به هیچ وجه یک رقم دقیق در این رابطه به شما گفت تا بتوانید برایش برنامه ریزی کنید، اما می‌توانید بخش‌های مختلف را به صورت حدودی برایتان مشخص کنیم و همچنین راه‌هایی برای صرفه‌جویی در این هزینه‌ها را نیز بهتان معرفی کنیم.

قبل از هر چیز باید برای خود اولویت بندی کنید، البته اگر می‌توانید همه چیز را در بالاترین حد هزینه کنید که هیچ، اگر نه بهتر است مشخص کنید که برای لباس، دکور و غذا کدام‌ها برایتان اولیوت دارد، چون این‌ها باعث می‌شود مکان و همچنین بخشی از هزینه‌ها رایتان مشخص شود. در دبی غذا و هتلی که در آن عروسی می‌گیرد، بخش زیادی از هزینه را به خود اختصاص می‌دهند. با هم نگاهی به بخشی از هزینه‌ها برای عروسی در دبی بندازیم:

 

عروسی در دبی

 

  • بسته به محلی که برای عروسی در نظر می‌گیرید، با احتساب حداقل هتل خوب ۵ ستاره، برای هر نفر باید حدود ۸۵ تا ۱۵۰ دلار پرداخت کنید که شامل غذا و خدمات مهمانی می‌شود
  • عکاس برای تمام روز حداقل ۲۵۰۰ دلار از شما خواهد خواست
  • آرایش عروس حدودا ۶۸۵ دلار برایتان هزینه دارد
  • اجرای مراسم نمادین حدودا ۶۰۰ دلار خواهد بود که با مثلا با دکور مخصوص ساحل یا باغ، این هزینه افزایش پیدا خواهد کرد

 

 ۱۰ هتل ساحلی شگفت‌انگیز دبی را بشناسید 

عروسی در دبی

 

البته هنوز بخش‌هایی همچون گل آرایی، کیک، موسیقی و بعضی خورده‌ریزها نیز باقی می‌ماند. اما راه‌هایی برای کم‌کردن این هزینه‌ها هست. برای مثال اگر مهمان‌های زیادی ندارید، می‌توانید از یک لپتاپ و میکس آهنگ استفاده کنید و هزینه‌ی DJ ندهید. در بعضی از موارد این گزینه در هزینه‌های هتل در نظر گرفته شده که کم خواهد شد. در موارد مربوط به دکور هم دست شما به این منظور بسیار باز است.

اگر کسی را برای برنامه‌ریزی عروسی انتخاب کنید (انتخاب‌ها حرفه‌ای زیادی در دبی هستند که با یک جستجوی ساده اسامی‌شان به دست می‌آید)، نه تنها در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد، بلکه این افراد راه‌های زیادی برای کم کردن هزینه‌ها به شما پیشنهاد می‌کنند.

۲۴ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران