انواع غذاهای لذیذ دریایی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
انواع غذاهای لذیذ دریایی در استانبول

استانبول یکی از شهرهای توریستی ترکیه محسوب می‌شود که مشرف به ساحل دریای مرمره می‌باشد. از این رو در تور استانبول گردشگران می‌توانند انواع غذاهای لذیذ دریایی را در استانبول تست کنند. به همین دلیل ما نیز لیستی از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین غذاهای دریایی را که خوردن آن پیشنهاد می‌شود را در این مطلب جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

لیست غذاهای دریایی در استانبول

طبیعتا برای طرفداران غذاهای دریایی تمامی انواع این غذاها خوشمزه خواهند بود. اما در میان این انواع برخی از غذاها وجود دارند که امتحان کردن آنها در درجه اول پیشنهاد می‌شوند. در زیر لیستی از این غذاها را برای گردشگران تور استانبول پیشنهاد می‌کنیم. این غذاهای دریایی عبارتند از:

 

  • هامسی (Hamsi)

  هامسی یکی از غذاهای دریایی در استانبول است که حتما باید امتحان کنید. اگر بدون خوردن هامسی از استانبول برگردید قطعا ضرر کرده‌اید. هامسی در اصل همان ماهی کولی است که درون ماهی تابه گرد و مخصوصی به صورت دایره‌وار و بسیار منظم چیده می‌شوند. این ماهی در ماهی‌تابه سرخ شده و در انتها تخم مرغی بر روی آن می‌شکنند. هامسی در اصل غذای سنتی منطقه دریای سیاه در ترکیه است. ولی به قدری لذیذ و مشهور است که می‌توانید آن را در تمامی رستوران‌های غذای دریایی در شهر استانبول پیدا کنید.

 

فعالیت‌های جذاب در سفر زمستانه به استانبول

 Hamsi

 

  • بشقاب ماهی قزل‌آلا (Alabalik tabagi)

یکی از بی‌نظیرترین غذاهای دریایی استانبول که می‌توانید تجربه کنید خوردن ماهی قزل‌آلا است. این ماهی معمولا از دریای شرقی استانبول گرفته می‌شود. هرگز دچار این تصور اشتباه نشوید که این یک ماهی قزل‌آلای معمولی است. این ماهی در این منطقه طعم بسیار لذیذتری نسبت به آنچه تا کنون خورده‌اید دارد. با توجه به سلیقه مشتری بشقاب ماهی قزل‌آلا در سه نوع سرخ شده، گریل یا کبابی سرو می‌شود. با انتخاب این غذا در منوی رستوران دریایی یک سفارش اقتصادی و لذیذی را خواهید داد.

 

 ۵ رستوران ویژه‌ در استانبول که غذاهایشان را از محصولات ارگانیک تهیه می‌کنند

 Alabalik tabagi

 

  • میدیه (Midye)

یکی از جالب‌ترین و متفاوت‌ترین غذاهای دریایی در استانبول برای ما ایرانی‌ها قطعا خوردن میدیه می‌باشد. میدیه در اصل یک دلمه دریایی است. تعجب نکنید ولی این غذا با پر کردن صدف دریایی با برنج و ادویه‌های مخصوص پخته می‌شود! گردشگران تور استانبول می‌توانند این غذای لذیذ را در رستوران‌های شیک و یا به عنوان غذای خیابانی در استانبول نیز میل کنند. پس حتما خود را برای تجربه‌های تازه آماده کنید و این غذای لذیذ دریایی را سفارش دهید. چاشنی میدیه لیمو ترش می‌باشد.

 

Midye 

 

  • ساندویچ ماهی (Deniz ürünleri sandviç)

سفارش دادن یک ساندویچ دریایی در وسط یک روز گردشگری پر ماجرا در تور استانبول ایده بسیار خوبی می‌تواند باشد. این غذا یکی غذای خیابانی محسوب می‌شود که در لیست غذاهای دریایی استانبول جای گرفته است. ساندویچ ماهی یک غذای لذیذ و مفیدی است که برای خرید آن نیاز به پرداخت هزینه زیادی نخواهد بود. معمولا در این ساندویچ از ماهی‌های بدون استخوان استفاده می‌کنند. برای درست کردن آن ماهی را به همراه مخلفاتی مثل خیار شور یا سبزی لای نان ساندویچ می‌گذارند.

 

 با کلاس‌ترین خیابان‌های استانبول کجا هستند؟ 

 Deniz ürünleri sandviç

 

  • ماهی شکم پر (Doldurulmuş balık)

از جمله غذاهای دریایی در استانبول که در تمامی رستوران‌ها می‌توان آن را سفارش داد و از طعم بی‌نظیرش لذت برد ماهی شکم‌پر می‌باشد. این ماهی را می‌توانید با توجه به اندازه ماهی ۲ یا ۳ نفره نیز میل کنید. همان‌طور که از اسمش معلوم است شکم ماهی را با مخلفاتی مثل گردو و سبزیجات معطر پر می‌کنند. در سفارش دادن این غذا این امکان برای شما فراهم می‌شود که نوع ماهی را خودتان انتخاب کنید. البته معمولا ماهی‌های پیشنهادی برای این غذا انواع بدون استخوان می‌باشد تا در خوردن آن در رستوران دچار سختی نشوید.

 

 Doldurulmuş balık

 

  • استیک ماهی هالیبوت (Pisi balığı Steak)

استیک یکی از غذاهای محبوبی است که هر نوع آن بسیار پرطرفدار می‌باشد. به همین دلیل استیک ماهی نیز می‌تواند یک ایده بسیار خوبی محسوب شود و نامش را در لیست غذاهای دریایی استانبول بگنجاند. در تور استانبول ماهی هالیبوت برای این نوع غذا انتخاب می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. برای مزه‌دار کردن استیک ماهی هالیبوت از فلفل استفاده می‌کنند که یک تندی خوش‌آیندی به غذا می‌دهد.

 

  بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را در این ۵ رستوران استانبول میل کنید

 Pisi balığı Steak

 

  • برگر سالمون (Somon burger)

 از جمله غذاهای دریایی استانبول برگر سالمون می‌باشد. همان طور که از اسمش پیدا است برگرهایی از گوشت ماهی سالمون تهیه می‌شود که مزه‌ای فراموش نشدنی دارند. برای این کار ابتدا گوشت ماهی سالمون را چرخ کرده و به همراه چاشنی‌هایی از جمله گشنیز و ادویجات مخصوص مثل همبرگر سرخ می‌کنند. برگر سالمون تهیه شده را با سبزیجاتی مثل کاهو بین نان قرار داده و سرو می‌کنند.

 

 Somon burger

 

  • بشقاب دریایی (Deniz urunleri tapagi)

اگر دوست دارید تا اکثر غذاهای دریایی استانبول را یکجا تست کنید سفارش دادن یک بشقاب دریایی بهترین گزینه می‌باشد. با این کار می‌توانید علاوه بر ماهی‌های لذیذ استانبول که با روش‌های مخصوصی مزه‌دار شده و پخته شده‌اند غذاهای دریایی دیگری را که تا به حال نخورده‌اید را نیز تست کنید. در این بشقاب دریایی دورچینی از میگو، اختاپوس و صدف نیز دیده می‌شود. قطعا از سفارش این غذا پشیمان نخواهید شد. بشقاب دریایی یک غذای لوکس در رستوران‌های دریایی محسوب می‌شود.

 

 رفت و آمد بین دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول 

 Deniz urunleri tapagi

 

به عنوان یک نکته کلی باید بگوییم که تمامی غذاهای دریایی استانبول به دلیل آب شور دریای آن منطقه بسیار لذیذ هستند و ارزش یک بار امتحان کردن را قطعا دارند. پس شک نکنید و یکی از وعده‌های غذایی خود را در تور استانبول به غذاهای دریایی اختصاص دهید.

۱۶ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران