بهترین غذاها خوری‌ها در مودا، استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین غذاها خوری‌ها در مودا، استانبول

سمت آسیایی استانبول بیشتر از مناطق مسکونی تشکیل شده و کم‌تر توریستی است، به همین دلیل برای اغلب توریست‌های تور استانبول استانبول ناشناخته و پر رمز و راز باقی مانده است. کادیکوی محله‌ای متمرکز بر اهالی بومی بوده و بیشتر همسایگان یکدیگر را می‌شناسند و از سگ و و گربه‌ها به دقت نگه داری می‌شود . زندگی به شکلی زیبا در آن جریان دارد. مودا جالب‌ترین بخش کادیکوی با حس و حالی و جوانانه است که با انوع رستوران‌ها و کافه‌ها پر شده است. اگرچه فضای کادیکوی بیشتر بومی است اما به راستی ارزش بازدید و کاوش را دارد مخصوصا این که خیابان مودا برخی از بهترین رستوران‌های شهر را میزبانی می‌کند.

 

یر (Yer)

یر قطعا یکی از محبوب‌ترین کافه‌های محله است که در مودا واقع شده و به شدت پرطرفدار و اغلب مواقع شلوغ است. یعنی هر زمان که بروید می‌بینید بیشتر میزهای آن آن پر شده است. دکوراسیون چوب و انواع گیاهان سبز حس و حلی بومی و دلچسب به فضا بخشیده است. در فضای داخلی کافه شما می‌توانید قطعات هنری قاب شده که توسط هنرمندان محلی خلق شده‌اند را ببینید، همچنین میزها و صندلی‌های رنگارنگ و کف اصلی کاشی در هماهنگی جذابی، محیطی یک دست و یک پارچه پدید آورده که عصر ملس شما را خواهد ساخت. یکی از بخش‌های جذاب کافه تراس بیرونی آن است. در تراس خارجی، مردم محلی نشسته و با یک فنجان قهوه گپ می‌زنند یا با لپ تاپ‌های خود کار می‌کنند، در حالی که می‌بینید مردم محلی در گذر زندگی روزانه‌شان به این سو و آن سو می‌روند. در مورد منو، یر از صبحانه گرفته تا کوکتل‌های بعد از شام و همچنین قهوه چیزهای متنوعی برای ارائه دارد. اگر به صبحانه ترکی سنتی و مفصل علاقه دارید، صبحانه یر را با انواع پنیرها، زیتون، مربا و تخم مرغ امتحان کنید. برای ناهار، می‌توانید سالاد گندم سالم سفارش دهید و یا یک چیز دلچسب‌تر مانند ماکارونی ماهی قزل آلا با سس گوجه را امتحان کنید.

 

غذاهای متفاوت ترکی در کرانه‌ی دریای سیاه

آدرس: Caferağa Mahallesi, Ferit Tek Sokak No.25/A Moda

 

پینسا

قطعا یکی از بهترین پیتزاهایی که در کل استانبول می‌توانید پیدا را پینسا سرو می‌کند. مخصوصا یک نوع پیتزای سبک رومی دارد که حتما باید آن را امتحا کنید. پیتزا بار این رستوران کاملا ساده اما دلچسب است، سعی کنید اوایل ظهر خودتان را به رستوران برسانید تا برش‌های تازه پیتزا نصیب‌تان شود. جدا از خمیر ترد و تازه عالی، مواد تاپینگ نیز بسیار ابتکاری و خلاقانه هستند بنابراین خودتان را به یک ماجراجویی جذاب و خوشمزه دعوت کنید. برخی از این نمونه‌های مصرفی در این پیتزاها شامل ماهی تن همراه با پوره نخود و نعناع، یا بادمجان ، سوسیس و مرزنجوش می‌شود این در حالی است که منوی انتخابی روزانه تغییر می‌کند. بنابراین اگر نمی‌دانید از کدام برش انتخاب کنید پیشنهاد می‌کنیم چند برش مختلف را بردارید و نیشی به هر کدام بزنید تا بتوانید ترکیب‌های مختلف را با هم مقایسه کنید.

 

صرف غذاهای ترکی مناسب هر ذائقه‌ در استانبول

آدرس: E/1, 32 Moda Bostanı Sokak, İstanbul, 34710, Turkey

 

Basta! Street Food Bar

این یکی از غذاخوری‌های ارزان و به شدت باکیفیتی است که می‌توانید در استانبول پیدا کید. در واقع وقتی یکی از سرآشپزهای رستوران نیکول یکی از بهترین رستوران‌های غذای درجه یک استانبول تصمیم گرفت یک بار غذای معمولی افتتاح کند، همه از قبل می‌دانستند که این یک موفقیت بزرگ خواهد بود. منوی Basta به غذاهای خیابانی کلاسیک ترکی اختصاص داده شده و به آن‌ها طراوت و مزه عالی با مواد درجه یک و روز بخشیده است. مثلا وقتی شما دوروم کلاسیک (بسته بندی دونر) سفارش می‌دهید با دنده‌های اضافی، پیاز سوخاری و هاریسا (خمیر فلفل قرمز چیلی تونس) یا "چوریزو" و گوشت بره خانگی پر شده و به شما تحویل داده می‌شود. جدا از غذای ویژه روزانه که از مواد فصلی به طرز خلاقانه‌ای تهیه می‌شود در اینجا حتما باید دسرها را نیز امتحان کنید.

آدرس: No:1 Sakız Sokak, İstanbul, 34710, Turkey

 

یدی مسا (Yedi Masa)

این رستوران دنج که تنها ۷ میز برای پذیرایی دارد جایی آرام برای تجربه‌ای رمانتیک و به دور از شلوغی است. میزهای سفید یدی ماسا با سفره‌های آبی یادآور رستوران‌های ساحل دریای اژه هستند و قطعا انواع مختلف مزه نیز الهام گرفته از حس و حاشیه اژه هستند. در کنار برخی از غذاهای کلاسیک همچون خوراک لوبیای له شده و هشت پای کبابی شما دستور العمل‌های اصیل‌تری مانند سالاد گندم با انار و توپک (یک غذای ارمنی تهیه شده با نخود، توت و سس تاهینی) را نیز پیدا خواهید کرد.

 

بهترین غذاهای خیابانی در استانبول

آدرس: 1, 8 Hülya Sokak, İstanbul, 34710, Turkey

۱۲ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران