۶ مکان رویایی در گرجستان برای سفر در زمستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
۶ مکان رویایی در گرجستان برای سفر در زمستان

سپیدی برف در این روزها که زمستان از راه رسیده، بلندی‌های گرجستان را پوشانده است و کم کم ریزورت‌های اسکی در این کشور همچون گودائوری، گوبرزی، باکوریانی، مستیا هاستوالی یا تتنولدی کار خود را آغاز کرده‌اند و مردم محلی و گردشگران برای یک روز مفرح و اسکی به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

در نوشته‌ی امروز می‌خواهیم پیشنهاداتی برای سفری زمستانی با تور گرجستان داشته باشیم. محل رویایی با مناظر استثنایی برفی که حتما از بودن در آن‌ها لذت خواهید برد.

 

  1. جوتا

این دهکده‌ی زیبا در بخش شهری کازبگی واقع شده است و ۲۲۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. جوتا در ایام تابستان مملو از گردشگران است و با توجه به مسیرهای ارتباطی که رفتن به آن جا را ساده می‌کند، محبوبیت زیادی نزد مسافران به گرجستان دارد. با این حال زیبایی‌های زمستان این منطقه نیز آنقدر جذاب است که برای سفر در این ایام نیز حتما به شما پیشنهاد شود. نماهایی که در این دهکده‌ی کوچک در زمستان خواهید دید، قابل مقایسه با بسیاری از مقاصد گران قیمت سوییس هستند. برکه‌ی کوچکی نیز در این محل واقع شده که در تلفیق با نمای برفی کوهستان، جایی استثنایی را شکل می‌دهد.

 

چگونه سفری جذاب به گرجستان سرزمین ورزش‌های زمستانی داشته باشیم؟

 جوتا

 

  1. صومعه مارتکوپی

چند ده کیلومتر دورتر از تفلیس، صومعه‌ای خاص در دل جنگل وجود دارد که آن را پدر مقدس "آنتون" بنا کرده است. یکی از ۱۳ مبلغ مذهبی آشوری که در قرن ۶ میلادی فعالیت داشته‌اند. این صومعه در دل جنگلی پر پشت و در کوه ایلنو واقع شده است و چه در تابستان و چه در زمستان، جذابیت خصی دارد. جدا از اهمیت تاریخی این صومعه، زیبایی آن هنگامی که تمام جنگل اطرافش برفی می‌شوند به قدری فوق‌العاده‌ است که نمی‌توان دیدن آن را که تقریبا یک روز از زمان سفر شما به گرجستان را به خود اختصاص خواهد داد، نادیده گرفت.

 

معرفی دو شهر در استان کاختی گرجستان

 صومعه مارتکوپی

 

  1. برکه شائوری

فرقی ندارد چه زمانی از سال باشد، جلوه‌ی طبیعی خیره کننده‌ی این مکان، گردشگران بسیار زیادی را هر ساله به سمت خودش جذب می‌کند. این برکه در استان اسوانتی قرار گرفته است و از جمله زیباترین نقاط گرجستان به شمار می‌رود. زمستان اما داستان دیگری در شائوری دارد، جایی که نمای برفی جنگل و کوهستان آن را همچون داستان‌های پریان می‌کند. آب یخ زده، طبیعت برفی و تمام این جذابیت‌ها، احتمالا تحمل دمای -۲ تا-۴ در زمان روز برای بازدید را برای شما راحت‌تر خواهد کرد.

 

  مرکز اقامتی دریاچه لوپوتا در کاختی گرجستان 

 برکه شائوری

 

  1. خولو

خولو نام یک منطقه شهری در آجارستان است که در جاده‌ی آخالتسیخه به باتومی واقع شده و ۹۲۳ متر از سطح دریا فاصله دارد. اگر زمستان به سفر باتومی رفته باشید، می‌توانید برنامه‌ریزی کرده و برای تماشای زیبایی‌های این منطقه در زمستان اقدام کنید چون از مرکز شهر باتومی تا خولو تنها ۸۸ کیلومتر فاصله وجود دارد. جدا از جذابیت‌های بصری خولو در زمستان، این مکان از نظر تاریخی نیز بسیار مهم بوده و مراکز زیادی هستند که به جز طبیعت بکرش، می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل آورید.

 

 خولو

 

  1. مستیا

کم‌تر کسی است که از زیبایی‌های این دهکده‌ی زیبا در اسوانتی آگاه نباشد. یکی از زیباترین نقاط گرجستان که در زمستان به شکلی کاملا متفاوت و رویایی، نمایی جذاب را برای گردشگرانی که زحمت رسیدن به آن جا را می‌کشند، به نمایش می‌گذارد. این دهکده کوچک تنها حدود ۲۶۰۰ نفر جمعیت دارد، اما اگر قصد ماندن در آن را داشته باشید، هتل‌هایی بسیار خوب و مدرن در آن تعبیه شده است. جدا از تمام زیبایی‌هایی که از آن‌ها تعریف کردیم، چندین مکان متلعلق به قرون وسطا و سایت‌های تاریخی که بعضا جزو میراث جهانی یونسکو نیز به حساب می‌آیند، در این محل وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورید.

 

بهترین اسپا ریزورت‌های گرجستان

 مستیا

 

  1. توشتی

یکی دیگر از نقاط بسیار جذابی که می‌توانید زمستان در گرجستان به دیدنش بروید، توشتی خواهد بود. منطقه‌ای که شامل ۱۰ دهکده‌ی کوچک و بزرگ می‌شود و از جمله جذاب‌ترین مقاصد کوهستان گرجستان به حساب می‌آید. البته سرمای هوا در روزهای برفی و سرد زمستانی در این محل به -۶ درجه نیز می‌رسد، اما شما می‌توانید هنگام بودن در این محل از زندگی خاص مردم توشتی در ایام زمستان، کوهستان برفی زیبا و بعضی جاها که نمایی بی‌نظیر دارند، دیدن نمایید.

۲۶ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران