متفاوت‌ترین فعالیت‌ها در چونبوری پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
متفاوت‌ترین فعالیت‌ها در چونبوری پاتایا

بین عامه مردم پاتایا تنها برای برخی از تفریحاتش شناخته شده است و وقتی کسی می‌گوید عاشق پاتایاست اطرافیان با طنز پاسخ می‌دهند. در حالی که پاتایا پر از جاهای دیدنی زیباست که در نگاه اول شما را محو خود می‌کند. با وجود کافه‌های جذاب و نقاط طبیعی زیبا ما در این مقاله به سراغ منطقه‌ چونبوری در نزدیکی پاتایا می‌رویم.

 

روستای فرهنگی و هنرهای تای تانی

شما می‌توانید با بازدید از این روستای تاریخی قدم به تاریخ پاتایا بگذارید. این پارک نوآورانه به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا در میان معماری سنتی تایلندی و آثار باستانی تایلندی سرگردان شده و بیشتر با جزییات تاریخی و فرهنگی منطقه آشنا شوند. به علاوه برای لذت بردن از این گردش هر شب اجرای زنده به سبک شمال تایلند برگزار می‌شود. اگر دوست دارید در تعطیلات خود مهارت جدیدی بیاموزید می‌توانید در کلاس‌های حکاکی میوه، و جلسات آشپزی تایلندی شرکت کنید و یا مختصری از سازهای تایلندی را یاد بگیرید.

 

چنبوری پاتایا

 

  • آدرس: 88 Moo 3 Sukumvit Rd. Bangsare, Satahip, Chonburi, Chon Buri, Thailand, Thailand
  • تلفن: +66 38 119 080

 

پلانگتون‌های شب تاب

همه ساله در فصل بارانی (از جون تا جولای) ساحل بانگ سائن توسط پلانگتون‌های درخشان چراغانی می‌شود. این موجودات ریز و درخشان در طول شبانه روز سطح آب را به رنگ آبی زیبایی در می‌آورند و باعث می‌شوند تا ساحل بوی ماهی بگیرد. در حالی که ممکن است در طول روز وضعیت ساحل زیاد جالب نباشد اما شب به شدت دیدنی و شگفت‌انگیز است. در واقع در حالت عادی پلانگتون‌ها رنگی ندارند اما وقتی دچار ترس و تشویش می‌شوند از خودشان نور آبی ساطع می‌کنند. این مکانیسم دفاعی آن‌ها در برابر شکارچیان محسوب می‌شود. برای دیدن این پدیده فقط کافیست در اواخر فصل و در فصل زمستان خودتان را به Bang Saen Beachat برسانید.

 

 گذراندن تعطیلاتی خاطره‌انگیز در پاتایا 

 چنبوری پاتایا

 

  • آدرس: Bang Saen Beach, T.Saen Sook, A.Muang, Chonburi, 20130, Thailand

 

گرند کانیون چنبوری

این منطقه زیبا که در فاصله یک ساعت رانندگی از پاتایا واقع شده و از تیررس بازدیدکنندگان خارجی به دور مانده یکی از نقاط محبوب عکس‌های اینستاگرامی محسوب می‌شوند. گرند کانیون سابقا به عنوان معدن مورد استفاده قرار می‌گرفت و حالا نیز دارای مالک شخصی‌ست و به همین جهت اکتشاف در آن ممکن نیست. با این حال تماشای منظره بالای آن یکی از فعالیت‌های محبوب بازدیدکنندگان محسوب می‌شود. فراموش نکنید از منطقه و قطاری که به طور مرتب از بک‌گراند آن عبور می‌کند عاسی کنید. البته برای ورود شما باید مبلغ ناچیزی بابت ورودی بپردازید.

 

 چنبوری پاتایا

 

  • آدرس: Khiri Nakhon soi 9, Khiri Junction, Chon Buri, Thailand

 

علفزار طلایی رایونگ

آیا برای فرار از شلوغی بانکوک و پاتایا آماده هستید؟ به سمت علفزار طلایی رایونگ در فاصله دو ساعت رانندگی از پاتایا بروید و از بودن در طبیعت نهایت لذت را ببرید. این منطقه سابقا شهری ماهی‌گیری بوده که حالا به مرکز توریستی شده است. در واقع صید زیاد میگوها باعث از بین رفتن ماهی‌گیری در رایونگ شد و ماهی‌گیران چاره دیگری جز کوچ به جای دیگر برایشان باقی نماند. با ۴۰۰ بات می‌توانید همراه دوستان قایق کرایه کرده و به کاوش در رودخانه و تماشای علفزارهای سرسبز و طلایی بپردازید.

 

 پنج تفریح لذت بخش در ساحل جامتین برای گردشگران تور پاتایا

چنبوری پاتایا

 

  • آدرس: District 7 Phu Mu Ban Mangrove Estuary, Prasae Klang district, Rayong

 

The Admirallica

در سفر روزانه کنار دزدان دریایی می‌توانید از خوردن صبحانه و ناهار روی عرشه لذت ببرید و در تور قایق سرعتی به جزایر کوه رین، کوه پِد، و جزیره مانکن شرکت کنید. در این گردش کودکان امکان انجام بازی‌های مختلف و شما موقعیت شنا و ماهی‌گیری خواهید داشت. تور روزانه "Treasure Hung Pirate’s Day Tour" هر شنبه ساعت ۱۰ صبح از باشگاه قایق بادبانی اوشن مارینا خارج می‌شود و ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر به بندر می‌رسد.

 

  ۱۰ هاستل تمیز و ارزان قیمت که در سفر به پاتایا می‌توانید به آنها مراجعه کنید

 چنبوری پاتایا

 

  • آدرس: Bali Hai Pier, Pattaya, Thailand
  • تلفن: +66 89 932 1045

 

محراب حقیقت (The Sanctuary of Truth)

اگرچه به عنوان جایگاهی مذهبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما بدون شک بازدید از آن تجربه‌ای روحانی خواهد بود. این سازه چوبی که مملو از حجاری‌های چوبی پیچیده است در بخش شمالی پاتایا در ساحل واقع شده. ۲۰ سال تمام صرف ساخت این سازه شده و هنوز نیم دیگری از آن باقی مانده است. در بازدید از این سازه شگفت‌انگیز حتما به تماشای منبت‌اران در حال فعالیت هم بروید.

 

 چنبوری پاتایا

 

  • آدرس: 206/2 Moo 5, Soi Naklua 12, Naklua, Bang Lamung District, Chon Buri 20150
  • تلفن: +66 (0) 3836-7229

 

عروس دریایی‌های رایونگ

در ماه‌های آگوست و سپتامبر هزاران عروس دریایی رنگی در سواحل استان رایونگ پدیدار می‌شوند. آن‌ها تقریبا در نزدیکی ساحل مائه رامفوئنگ تجمع می‌کنند. این پدیده طبیعی که ظاهرا یک شبه اتفاق می‌افتد همه ساله در این بازه زمانی تکرار می‌شود. در بعضی مواقع هزاران عروس دریایی و بعضی وقت‌ها بیش از یک میلیون از آن‌ها در منطقه ظاهر می‌شوند. بهترین زمان برای تماشای آن‌ها اوایل صبح و اواخر بعد از ظهر است. توجه داشته باشید که نباید به آن‌ها زیادی نزدیک شوید و یا لمس‌شان کنید. این موجودات ظریف هر چقدر هم که جذاب باشند دارای نیشی کشنده هستند. به همین دلیل هم در دوره پیدایش این عروس‌های دریایی قانون شنا و ماهی‌گیری ممنوع در منطقه اعمال می‌شود.

 

 بهترین اسپاهای پاتایا را در کدام هتل‌ها پیدا کنیم؟ 

 چنبوری پاتایا

 

  • آدرس: Hat Mae Rumphueng Rd, Phe, Mueang Rayong District, Rayong, Thailand
۲۵ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران