گشت و گذار در شهر چونبوری پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
گشت و گذار در شهر چونبوری پاتایا

پاتایا جزیره پر مسافر تایلند است که نامش را هر گردشگری شنیده. جزیره‌ای فوق‌العاده زیبا و در عین حال شلوغ. جزیره‌ای که بهترین امکانات رفاهی و تفریحی تایلند در آن فراهم آمده است تا برای مسافرانش خاطره‌های خوش بسازد. جزیره‌ای که در آن می‌شود انواع تفریحات هیجان‌انگیز آبی را در کنار انواع دورهمی‌ها تجربه کرد. جزیره‌ای پر رویداد که میزبان تعداد زیادی فستیوال است. جزیره‌ای که هم می‌شود ارزان به آن سفر کرد و هم لوکس و گران. جزیره‌ای جادویی که سالانه هزاران هزار گردشگر را به خودش می‌کشاند و از آنها در بهترین رستوران‌های دریایی تایلند پذیرایی می‌کند. در سفرتان با تور تایلند به پاتایا اگر می‌خواهید به یکی از شهرهای نزدیک به آن بروید و با جاذبه‌های طبیعی منحصر به فردش آشنا شوید همراه ما باشید تا چونبوری در مرکز استان چونبوری تایلند را خدمتتان معرفی کنیم.


چونبوری شهری زیبا در همسایگی پاتایا

در ۶۰ کیلومتری پاتایا و در ۱۰۰ کیلومتری بانکوک پایتخت تایلند شهری واقع شده است که یکی از زیباترین نقاط این کشور به حساب می‌آید. شهری که گردشگران کمتر آن را می‌شناسند اما دارای جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده است. شهری که نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و بیشتر مردمانش بودایی هستند. البته در میان این جمعیت می‌توانید تعداد اندکی مسلمان و مسیحی نیز پیدا کنید. شهری که براساس شواهد تاریخی اولین ساکنانش در دوره امپراطوری آیوتایا در این منطقه سکونت گزیده‌اند. شهری که هنگام سلطنت شاه رامای پنجم با چندین شهر دیگر استان چونبوری را تشکیل دادند و در سال ۱۹۳۵ به عنوان مرکز این استان شناخته شده است. شهری که زمستان‌های گرم و بی‌بارانی دارد و در بیشتر روزهای سال آب و هوایش گرم و مرطوب است. شهری که در فاصله‌ی ۴۵ دقیقه‌ای خود یک فرودگاه دارد و بیشتر رفت و آمدهایش از طریق این فرودگاه که یوتاپائو نام دارد انجام می‌شود. در سفرتان به پاتایا اگر می‌خواهید از این شهر نیز دیدن کنید و با جاذبه‌های گردشگری‌اش آشنا شوید همراه ما باشید تا این شهر را با جزئیات بیشتری خدمتتان معرفی کنیم.

 

 گذراندن تعطیلاتی خاطره‌انگیز در پاتایا 

 چونبوری


جاذبه‌های گردشگری چونبوری


۱- معبد تام نیمیت

این معبد در سال ۱۹۴۱ میلادی ساخته شده است که در آن تصویر فتح نیمیت بودا قرار دارد. تصویری بتنی که با کاشی‌های موزاییک تزئین شده است. این معبد از آنجا که نزدیک به ۸۰ سال قدمت دارد یکی از معابد نسبتا مهم تایلند به حساب می‌آید که عبادت‌کنندگان نسبتا زیادی دارد. در سفرتان با تور پاتایا به شما توصیه می‌کنیم برای دیدن این معبد و مجسمه بودایش به چونبوری بروید. معبدی که بازدید از آن کاملا رایگان است و به زمانی کمتر از یک ساعت احتیاج دارد.

 

  اقامتی ارزان و لوکس در هتل‌های ۳ ستاره‌ی پاتایا

 چونبوری


۲- مرکز اکو توریسم چونبوری

اگر از تماشای پرندگان مهاجر لذت می‌برید در سفرتان به پاتایا به شما توصیه می‌کنیم به چونبوری بروید و از این مرکز دیدن کنید. جاییکه خانه‌ی پرندگان مهاجر جذاب است و به شما امکان می‌دهد خاص‌ترین عکس‌های خود را در سفر به تایلند بیندازید. پرندگانی که پر و بال خود را در تالاب‌های این مرکز می‌شویند و برای زمانی استراحت می‌کنند تا دوباره پرواز کنند و از این منطقه بروند.

 

 چونبوری


۳- معبد وان سائن سوک

این معبد یکی از خاص‌ترین و عجیب‌ترین معابد تایلند به حساب می‌آید که به شما توصیه می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید. معبدی که در آن مجسمه‌های ترسناک نگهداری می‌‎شود و همین امر باعث شده است هرساله بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد. پیروان آیین بودا اعتقاد دارند روزی که دادگاه عدالت برپا می‌شود، افرادی که کردار بد روا داشته‌اند برای مدتی به شکل اعمال خود درمی‌آیند. در این معبد شما می‌توانید مجسمه‎‌هایی که تجسم اعمال و کردار بد مردمان هستند را ببینید.

 

 بهترین رستوران‌های غذای دریایی در پاتایا 

 چونبوری


۴- آکواریوم مرکز علوم دریایی بنگ سائن

اگر می‌خواهید با جهان زیر آبها به صورت علمی و تخصصی آشنا شوید و موجودات آن را بشناسید به شما توصیه می‌کنیم به چونبوری بروید و از این آکواریوم دیدن کنید. آکواریومی که از سه بخش موزه علمی دریایی، زیستگاه آبزیان و آزمایشگاه تحقیقاتی تشکیل شده است و همه روزه بازدیدکنندگان زیادی دارد. بازدیدکنندگانی که غالب آنها را نوجوان تشکیل می‌دهند. بنابراین اگر در یک سفر خانوادگی به پاتایا رفته‌اید به شما توصیه می‌کنیم از این آکواریوم دیدن کنید و برای فرزندان خود خاطرات فراموش ناشدنی بسازید.

 

 چونبوری


۵- مرکزخرید توکام

در سفرتان به چونبوری اگر قصد خرید سوغاتی‌های الکترونیکی داشتید جدای از بازارها و فروشگاه‌ها می‌توانید به این مرکزخرید مراجعه کنید و لوازمی همچون گوشی‌های تلفن هوشمند، کنسول‌های بازی، کامپیوتر، تبلت، لپ تاپ و همینطور لوازم جانبی این وسایل را خریداری کنید. همچنین اگر وسایل کامپیوتری‌تان در سفر به پاتایا خراب شد برای تعمیر آنها می‌توانید به این مرکزخرید و واحدهای تعمیراتش مراجعه کنید.

 

  مشهورترین مراکز خرید پاتایا؛ شهر گشت‌و‌گذارهای روزانه و شبانه

چونبوری

۰۹ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران