همه چیز درباره سفر تجاری به چین

جاذبه‌های گردشگری چین
همه چیز درباره سفر تجاری به چین

امروزه کشور چین به یکی از غول‌های تجارت در دنیا تبدیل شده است. به همین دلیل انتخاب تور چین می‌تواند با دو هدف گردشگری و یا تجاری صورت بگیرد. اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و تجارت و سیاحت را با هم یکی کنید پس تا انتها همراه ما باشید. چرا که چین قوانین و شرایط خاص خود را دارد. برای اینکه ریسک کاری شما کمتر شود و برخی از سوالات ذهنی‌تان از بین برود راهنمای سفر به چین برای تجارت بهترین گزینه است.

 

دریافت ویزای تجاری چین

در سفر با تور چین با توجه به هدفی که از سفر دارید ویزاهای مختلفی ارائه می‌شوند. پس اگر با هدف تجارت به این کشور پهناور سفر می‌کنید گرفتن ویزای تجاری چین بسیار ضروری خواهد بود. برای اینکه بتوانید ویزای تجاری چین را دریافت کنید داشتن مدارک زیر الزامی است.

 

 زیباترین شهرهای کوچک و قدیمی چین 

ویزای تجاری چین

 

  • اصل پاسپورت با دارا بودن حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ۲ قطعه عکس
  • گواهی تمکن مالی به مبلغ ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
  • پرداخت ۱۱۰ دلار بابت هزینه ویزا
  • اصل دعوت نامه رسمی از سفر شخصی صادر شده توسط یک واحد مجاز

 

اگر احساس می‌کنید جمع‌آوری این مدارک برای شما دشوار خواهد بود گزینه دیگری نیز پیش رو خواهید داشت. شما می‌توانید ویزای L دریافت کنید. این ویزا معمولا با هدف دیدار اقوام یا سایر امور شخصی صادر می‌شود. و فقط در مدت اعتبار آن یک بار می‌توانید به کشور چین ورود و خروج داشته باشید. معمولا مدت اعتبار ویزای L حدود ۳۰ روز است. آنچه که باید در این مورد بدانید این است که برای دریافت این ویزا نباید کمتر از ۵ نفر باشید. شما می‌توانید با گروهی از تاجران برای گرفتن چنین ویزایی اقدام کنید.

 

 بهترین نقاط پکن برای خرید سوغاتی‌های دست‌ساز

سفر تجاری به چین

 

البته مزیتی که ویزای تجاری نسبت به ویزای L دارد این است که با ویزای تجاری چین می‌توانید در بانک‌ها چین حساب باز کنید و گردش حساب داشته باشید.

 

برای تجارت در چین چگونه خود را به این کشور برسانید؟

شما با هدف تجارت قرار است وارد کشور چین شوید و چند روزی در آن اقامت داشته باشید. پس هدف شما از این سفر پول در آوردن است نه پول خرج کردن. لذا توصیه می‌کنیم به دنبال روش‌های ارزان‌تر باشید. تور چین سفری راحت و بدون دردسری را برای شما رقم می‌زند. ولی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. پس بهتر است خودتان دست به کار شوید.

بهترین زمان برای تجارت در چین زمان برگزاری نمایشگاه‌ها است. پس هوشیار باشید. از تاریخ برگزاری نمایشگاه در چین مطلع شوید و هر چه زودتر نسبت به خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود اقدام نمایید. هر چه قدر کارهای خود را نزدیک‌تر به تاریخ نمایشگاه انتخاب کنید آنگاه هزینه‌های شما بیشتر خواهد شد.

 

 معرفی نمایشگاه بهاره گوانجو سال 2019

 سفر تجاری به چین

 

مناسب‌ترین واحد پول در سفر تجاری به چین چیست؟

از آنجایی که شما برای تجارت وارد خاک این کشور می‌شوید پس منطقی است که واحد پولی که با خود به همراه می‌برید را بدانید. اگر سفر توریستی با تور چین را انتخاب کرده‌ بودید این موضوع اهمیت چندانی نداشت. ولی در سقر تجاری بهتر است واحد پول چین (یوان چین) را به همراه داشته باشید. زیرا امکان اینکه در معامله‌های خود طرف مقابل دلار قبول نکند زیاد است.

یکی دیگر از راه‌های پیشنهادی در سفر تجاری به چین این است که بلافاصله بعد از رسیدن به چین برای باز کردن حساب بانکی در این کشور اقدام کنید. با این کار می‌توانید امنیت پول‌های خود را بالا ببرید. زیرا دیگر احتیاج نخواهید داشت که مبالغ بالایی را در طول سفر با خود حمل کنید. همچنین دیگر دغدغه دلار یا یوان را نیز نخواهید داشت.

 

 راهنمای حمل و نقل عمومی در چین

 سفر تجاری به چین

 

ترخیص اجناس به چه صورت خواهد بود؟

یکی دیگر از اصلی‌ترین بخش‌هایی که ذهن تمامی تاجران را درگیر خود می‌کند این است که چگونه اجناس خریداری شده را ترخیص و وارد کشور کنند. خوشبختانه باید بگوییم این موضوع آن قدرها هم که فکر می‌کنید دشوار نیست. شرکت‌هایی تحت عنوان کارگوی door to door با این هدف تاسیس شده‌اند و تاجران را در این مراحل کمک خواهند کرد. می‌توانید اطلاعات لازم و کافی را از این شرکت‌ها پرس‌وجو کنید.

 

 راهنمای کامل خرید در شانگهای

 سفر تجاری به چین

 

توصیه‌های ضروری و کلی در سفر تجاری به چین

  • تمامی شهرهای چین برای تجارت مناسب هستند. فقط کافی است هدف تجارتتان را مشخص کنید و با توجه به آن شهر خود را انتخاب نمایید.
  • اجباری است که در سفر تجاری به چین با زبان این کشور آشنایی داشته باشید. در غیر این صورت باید از یک مترجم کمک بگیرید.
  • چینی‌ها در مورد زمان خیلی حساس هستند. پس همیشه سر موقع برای قرار کاری خود حاضر و آماده باشید.
  • ادب شرط اولی است که چینی‌ها به آن اهمیت می‌دهند. مثلا اگر برگه‌ای را به آن‌ها می‌دهید آن را دو دستی تقدیم کنید. وسط حرف آن‌ها نپرید و ...
  • برای امضا و یا نوشتن قرار داد از خودکار قرمز استفاده نکنید. خود کار قرمز در بین چینی‌ها به معنی عدم موافقت در معامله است.
۰۸ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران