۷ نکته ضروری که پیش از سفر به گوا باید بدانید

جاذبه‌های گردشگری گوا
۷ نکته ضروری که پیش از سفر به گوا باید بدانید

گوا یکی از زیباترین جزایر دنیاست که هرکس به آن پا گذاشته است دیگر نتوانسته آن را فراموش کند و همیشه آرزویش را داشته دوباره به آن بازگردد. جزیره‌ای که یک گوشه‌ی دنج جهان برای سفرهای عاشقانه به حساب می‌آید. جزیره‌ای که اقامتگاه‌های ساحلی فوق‌العاده‌ای دارد. جزیره‌ای که می‌شود شبانه‌روزی هیجان‌انگیز در سواحلش پشت سر گذاشت. جزیره‌ای که می‌شود در سکوت آن غرق شد و در دورهمی‌های آن گم. اگر می‌خواهید بیشتر با این جزیره آشنا شوید و پیش از سفر با تور هند به آن بدانید چه کارهایی بهتر است انجام دهید همراه ما باشید تا ۷ نکته ضروری در این باره را خدمتتان بازگو کنیم.


۱- تمام وقت‌‌تان را صرف سواحل شلوغ این جزیره نکنید

گوا پر از سواحل زیبا است. سواحلی که فوق‌العاده زیبا و جذاب هستند و آدم را به خودشان می‌کشانند. برخی از سواحل این جزیره اما امروزه بسیار معروف شده‌اند و در تمامی فصل‌ها و روزهای سال شلوغ هستند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم اگر به دنبال نقاط بکر و کمتر شناخته شده هستید همه‌ی وقت خود را صرف گشت و گذار و بودن در سواحل شلوغ این شهر نکنید. سواحلی مانند کاکولم، گابیگالا، هولانت، ولسائو، آشوم، موبار و باترفلای در این جزیره وجود دارند که به اندازه سواحل واگاتور، کاندولیم و کالانگوته معروف نیستند اما به اندازه‌ی آنها زیبا هستند.

 

 ۵ محله‌ی دیدنی در گوا؛ شهر ساحلی سبز در هند 

سفر به گوا


۲- در گوا غذاهای فست فودی را فراموش کنید

آشپزی در گوا یک مقوله پیچیده و جذاب است. آشپزی این جزیره ترکیبی از آشپزی پرتغالی‌ها، برزیلی‌ها، عرب‌ها، چینی‌ها و آفریقایی‌ها است. بنابراین در سفر به این جزیره و رفتن به رستوران‌هایش به شما توصیه می‌کنیم غذاهای فست فودی را فراموش کنید و تا می‌توانید غذاهای محلی و بومی نوش جان کنید. چرا که این غذاها علاوه بر آنکه لذیذ هستند، مقوی نیز هستند و طعم‌های این جزیره را زیر زبان شما ماندگار می‌کنند.

 

معرفی برترین رستوران‌های گوا در هند

سفر به گوا


۳- در گوا موتور سواری کنید

در این جزیره اگر علاقه‌مند به موتور سواری هستید می‌توانید با هزینه‌ای نزدیک به ۱۲ دلار برای یک روز موتور اجاره کنید و این جزیره را با موتور بگردید. بنابراین اگر اهل موتور سواری و هیجان هستید به شما توصیه می‌کنیم موتور کرایه کنید و به نقاط مختلف این جزیره با موتور سرک بکشید. موتورهایی که اگر اصول ایمنی را در آنها رعایت کنید هیچ خطر و آسیبی شما را تهدید نمی‌کند. چرا که جاده‌های گوا خلوت و استاندارد هستند.

 

سفر به گوا


۴- در سفر به گوا فقط به دریا و سواحل نپردازید

گوا یک جزیره تاریخی است که جدای از جاذبه‌های طبیعی، شما می‌توانید به جاذبه‌های تاریخی آن نیز سر بزنید. جزیره‌ای که در خود کلیساها، قلعه‌ها، موزه‌ها و غارهای باستانی دارد. بنابراین در سفر به این جزیره طوری برنامه‌ریزی کنید که جدای از سواحل بتوانید از جاذبه‌های مختلف گردشگری آن نیز دیدن کنید و دست خالی از آن بازنگردید.

 

معرفی کارناوال گوا یکی از بزرگترین فستیوال‌های هند

سفر به گوا


۵- در بازارهای گوا خرید کنید

گوا در خود چندین بازار محلی و چندین مرکزخرید دارد  . در سفرتان به این جزیره به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از بازارهایش دیدن کنید و در طول آن برای ساعاتی قدم بزنید. در این بازارها جدای از آنکه می‌توانید بیشتر با مردمان این جزیره آشنا شوید می‌توانید انواع سوغاتی‌ها را نیز به قیمت‌های مناسب خریداری کنید. البته اگر قدرت چانه زنی داشته باشید. در بازارهای محلی گوا این شهر به شما توصیه می‌کنیم فروشنده هر قیمتی به شما داد تا جاییکه می‌توانید چانه بزنید و قیمت را بشکنید. چرا که آنها همیشه بسیار بیشتر از آنچه تصورش را می‌کنید قیمت می‌دهند.

 

بازارچه‌های معروف و سنتی گوا را بشناسید

سفر به گوا


۶- در این جزیره حواستان به وسایل‌تان باشد

گوا جزیره امن و آرامی است اما از آنجا که در این چند ساله اخیر بسیار پر مسافر و شلوغ شده است بهتر است در شلوغی‌ها و ازدحام‌ها حواستان را به وسایل‌تان بیشتر جمع کنید. برای همین وقتی به سواحل می‎‌روید و در کمال آرامش مشغول آفتاب گرفتن هستید وسایل‌تان را نیز نزدیک خودتان قرار بدهید تا حواستان به آنها جمع باشد. همچنین به خوبی از مدارک خود محافظت کنید که خدایی ناکرده با گم شدن‌شان دچار دردسر نشوید.

 

سفر به گوا


۷- در سفر به گوا مراقب سلامتی خود باشید

هوای گوا شرجی است و در گشت و گذارهایتان در این جزیره شما زیاد دچار تعریق خواهید شد. بنابراین حواستان باشد دچار کم آبی و مریضی نشوید. در این جزیره تا می‌توانید آب معدنی و بهداشتی نوش جان کنید و به هنگام رفتن به سواحل یادتان باشد به خودتان کرم ضد آفتاب بزنید تا دچار آفتاب سوختگی‌ها نشوید. همچنین برای مراقبت از خود عینک دودی و کلاه آفتابی نیز به همراه داشته باشد. حفظ سلامتی در سفر مهمترین نکته‌ای است که باید آن را رعایت کنید.

۱۰ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران