سفر به روسیه چقدر هزینه دارد؟

جاذبه‌های گردشگری روسیه
سفر به روسیه چقدر هزینه دارد؟

چه قصد سفر با تور روسیه داشته باشید و چه بخواهید کمی حساب و کتاب کنید تا شاید روسیه را برای سفر خود انتخاب کنید، این که بدانید سفر به این کشور چقدر برایتان هزینه در بر دارد، امری بسیار مهم است. هزینه‌هایی که ما به تفکیک در متقدرسیر برایتان بازگو خواهیم کرد و شما می‌توانید با جمع بندی آن‌ها به یک هزینه‌ی کلی در سفر برسید. پس در ادامه‌ی مقاله همراه ما باشید.

 

هزینه‌ی ویزای روسیه

قبل از هر چیز، ابتدا باید برای ورود به روسیه ویزا تهیه کنید (تا زمانی که لغو ویزا بین دو کشور در نظر گرفته شود). هزینه‌ی اخذ ویزا ۸۰ دلار است و شما باید برای ورود به این کشور، پاسپورتی با حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشید. البته این احتمال وجود دارد که تغییراتی در مبلغ گفته شده یا شیوه‌ی سفر به روسیه انجام شود.

 

 بهترین شهرهای روسیه برای سفر در پاییز 

 سفر به روسیه

 

سفر هوایی به روسیه

برای سفر به روسیه بهتر است از تورهای گردشگری استفاده کنید، زیرا شما را از دردسرهای معمول تهیه بلیط و هتل در امان نگه داشته و شما تنها باید مدیریت منابع مالی برای گردش در مسکو یا سنت‌پترزبورگ یا دیگر شهرهای روسیه را به انجام برسانید. هزینه‌ی این تورها بسته به زمانی که به روسیه سفر می‌کنید کاملا متفاوت خواهد بود و شما می‌توانید اطلاعات آن را از همکاران ما در مقتدرسیر جویا شوید.

اگر هم در نهایت بخواهید خود بلیط تهیه کنید، باید بدانید که بلیط یک طرفه به مسکو، چیزی حدود ۵ میلیون به بالا برایتان هزینه در بر خواهد داشت.

 

 سفر به روسیه

 

هتل‌ها و هاستل‌ها چه قیمتی در روسیه دارند؟

کماکان پیشنهاد ما به شما استفاده از تورهای گردشگری برای رفتن به روسیه است تا بدین ترتیب بتوانید از میان هتل‌های معتبری که با قیمت مناسب برای شما در نظر گرفته شده استفاده کنید و با خیالی راحت در روسیه اقامت داشته باشید. اما برای آن‌ها که می‌خواهند هزینه‌های هتل در روسیه را بدانند باید در نظر بگیرند که بازه‌ی قیمتی در شهرهایی همچون مسکو بسیار متفاوت است. شما می‌توانید هاستل‌هایی را انتخاب کنید که هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومن در شب برایتان دارند، با این که به سراغ هتل‌های متوسط بروید که حدودا ۶۰۰ تا ۹۰۰ تومن برای هر شب اقامت قیمت دارند و یا این که به دنبال سوییت‌های ۵ ستاره، هتل‌های لاکچری و ... بروید که قیمت آن‌ها سقف نداشته و تا مرزهای بسیار بالا پیش می‌رود. برای مثال یک هتل ۵ ستاره‌ با اماکانات عالی (نه هتل و اتاق لاکچری) حداقل چیزی حدود ۴ میلیون تومن برایتان آب می‌خورد. مضاف بر این که قیمت‌ها ممکن است در مواقع خاص از سال بالاتر و پایین‌تر باشند.

 

 معرفی ارزان‌ترین هتل‌های مسکو برای اقامتی مقرون به صرفه

 سفر به روسیه

 

حمل و نقل عمومی در روسیه

حمل و نقل عمومی در شهرهای مختلف روسیه، مخصوصا شهرهای بزرگ بسیار عالی و کارآمد است. مخصوصا متروهای زیبای مسکو که یکی از معروف‌ترین ایستگاه‌های جهان به حساب می‌آید. شما برای خرید بلیط مترو می‌توانید به ایستگاه‌های مختلف رجوع کرده و بلیطی ۵۵ روبلی تهیه کنید. البته اگر از کارت‌های اعتباری استفاده کنید، مبلغ کرایه شما بر اساس تعداد ایستگاه‌ها محاسبه می‌شود که البته این کارت‌ها عموما برای مسافران خیلی به صرفه نیست. از جمله کارت‌های اعتباری حمل و نقل عمومی می‌توان به کارت‌های ماهانه اشاره کرد که حدود ۲ هزار روبل قیمت دارند.

 

 راهنمای حمل و نقل محلی در روسیه 

سفر به روسیه

 

اتوبوس‌ها اما از مترو کمی ارزان‌تر هستند، هر چند که این قیمت کمی در شهرهای مختلف متفاوت است. قیمت بلیط اتوبوس‌ها عموما ۴۰ روبل است و شما می‌توانید از همان کارت‌های ماهانه برای بلیط اتوبوس نیز استفاده کنید. اگر مدتی طولانی در روسیه باشید و بخواهید خیلی رفت و آمد کنید، خرید این بلیط‌های ماهانه می‌تواند به شما برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان کمک کند.

از طرفی تاکسی‌ها نیز در روسیه آنقدر ارزان نیستند. شروع قیمت بر اساس جایی که سوار تاکسی می‌شوید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ روبل خواهد بود و حدودا به ازای هر کیلومتر، مبلغ ۱۰ تا ۲۰ روبل بعد از سررسید محدودیت اولیه، به آن اضافه خواهد شد. البته روسیه نیز تاکسی اینترنتی دارد که با نام یاندکس شناخته می‌شود و هزینه‌ی آن نسبتا کم‌تر بوده و شما می‌توانید مبلغی که باید در آخر پرداخت کنید را همان ابتدای کار مشاهده کنید. در نهایت فراموش نکنید که در بسیاری از نقاط روسیه، هنوز ون‌های مخصوص روسی یا همان ماتروشکاها فعالیت دارن و با هزینه‌ای کم‌تر از تاکسی و حدود ۶۰ روبل شما را در سطح شهر جا به جا می‌کنند.

 

 ۷ جاذبه‌ی دیدنی در نزدیکی میدان سرخ مسکو 

سفر به روسیه

 

سیم کارت

برای تماس شما حتما نیاز به یک سیم کارت خواهید داشت. چهار شرکت مختلف در روسیه وجود دارند که با خرید سیم کارت‌های اعتباری آن‌ها، امکان خرید بسته‌های اینترنت نیز برایتان وجود خواهد داشت. این سیم کارت‌ها بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ روبل قیمت دارند و به اندازه‌ی هزینه‌ای که برایشان پرداخت کرده‌اید، شارژ اولیه خواهند داشت.

 

 سفر به روسیه

 

هزینه‌ی خورد و خوراک در روسیه

همیشه اولین سوال در سفر این خواهد بود که یک بطری آب در کشوری که به آن سفر می‌کنیم، چقدر خواهد بود. در روسیه یک بطری آب تصویه شده‌ی ۱.۵ لیتری بر اساس برندهای مختلف بین ۲۵ تا ۵۰ روبل است. به طور کلی هزینه‌ی خورد و خوراک در روسیه پایین نیست و به همین خاطر هتل‌هایی که صبحانه‌ی خوب به صورت رایگان ارائه می‌کنند، باید برای شما در ارجعیت قرار بگیرند.

 

  ۷ رستوران خیابانی مسکو برای نوش‌جان کردن خاص‌ترین غذاها

سفر به روسیه

 

به طور کلی هزینه‌های خورد و خوراک بر اساس چیزی که می‌‌خواهید بخورید و جایی که در آن غذا را میل می‌کنید بسیار متفاوت خواهد بود. برای مثال یک صبحانه کامل در رستورانی معمولی می‌تواند برایتان ۳۰۰ روبل هزینه داشته باشد، اما همین صبحانه در رستورانی شیک تا ۸۰۰ روبل نیز برایتان تمام شود. در مورد دیگر وعده‌ها نیز کلا به همین شکل است اما اگر بخواهی مزنه‌ی کار دستتان بیاید، فست فود در روسیه حدود ۲۵۰ تا ۴۰۰ روبل خواهد بود و غذای خوب در رستوران‌ها بسته به کیفیت و البته گرانی آن رستوران، می‌تواند بین ۳۰۰ روبل تا ۲ یا حتی ۳ هزار روبل هم پیش برود و این‌ها قیمت‌های رستوران‌های لاکچری نیستند که در روسیه به وفور یافت می‌شود.

 

بازدید از مراکز گردشگری

بخش زیادی از دیدنی‌های روسیه مربوط به مراکز تاریخی، موزه‌ها و قصرهاست. با چند مثال در این رابطه پست خود را به پایان می‌بریم چون عموما قیمت بازدید از مراکز مختلف مثل چند نمونه‌ی ما خواهد بود.

  • کاخ کرملین : ۷۰۰ روبل (۱۰۰۰روبل با راهنما)
  • کاخ پترهوف: ۹۰۰ روبل
  • موزه‌ی آرمیتاژ: ۸۰۰ روبل (۱۰۰۰روبل با راهنما)
  • کاخ مویکا: ۴۵۰ روبل
  • کلیسای پل و پیتر: ۴۵۰ روبل
  • کلیسای سنت آیزاک: ۲۵۰ روبل
۰۹ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران