کینابالوی مالزی؛ کوهی که حرکت می‌کند

جاذبه‌های گردشگری مالزی
کینابالوی مالزی؛ کوهی که حرکت می‌کند

مالزی یکی از کشورهای آسیای شرقی است که پر از جاذبه‌های دیدنی است، تفریحات بسیار و مناظر بی‌نظیری برای دیدن دارد. گردشگران زیادی از ایران با تور مالزی به دیدن شهرهای مختلف این کشور گرمسیری می‌روند و از انواع تفریحات و جذابیت‌های آن فیض می‌برند. در بین همه جاهای دیدنی این کشور، کوهی وجود دارد که گردشگران زیادی برای دیدن آن تا مالزی می‌آیند. این کوه یکی از میراث‌های مقدس برای مالزیایی‌ها محسوب می‌شود.

 

کوه کینابالو

این کوه در یکی از پارک‌های جنگی ملی و برجسته جنوب شرقی قاره آسیا قرار گرفته است و یکی از مرتفع‌ترین کوه‌های جزیره بورنئو به شمار می‌رود که مراتع و مناطق زیست محیطی فراوانی در خود دارد. این کوه در واقع یکی از عجایب مالزی است که سالانه چند سانتی‌متر حرکت می‌کند و برای مالزیایی‌ها مقدس است و اگر بخواهید از این کوه دیدن کنید باید بسیار مراقب رفتار خود باشید و به آن احترام بگذارید.
در منطقه‌ای که کوه کینابالو قرار گرفته است، گونه‌های گیاهی متنوعی وجود دارد و گیاهان نایاب آسیای جنوب غربی یافت می‌شود. همچنین گونه‌های مختلف جانوران از جمله پرندگان، خزندگان و پستانداران نیز زندگی می کنند. آب و هوای این منطقه، استوایی و تمیز است و بادهای موسمی آن بسیار مشهور است. بهترین زمان بازدید و پیاده روی در این کوه بهار است به دلیل اینکه که شکوفه‌های زیبای درختان و بوی دلنشین آنها هوش از سر شما خواهد برد.

 

سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ

کوه کینابالو


اگر بخواهیم از نظر مطالعات زمین شناسی در نظر بگیریم، می‌توان گفت که کوه کینابالو به عنوان بزرگ‌ترین کوه مالزی نام گرفته است و حرکتی که دارد باعث شده است که بیشترین شیب‌های مالزی در ایالت برونئو شکل بگیرد. گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شیب خطرناک در طول جاده‌های این منطقه به وجود آمده که بیشتر آنان در ساراواک است که به این کوه نزدیک هستند. این جاذبه دیدنی برای افرادی که به ماجراجویی علاقه‌مند هستند، پر از هیجان است. به طوری که دیده‌هایشان را هرگز فراموش نخواهند کرد.

 

کوه کینابالو

 

معرفی ۴ منطقه دیدنی و زیبای مالزی

سالانه هزاران گردشگر ماجراجو برای دیدن این کوه به مالزی سفر می‌کنند. برای رفع کنجکاوی خود کافی است با تور مالزی و یا با خرید یک بلیط هواپیما به سوی این کشور و کوهنوردی دو ساعته تا قله آن به بلندترین کوه عجیب و مقدس صعود کرده و از بلندای آن به مناظر زیبایش تماشا کرده و لذت ببرید. حتی این امکان وجود دارد که برای بالا رفتن از این کوه، شب را در دامنه آن بمانید. کارکنان پارک ملی مراقبند تا امنیت کامل برای گردشگرانی که برای بازدید از این منطقه و کوه کینابالو می‌آیند، فراهم باشد. شما می‌توانید برای اقامت در پایین کوه با آنها هماهنگ کرده و حتی مجوزهای لازم کمک بگیرید.

 

کوه کینابالو


دسترسی به کوه کینابالو

بالا رفتن از کوه کینابالو یک ماجراجویی چالش برانگیز است و افرادی که علاقه مند هستند کوهنوردی در کینابالو را تجربه کنند، می‌بایست مسیری حدود ۲ تا ۳ ساعت را در امتداد دیواره‌های گرانیتی را طی کنند. این کوهنوردی برای افرادی با توان متوسط ممکن است حدود ۴ الی ۵ ساعت هم طول بکشد اما در نهایت خواهند توانست از مناظر خیره کننده و چشم انداز زیبای ارتفاعات کینابالو لذت ببرند.
برای بازدید از این کوه مسیری به نام مسیر فراتا وجود دارد که در زبان ایتالیایی، جاده آهنی نیز گفته می‌شود. این جاده متشکل از یک سری پله، ریل و کابل است و گذر از مسیر فتا به نوعی ورزش محسوب می‌شود و معمولا برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که آمادگی جسمانی یا تجربه کافی برای کوهنوردی یا صخره‌نوردی در کوه‌هایی با ارتفاع زیاد را ندارند. در این حالی است که فرد مورد نظر توانایی طی کردن مسافتی بیش از ۳۰۰۰ متر را در ۶ ساعت داشته باشد، سنش کمتر از ۱۰ سال نباشد و قد او بیشتر از ۱.۳ متر باشد. همچنین لازم است برای صعود به آن ترس از ارتفاع نداشته باشید.

 

۸ مرکزخرید کوالالامپور برای خرید سوغاتی‌های زیبا

 کوه کینابالو

 

به هنگامی که شما به بالای کوه رسیدید، خواهید توانست به مناظر اطراف و پایین نگاه کنید، در اینجاست که احساس خواهی کرد کوه در حال حرکت است. همچنین به خاطر داشته باشید لباس گرم با خود به همراه داشته باشید. به دلیل اینکه ارتفاعات سرمای بیشتری را احساس خواهی کرد.

 

۰۵ آذر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 29 مرداد 1401)

نظرات کاربران