پیاده‌روی بر روی دیوار چین

جاذبه‌های گردشگری چین
پیاده‌روی بر روی دیوار چین

امکان ندارد صحبت از سفر به با تور چین باشد ولی حرفی از دیوار چین زده نشود. عظمت و شکوه این دیوار و تاریخچه‌ای که پشتش دارد آن را به یکی از معروف‌‌ترین سازه‌های جهان تبدیل کرده است. دیوار چین یکی از عجایب هفتگانه به حساب می‌آید. همین باعث شده است تا پیاده‌روی بر روی دیوار چین به آرزوی هر گردشگری تبدیل شود. تور چین یکی از پرطرفدارترین تورها در آژانس‌های مسافرتی می‌باشد. در این مقاله تمامی جزئیات دیوار چین برای کسانی که دوست دارند از این سازه زیبا و شگفت‌انگیز دیدن کنند آورده شده است.

 

دیوار چین

محل قرار گیری دیوار چین در مرز شمالی این کشور می‌باشد. این دیوار طولی در حدود ۷۰۰۰ کیلومتر دارد. البته بسیاری از افراد بر این باورند که طول اصلی این دیوار ۱۰ هزار کیلومتر است. البته بسیاری از بخش‌های دیوار چین در طول جنگ‌هایی که رخ داده است از بین رفته‌اند. چندین قرن طول کشیده است تا دیوار چین به شکل امروزی خود در بیاید. ابتدا دیوارهای کوچکی وجود داشتند که در طول حدودا ۲۰۰۰ سال به یکدیگر وصل شده‌اند و دیوار چین شکل کنونی را به خود گرفته است. ارتفاع دیوار چین از حدود ۵ متر تا ۱۰ متر متغیر است. عرض آن نیز در برخی قسمت‌ها ۴ متر و در برخی قسمت‌ها ۵ متر می‌باشد.

 

معرفی و گشت و گذار در شهر نانجینگ چین

دیوار چین

 

از آن‌جایی که سال‌های بسیار طولانی طول کشیده است تا دیوار چین ساخته شود هر بخش آن با بخش دیگرش تفاوت‌هایی دارد. ولی در کل نمی‌توان نقش تاریخچه و فرهنگ کشور چین را در شکل‌گیری آن نادیده گرفت. سنگ، خاک، آجر از جمله مصالحی هستند که در ساخت دیوار چین از آن‌ها استفاده شده است. تمامی این عظمت و شگفتی که در دیوار چین دیده می‌شود باعث شده است نام آن در لیست کتاب گینس نوشته شود.

 

دلیل ساخت دیوار چین

بر اساس روایات و تاریخی که نوشته شده است دلایل بسیاری برای ساخته شدن این دیوار آورده شده است. بسیاری از تاریخ‌دانان بر این باورند که دلیل ساخت دیوار چین صرفا برای قدرت نمایی امپراطوری چین در مقابل پادشاهان دیگر بوده است. ولی قطعا ساخت چنین دیوار با شکوهی بی‌دلیل نخواهد بود.

عده دیگری دلیل اصلی ساخت دیوار چین را جلوگیری از حمله دشمن و وارد شدن آن‌ها به خاک چین می‌دانند. زیرا دستور ساخت دیوار چین در دوران حمله مغول‌ها و بربرها داده شد. که می‌تواند نشان از خطرناک بودن وضعیت کشور باشد. ساخت دیواری به این عظمت و شکوه می‌توانست کشور را از حمله دشمن در امان نگه دارد. همچنین دشمنان با دیدن دیوار به این بزرگی دچار رعب و وحشت می‌‌شدند. طراحی دیوار چین به صورتی است که سربازان می‌توانند در بالای آن سنگر بگیرند. به صورت حدودی می‌توان گفت که ۱ میلیون سرباز می‌توانستند بر روی دیوار چین بایستند.

 

 گردشی خانوادگی در باغ وحش پکن 

دیوار چین

 

از طرفی دیگر ساخت دیوار چین برای تاجران نیز بسیار اهمیت داشت. همین امر باعث شد که دیوار چین در طول تاریخ به یکی از مهم‌ترین و امن‌ترین مسیرهای رفت و آمد بازرگانان تبدیل شود. در نتیجه اقتصاد چین در سایه این دیوار بسیار رونق یافت.

 

بهترین زمان پیاده‌روی بر روی دیوار چین

قطعا به دلیل شهرتی که دیوار چین دارد همه روزهای سال پر از گردشگران خواهد بود. ولی باز هم به نسبت روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها بسیار شلوغ‌تر از روزهای دیگر است. اگر دوست دارید با خیال راحت بر روی دیوار چین قدم بزنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید توصیه می‌کنیم که روزهای شلوغ را انتخاب نکنید. نمی‌توانیم فصل خاص یا روز خاصی را برای این مکان توصیه کنیم. چرا که هر فصلی در دیوار چین زیبایی خاص خود را دارد و پر است از گردشگرانی که از نقاط مختلف جهان به آنجا می‌آیند.

 

دانستنی‌های جالب از دیوار چین

  • گفته می‌شود در طول سالیان درازی که دیوار چین ساخته میشد حدود ۴۰۰ هزار کارگر جان خود را در این راه از دست داده‌اند.
  • دیوار بلند و دیوار ده هزار مایلی از جمله نام‌هایی هستند که بر روی این دیوار گذاشته شده‌اند. اما در کل آن را با نام دیوار چین می‌شناسند.
  • از جسد بسیاری از کارگران که در حین کار کشته می‌شدند برای ساخت دیوار چین استفاده شده است.
  • شایعاتی در مورد دیده شدن دیوار چین از کره ماه وجود دارد. جالب است بدانید که این شایعات توسط هیچ فضانوردی به طور رسمی ثبت نشده است.

 

 ۸ معماری بی‌نظیر در ساخت هتل‌های چینی که شما را حیرت زده می‌کنند

دیوار چین

 

 آدرس دیوار چین

گفته شد که دیوار چین بیشتر از ۸۰۰۰ کیلومتر طول دارد. به همین دلیل از بسیاری از جاهای کشور چین عبور کرده است. از این رو دادن یک آدرس برای رفتن به دیوار چین منطقی نخواهد بود. گردشگران می‌توانند از بخش‌های مختلفی به این دیوار دسترسی داشته باشند. البته تور چین بیشتر شهر پکن را برای گردشگران مناسب می‌بیند. اگر به شهر پکن چین رفتید می‌توانید تاکسی‌ها و اتوبوس‌های مخصوص دیوار چین را سوار شوید.

قیمت بلیط دیوار چین به زمان بازدید و منطقه بازدید بسیار ربط دارد. در حالت کلی از ۶۰ تا ۱۰۰ یوان چین متغیر است.

 

۱۸ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران