نگاهی اجمالی به هزینه زندگی در فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
نگاهی اجمالی به هزینه زندگی در فیلیپین

وقتی می‌خواهیم به جایی سفر کنیم اساسی‌‌ترین سوالی که فکر ما را به خود مشغول می‌کند اینست که برای مدت سفر تقریبا به چه مقدار پول نیاز خواهیم داشت. خوشبختانه سفر با تور فیلیپین آنقدر هزینه‌ی گسترده‌ای را در برمی‌گیرد که هر سبک زندگی و بودجه‌ای می‌تواند از پس مخارج آن بر بیاید. در واقع شما می‌توانید در سفری مقرون به صرفه، در آپارتمانی ارزان‌قیمت اقامت کنید و یا غذایی ارزان بخورید. به عبارتی شما بدون محدودیت می‌توانید همان‌طور که در کشور خودتان خرج می‌کنید در فیلیپین گردش کنید.

 

حقوق‌ها

در فیلیپین شما می‌توانید نیازهای روزمره خانه را با قیمت‌های واقعا پایینی خریداری کنید. در واقع اگر بخواهید حقوق مردم را در فیلیپین بررسی کنید دلیل حقوق‌های ماهیانه آن‌ها را به خوبی درک می‌کنید. مردم فیلیپین به طور متوسط از آوریل ۲۰۱۷ به بعد ۴۹۱ پزو حقوق می‌گیرد که معادل حدود ۹ دلار در روز می‌شود. مردم با این مقدار حقوق مشکلی برای زندگی سطح متوسط نخواهند داشت. البته این موضوع دلیلی شده که تحصیل کرده‌های کشور برای مهاجرت و داشتن شرایط بهتر عزم زندگی در اروپا و آمریکا را داشته باشند. پزشکان و پرستاران فیلیپینی در خارج درآمد بهتری نسبت به همکاران خود در داخل دارند.

 

 مواردی که باید قبل از سفر به فیلیپین در مورد فرهنگ مردم این کشور بدانید 

هزینه زندگی و مخارج در فیلیپین

 

غذا و نوشیدنی

قیمت غذاها و نوشیدنی‌ها به معنای واقعی در فیلیپین کم است. با این همه اگر بخواهید در هزینه‌ها بیشتر صرفه‌جویی کنید می‌توانید با رفتن به بازارهای محلی که خود فیلیپینی‌ها برای تهیه مواد غذایی به آن‌جا می‌روند مواد غذایی ارزان‌تری تهیه کنید. از آن‌جایی که ما می‌گوییم هر ارزانی حکمتی دارد، ممکن است از لحاظ شرایط بهداشتی این بازارها خیلی باب میل شما نباشند. اگرچه اگر برای کوله‌گردی و سفری طولانی‌تر به گوشه و کنار آن قصد رفتن به فیلیپین را دارید قطعا به موضوع نیز عادت خواهید کرد. در مجموع غذاهای محلی فیلیپین در نقاط بومی و محلی ماهانه ۱۰۰ دلار هزینه برمی‌دارد. برای نمونه مک‌دونالد وعده‌ای ۳ دلار هزینه برمی‌دارد و اگر بتوانید ۱۰ دلار برای غذا در روز کنار بگذارید پس صبحانه و ناهار خوبی هم نصیب‌تان خواهد شد. البته رستوران‌ها می‌توانند کمی گران‌تر باشند. به طوری که پیش غذا حدود ۳ دلار، غذای اصلی ۵ دلار و نوشیدنی‌ها کم‌تر از ۲ دلار هزینه روی دستتان می‌گذارند.

 

 ۱۰ رستوران برتر بوراکای فیلیپین برای نوش جان کردن بهترین غذاهای فیلیپینی 

هزینه زندگی و مخارج در فیلیپین

 

هتل

برای بسیاری از گردشگران خارجی ممکن است قیمت‌های برخی از هتل‌ها و مراکز تجاری در فیلیپین طبق استانداردهای غربی و یا گردشگری روز دنیا عادی به نظر برسد. اما حقیقت اینست که خود فیلیپینی‌ها احتمالا هرگز از پس هزینه‌های چنین جاهایی برنمی‌آیند. البته برای شما به عنوان یک گردشگر گزینه‌های متنوعی وجود دارد. همه چیز در فیلیپین از شبی ۵۰۰ پزو به بالا شروع می‌شود. در محدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ پزو معادل ۲۵ تا ۵۰ دلار در هر شب می‌توانید هتل‌های خیلی خوبی برای اقامت پیدا کنید.

وقتی به اطراف خود نگاه می‌کنید و در هتل‌های معمولی می‌مانید، در رستوران‌های معمولی غذا می‌خورید و در مراکزی مانند Ayala یا SM به خرید می‌روید، متوجه می‌شوید که قیمت‌ها در واقع چقدر پایین هستند. در حقیقت در بسیاری موارد حتی ممکن است خنده‌دار باشند.

 

  لوکس‌ترین هتل‌های فیلیپین را بشناسید

هزینه زندگی و مخارج در فیلیپین

 

حمل و نقل

احتمالا پروازها هزینه کل سفر را بالا ببرند بنابراین اگر قصد سفر درون مرزی را دارید برای مسافت‌های طولانی خرید بلیط‌های شبانه اتوبوس‌ها معقول‌تر هستند. اگرچه برای رفتن به جزایر راهی جز خرید بلیط کشتی ندارید. به علاوه یکی از بهترین راه‌ها برای دور زدن تاکسی‌های شهری استفاده از سرویس حمل و نقل آنلاین اوبر است. در واقع استفاده از اوبر حدود ۳۰ درصد صرفه جویی در قیمت نسبت به تاکسی نسیب‌تان می‌کند.

 

 راهنمای گردش در فیلیپین با حمل و نقل عمومی 

هزینه زندگی و مخارج در فیلیپین

 

فعالیت‌ها

فعالیت و تفریح نیز در فیلیپین مقرون به صرفه و ارزان است به طوری که این کشور یکی از بهترین نقاط دنیا برای شیرجه و غواصی شناخته می‌شود. قیمت غواصی در آب‌های فیلیپین حدود ۲۵ دلار هزینه در برخواهد داشت. در بعضی هم می‌توان لوازم اسنورکلینگ را بین ۳ تا ۵ دلار کرایه کنید. در مجموع هزینه سفر نسبت به این که چه مقصدی را انتخاب می‌کنید متفاوت است. مثلا بوراکای و مانیل پرهزینه‌تر هستند. از مقاصد کم‌تر توریستی اما فوق‌العاده می‌توانیم به ساگادا، بندر بارتون و سیارگائو اشاره کنیم.

 

 ۷ تفریح به همراه کودکان در بوراکای فیلیپین 

هزینه زندگی و مخارج در فیلیپین

 

نگاهی اجمالی به قیمت‌ها:

  • تخت خواب در هاستل: بین ۵ تا ۷ دلار در هر شب
  • سواری با کشتی‌های عمومی: ۴-۶ دلار در هر بار
  • سواری با جیپنی: ۲۰ تا ۵۰ سنت در هر بار
  • غذاهای خیابانی فیلیپین: ۱ تا ۳ دلار
  • غذای رستوران: ۴ تا ۶ دلار
  • اتوبوس مسافت طولانی: ۸ تا ۱۰ دلار
  • پرواز داخلی: ۴۰ تا ۷۰ دلار
  • نوشیدنی: ۱ تا ۲ دلار
  • بطری ۱.۵ لیتری آب: ۷۵ سنت
  • تفریحات جزیره‌گردی: ۱۴ تا ۲۵ دلار
  • غواصی با کوسه‌ها: ۲۵ دلار
۲۰ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران