گشتی یکروزه در طبیعت اطراف پکن (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری پکن
گشتی یکروزه در طبیعت اطراف پکن (بخش اول)

پکن پایتخت کشور چین یکی از زیباترین شهرهای شرق آسیا به حساب می‌آید که سالانه از هزاران هزار توریست میزبانی می‌کند. شهری که برترین امکانات رفاهی و اقامتی چین را در خود دارد و قادر است در لوکس‌ترین هتل‌های جهان از مهمانانش میزبانی کند. البته در کنار هتل‌های لوکسش، هاستل‌های ارزان قیمت برای آنهایی که به دنبال سفری ارزان با تور پکن هستند نیز دارد. شهری که هم می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و خوش گذراند و هم مجردی. شهری که شهربازی‌هایش از هیجان‌انگیزترین نقاط جهان به حساب می‌آیند. در سفرتان با تور چین به پکن اگر به دنبال کشف جاذبه‌های طبیعی آن هستید همراه ما باشید تا ۶ جاذبه‌ی طبیعی اطراف این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. جاذبه‌هایی که در یک سفر یک روزه می‌توانید به بازدید آنها بروید.


۱- ساحل بیدایهه (Beidaihe)

در شرق شهر پکن منطقه‌ای وجود دارد که با طی زمانی به اندازه ۲ ساعت از مرکز این شهر می‌توانید به آن برسید. منطقه‌ای که در گذشته محل تفریح آخر هفته کمونیست‌ها بوده است و امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری توریست‌های شهر پکن به حساب می‌آید. منطقه‌ای ساحلی که انواع تفریحات آبی را متناسب با فصل و وضعیت آب و هوا می‌توانید در آن انجام بدهید. همچنین اگر علاقه‌مند به صخره‌نوردی هستید باید بدانید صخره‌هایی با ارتفاع ۱۵۰ متر دور این منطقه را پوشانده‌اند تا همه روزه صخره‌نوردان زیادی از شهرهای مختلف چین برای فتح این صخره‌ها پا به این منطقه بگذارند. اما جدای از این تفریحات اگر علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری و کشف باد و زمین و هوا از طریق رکاب‌زدن هستید باید بدانید در امتداد خط ساحلی این منطقه مسیری برای دوچرخه‌سواری فراهم آمده است که با اجاره دوچرخه می‌توانید در این مسیر رکاب بزنید و لذت ببرید. در بازدیدتان از این منطقه اصلا نگران گرسنگی و غذا نیز نباشید. چرا که دور و اطراف این منطقه پر از رستوران‌ است که می‌توانید بهترین غذاهای دریایی و غیردریایی پکن را در آنها سفارش بدهید و نوش جان کنید. برای دسترسی به این منطقه می‌توانید همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب از ایستگاه قطار پکن، قطارهایی که در هر ساعت به سوی این منطقه در رفت و آمد هستند را بگیرید و به بیدایهه بیایید و بازگردید.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی پکن که باید ببینید


۲- دریاچه جینهای (Jinhai Lake)

این دریاچه یکی از تمیزترین دریاچه‎های چین به حساب می‌آید که در گذشته بخشی از آب شهر پکن را نیز تامین می‌کرده است. البته امروز نیز چنین می‌کند اما نه به حجم گذشته. دریاچه‌ای که به نوعی یک سد به حساب می‌آید. سدی که برای تفریح می‌توان به آن رفت و یک روز فوق‎‌العاده متفاوت از سفر به چین ساخت. دریاچه‌ای که در آن می‌توانید قایق اجاره کنید و در طولش پارو بزنید. قایق‌هایی که یا چند نفره و گروهی هستند که به همراه راهنما شما را در طول آب می‌گردانند یا پدالی و دونفره هستند و شما خودتان می‌توانید آنها را برانید. همچنین اگر اهل هیجان هستید باید خدمتتان عرض کنیم با رفتن به این دریاچه می‌توانید جت اسکی کرایه کنید و درحالیکه با سرعت سطح آب را می‌شکافید در طول آن نیز پیش بروید. از تفریحات دیگری که در این منطقه می‌توانید انجام بدهید می‌توان به رفتن به بام این منطقه اشاره کرد که چشم‌انداز زیبایی از دریاچه در ارتفاع ۵۰۰ متری پیش روی‌تان قرار می‌دهد. در بازدیدتان از این منطقه در پکن اگر هوس کردید شب را نیز بمانید باید بدانید امکان این امر با اقامتگاه‌های پرشماری که در آن تدارک دیده شده است برای‌تان فراهم است. برای دستیابی به دریاچه جینهای پکن می‌توانید از دونگژیمن اتوبوس شماره ۸۵۲ را سوار شوید و در ایستگاه اتوبوس پینگگو پیاده شده تا از آنجا سوار اتوبوس‌های جینهای شوید.

 

 ۱۰ مرکزخرید لوکس پکن برای خرید سوغاتی‌های زیبا 


۳- پارک بامبوی بنفش (Purple Bamboo Park)

کاخ تابستانی پکن یکی از جاذبه‌های گردشگری ویژه آن به حساب می‌آید که بیشتر گردشگران این شهر به دیدن آن می‌روند اما در مسیر این کاخ پارکی وجود دارد که بیشتر گردشگران از آن غافل هستند. باغی که برای دستیابی به آن باید سوار قایق شوید و به دیدن شگفت‌انگیزترین چیزها بروید. باغی سرشار از بامبوهای بنفش رنگ که بوی خاصی دارند و یک طبیعت شگفت‌انگیز را رقم زده‌اند. باغی که به شما توصیه می‌کنیم اول به دیدن آن بروید و بعد در ادامه بازدید از کاخ تابستانی را در برنامه تفریحی خود بگنجانید. برای دسترسی به این باغ و کاخ تابستانی پکن می‌توانید به ایستگاه کتابخانه ملی مترو پکن بروید و از دونگژیمن به اندازه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید تا خودتان را به این منطقه برسانید.

 

غذاهای اصیل چینی را در کدام رستوران‌های پکن بخوریم؟

۰۸ آبان ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 09 تیر 1399)

نظرات کاربران