ماجراجویی در غار وایکینگ جزایر فی فی تایلند

جاذبه‌های گردشگری پوکت
ماجراجویی در غار وایکینگ جزایر فی فی تایلند

تایلند پر است از زیبایی‌های بی‌انتها، جزایری پر از شگفتی که گردشگر را ترغیب می‌کند تا در سفرش با تور تایلند ناشناخته‌ها را کشف کند. جزایر بسیاری که هر کدام جذابیت‌های خود را دارند. فی فی یکی از جزایری است که هم به پوکت نزدیک است و هم از کرابی دسترسی دارد و به خاطر نزدیک بودن به دریای آندامان و کوه‌هایی که در این جزایر وجود دارند، بسیار زیبا هستند و صفا و آرامشی فوق‌العاده دارند. یکی از جاذبه‌های دیدنی جزایر فی فی، بازدید از غار وایکینگ است.

 

جزایر فی فی Phi Phi

جزایر فی فی در میان کرابی و پوکت در کشور تایلند واقع شده است. جزایری بهشتی در بین آب‌های نیلگون دریای آندامان که زیبایی منحصر به فردی دارد و شامل ۶ جزیره می‌شود که اصلی‌ترین و توریستی‌ترین آن جزیره‌ دون فی فی است که بزرگ‌ترین آنهاست. در این جزیره تفریحات فراوانی برای گردشگران وجود دارد.

 

 بهترین مناطق پوکت برای غواصی در آب‌های کریستالی 

جزایر فی فی 


غار وایکینگ

یکی از دیدنی‌ترین نقاط گردشگری جزیره فی فی غار وایکینگ است که مساحتی حدود ۲.۳ کیلومتر دارد و در پایین برج آهکی و در شمال شرقی جزیره قرار گرفته است که برای رسیدن به آنجا لازم است یک مسیر آبی ۳۰ دقیقه‌ای از خلیج تون سای را با قایق دم دراز طی کنید. این غار در زبان تایلندی به نام Tham Paya Nak معروف است و نام خود را از نقاشی‌های روی دیوارهای جنوبی غار گرفته که به شکل قایق‌ها و کشتی‌های قدیمی است. هنگامی که وارد غار شوید جذابیت‌های بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت. علاوه بر کشف این غار مرموز، پرنده‌هایی را در این غار خواهید دید که لانه‌هایشان را با بزاق دهانشان می‌سازند که باعث شده شکارچیان از بامبوها بالا بروند تا لانه‌های آنها را به دست بیاورند تا آنها را به فروش رسانده و کسب و کار محلی انجام دهند. گفته می‌شود هر کدام از آنها در تایلند حدود ۲۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

 

  زیباترین موجودات آبزی را در این ۷ مرکز غواصی پوکت ببینید

جزایر فی فی


یکی دیگر از جذابیت‌های درون غار وایکنیگ، نقاشی‌هایی به قدمت ۴۰۰ سال است که از خدمه‌های کشتی‌هایی که از این غار به عنوان پناهگاهی در برابر طوفان استفاده می‌کرده‌اند، کشیده شده است. همچنین با قایق‌هایی که در اطراف این غار گردش می‌کنید، خواهید توانست زیبایی‌های طبیعت بی‌نظیر این بخش از جزیره را تماشا کنید و یا قایق را نگه داشته و به آب شیرجه بزنید. شنا کردن در میان صخره‌های باشکوه فی فی نیز بسیار لذت بخش است. به طوری که یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین تجربیات شما برای شنا و آب تنی در آب‌های زلال دریا در منظره‌ و چشم‌اندازی به یاد ماندنی خواهد بود.

 

دسترسی به غار وایکینگ در جزایر فی فی

  • پوکت: جزایر فی فی فاصله‌ی زیادی از پوکت ندارند و معمولا گردشگرانی که به پوکت سفر می‌کنند، به دیدن جزایر فی‌فی نیز می‌روند. بهترین راه رفتن به این جزایز از شهر پوکت، سوار شدن به کشتی‌های مسافربری است که حدود ۱ ساعت و نیم تا ۲ ساعت طول می‌کشد تا به مقصد برسید. حدودا بلیط این کشتی‌ها از ۳۵۰ بات شروع می‌شود، اما کشتی‌های سریع که کم‌تر از یک ساعت از پوکت به به این جزایر می‌روند قیمت بلیط‌شان از ۱۰۰۰ بات شروع می‌شود.
  •  کرابی: از جزیره کرابی نیز می‌توان با کشتی مسافربری به جزایر فی فی رفت. زمان سفر با این کشتی‌ها معمولا بین ۱ ساعت و نیم تا ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‎کشد و قیمت بلیط از ۳۵۰ بات آغاز می‌شود.
  •  بانکوک: اگر با تور تایلند ابتدا به بانکوک رفته‌اید و بسیار تمایل دارید تا از این جزایر زیبا دیدن کنید، ابتدا لازم است به پوکت یا کرابی بروید تا از این دو شهر سوار کشتی شوید. از بانکوک به هر دو شهر پوکت و کرابی به صورت روزانه پرواز دارد که زمان سفر شما با هواپیما به هر کدام از این شهرها حدود ۱ ساعت طول می‎کشد.

 معرفی زیباترین غارهای تایلند برای بازدید گردشگردان 

جزایر فی فی

 

در مجموع شما می‌توانید در جزایر فی فی یک قایق دم دراز از توس نای پیر یا نزدیک لیم تونگ اجاره کنید که مبلغی حدود ۲۰۰۰ بات می‌باشند و شما می‌توانید جاذبه‌های اطراف جزایر فی فی را ببینید.

۳۰ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران