تور باکو و بازدید از دریاچه بهشتی گوی گول

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان
تور باکو و بازدید از دریاچه بهشتی گوی گول

تور باکو به شما فرصت می‌دهد تا با زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی و هم‌چنین میراث فرهنگی و مردم شناسی کشور گرجستان آشنا شوید. تنوع زیستی جانوران و گیاهان و هم‌چنین محیط زیست بکر این کشور، آن را به یک مکان مناسب برای گردشگرانی تبدیل کرده است که عاشق طبیعت‌گردی هستند.

اگر تور باکو و کشور آذربایجان را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که شما از گردشگران خوش‌شانسی هستید که می‌توانید از این دریاچه بازدید کنید، چراکه تا چند سال گذشته هیچ راهی برای رسیدن به این رودخانه بهشتی وجود نداشت.

دریاچه گوی گول یکی از زیباترین دریاچه‌های آسیا است که درست در میان نقاط کم ارتفاع رشته کوه‌های قفقاز و در نزدیکی شهر گنجه، دومین شهر بزرگ کشور آذربایجان قرار گرفته است.

هنگامی که پای‌تان به نزدیکی این دریاچه برسد، احساس می‌کنید در مقابل یک عکس کارت پستالی بسیار بزرگ ایستاده‌اید که روح شما را تسخیر کرده است. این دریاچه زیبا، در میان جنگل‌های سر سبز و متراکم احاطه شده است، که زیبایی آن را صد چندان می‌کند.

چرا گوی گول ؟

در زبان زیبای آذربایجانی، گوی گول به معنی دریاچه آبی رنگ است. این دریاچه به خاطر رنگ آبی زلال و شفافی که دارد، این‌طور نام گرفته است. رنگ آبی این دریاچه، بازتابی از آسمان آبی است در ترکیب با سبزی جنگل‌های اطراف یک رنگ آبی منحصر به فرد به این دریاچه داده است.

 

 معرفی بهترین گردش‌های یک روزه از مقصد باکو به شهرهای اطراف 

دریاچه بهشتی گویگل

 

زلزله‌ای که سبب شکل‌گیری یک دریاچه رویایی در ارتفاع شد

جالب است بدانید که این دریاچه در ارتفاعی بیشتر از هزار و پانصد متر از سطح دریا قرار دارد. بر اساس داده‌های زمین شناسی و جغرافیایی، دریاچه گوی گول کشور آذربایجان، یک نتیجه جذاب از زلزله‌ای است که سبب فرو ریختن بخشی از کوه کاپاز شده بود. فرو ریختن این کوه، سبب شده بود تا مسیر رودخانه آگسو بسته شود و در نتیجه آن این دریاچه به همراه پانزده دریاچه دیگر در این منطقه شکل گرفته‌اند. این اتفاق در سال ۱۱۳۹ میلادی روی داده است.

 

گوی گول، یک زیستگاه طبیعی و متنوع

دریاچه گوی گول ، آب بسیار زلال و شفافی دارد. این منطقه، با گذشت قرن‌ها به یک زیستگاه طبیعی و متنوع برای گونه‌های مختلف آبزی، جانوران و گیاهان آبی تبدیل شده است.اکنون محیط اطراف این دریاچه میزبان گونه خاصی از گوزن‌های قرمز قفقازی، خرس قهوه‌ای، گربه‌های جنگلی، بزهای بیلی است. درون این دریاچه نیز ماهی‌ها و آبزیان زیادی زندگی می‌کنند که معروف‌رین آن‌ها قزل‌آلای دریاچه گویگل است.

 

 ۵ هتل ساحلی باکو برای اقامتی لذت‌بخش 

دریاچه گویگل باکو

 

 بهترین زمان برای بازدید از دریاچه معروف آذربایجان

همان‌طور که گفتیم، دریاچه گوی گول در ارتفاع بالا و دقیقا در قلب کوهستان‌های قفقاز قرار گرفته است. همین موضوع سبب شده است که آب و هوای این منطقه در بسیاری از ماه‌های سال، بسیار سرد باشد.به همین دلیل هم می‌توان گفت که از اواخر بهار، تمام فصل تابستان و نخستین ماه پاییز، بهترین زمان‌هایی هستند که می‌توانید برای بازدید از این دریاچه را برنامه‌ریزی کنید.

با این حال باید به خاطر داشته باشید که هر کدام از فصل‌های این کشور زیبا، جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. اما در ماه‌هایی از سال، به خاطر بارش‌ها و سرمای شدید امکان دسترسی به این دریاچه وجود ندارد.

در پاییز، می‌توانید جنگل رنگارنگ را تماشا کنید و در اواخر زمستان و اوایل بهار هم درختان سفید پوش این منطقه میزبان شما هستند. با این حال نکته مهم این است که اگر می‌خواهید در اطراف این دریاچه استراحت کنید و به آرامش واقعی دست یابید، باید در روزهای میانی هفته به سوی این دریاچه سفر کنید.

 

  سفری ارزان به باکو چقدر هزینه دارد؟ 

دریاچه گویگل باکو

 

برای بازدید از این دریاچه، چقدر باید زمان اختصاص بدهیم؟

برای اینکه بتوانید هم از دریاچه گوی گول بازدید کنید و هم دهکده‌های زیبا و جنگل اطراف آن را ببینید، کافی است یک روز از سفر خود را به این برنامه، اختصاص بدهید.اگر زمان بیشتری داشته باشید، می‌توانید در روستاهای اطراف این دریاچه اقامت کنید و علاوه بر لذت بردن از طبیعت، با مردم محلی گپ و گفت داشته باشید و از فرهنگ مهمان‌نوازی آن‌ها لذت ببرید.

 

 ۱۰ دلیل قانع‌کننده که شما را راهی سفر به باکو می‌کند 

goygol-lake

 

نکات کلیدی که باید پیش از بازدید از دریاچه گوی گول بدانید

گوشی موبایل یا دوربین عکاسی‌تان را کاملا شارژ کنید چراکه محال است بتوانید در مقابل عکس گرفتن در این بهشت زیبا، مقاومت کنید.

از تابلوها و علایم راهنما یا توصیه‌های راهنمای تور خود پیگیری کنید. اطراف دریاچه یک منطقه بسیار بکر در انتظار شماست و برای حفظ ایمنی خود و همسفرهای‌تان بهتر است از محدوده و مسیر مشخص شده برای رسیدن به دریاچه خارج نشوید.

برای بازدید از دریاچه باید در محدوده سکوی اختصاصی دریاچه بمانید و قدم زدن در محیط اطراف ممنوع است. چراکه این منطقه، دقیقا منطقه مرزی میان آذربایجان و ارمنستان است و ممکن است با کمی کنجکاوی از کشور خارج شده و دچار دردسر شوید.

روزهای تعطیل یا فصل‌های پر توریست را برای بازدید از دریاچه انتخاب نکنید چراکه در این روزها با جمعیت انبوهی از گردشگران روبه رو خواهید شد.

اگر در فصل‌های گرم سال با تور باکو به آذربایجان سفر می‌کنید، بهتر است که وسایل شنا به همراه داشته باشید چراکه این دریاچه برای شنا کردن یک محیط بسیار مطلوب و لذت بخش طبیعی در اختیارتان خواهد گذاشت.

محیط زیبای اطراف این دریاچه را آلوده نکنید. به جای همراه بردن بطری‌های پلاستیکی آب و نوشیدنی، از قمقمه‌ها و ظرف‌های قابل بازیافت یا چند بار مصرف استفاده کنید.

 

goygol-lake

 

در ابتدای ورود به این محدوده به شما یک یک کیسه زباله رایگان داده می‌شود. پس از ریختن زباله‌های خود و به خصوص باقی مانده سیگار، کیسه‌ها و ظرف‌های پلاستیکی و دستمال کاغذی در این محیط اجتناب کنید چراکه تاثیر بسیار طولانی مدتی بر این طبیعت بکر خواهد گذاشت.

در جای جای محدوده این دریاچه زیبای آذربایجان، سطل زباله قرار داده شده است. پس به خاطر داشته باشید که در صورت آلوده کردن محیط، جریمه سنگینی در انتظارتان خواهد بود.

برای ورود به این محدوده باید بلیت تهیه کنید. بلیت ورودی برای بزرگسالان معادل دو دلار و برای کودکان کاملا رایگان است.

۳۰ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران