۹ فعالیت جذاب در پارک ودنخا (VDNKH) مسکو

جاذبه‌های گردشگری مسکو
۹ فعالیت جذاب در پارک ودنخا (VDNKH) مسکو

ودنخا به معنی "نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی اتحاد شوروی" است که در سال ۱۹۳۹ ساخته شد و به مرور به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مسکو بدل گشت. یک پارک زیبا و دارای چندین نقطه‌ی عالی برای گشت زدن، تفریح، چندین آب نما، کافه و رستوران. ودنخا یک مکان عالی برای گشت‌های شما در شهر است و اگر می‌خواهید بدانید که در این بخش جذاب چه فعالیت‌هایی انتظار شما را می‌کشند، بهتر است مقاله‌ی امروز ما را مروری کنید.


۱- دیدار از زیبایی‌های شگفت‌انگیز معماری شوروی

بسیاری از مکان‌هایی که در پارک ودنخا ساخته شده مربوط به سال‌های ۱۹۵۰ میلادی است، اما بعضی از ساختمان‌ها به سال‌های ۱۹۳۰ نیز بر می‌گردد. به محض ورود شما با عمارت مرکز مواجه خواهید شد که ساختار دکور آن استایلیست بوده و داستان‌هایی از جماهیر شوروی را روایت می‌کند. به طور کلی در بخش‌های مختلف ابنیه زیادی هستند که شما را با معمار مردم هنرمند روسیه در زمان شوروی سابق آشنا خواهند ساخت.

 

بهترین رستوران‌های ایتالیایی مسکو


۲- فعال باشید!

در نقاط بسیار زیادی از پارک اسکوتر و دوچرخه در نظر گرفته شده که می‌توانید آن‌ها را کرایه کرده و در نقاط مختلف ودنخا به گردش بپردازید. اگر هم تابستان با تور مسکو سفر رفته باشید، امکان انجام فعالیت‌هایی بیشتری همچون یادگیری ویک بورد و همچنین شرکت در پارک‌های فصلی همچون پارک طنابی خواهید بود و در آن فعالیت‌های هیجان انگیزی را تجربه کنید. همچنین این مکان بزرگ‌ترین پیست اسکیت روی یخ شهر را در خود جای داده که درست در کنار عمارت مرکزی قرار گرفته است.

 


۳- گنجینه‌های فضایی را مشاهده کنید

حتی اگر خیلی به علوم فضایی و کاوش در کهکشان علاقه‌ای نداشته باشید، باز هم از "موزه کیهان شناسی" خوشتان خواهد آمد. در این مکان می‌توانید از تجهیزات واقعی فضایی و لوازم شخصی فضانوردان تا ماکت ایستگاه فضایی و سیارات مختلف را از نزدیک ببینید. این مکان واقعا شگفت انگیز است و برای بسیاری، بهترین تجربه‌ای خواهد بود که در پارک خواهند داشت. فراموش نکنید که سری به فروشگاه این موزه هم بزنید و چیزی به یادگار برای خود بخرید.

 

 ۱۰ تفریح رایگانی که در سفر به مسکو باید انجام دهید


۴- چیزی در استایل شوروی میل کنید

اگر به غذاهای روسی و جماهیر شوروی علاقه دارید، می‌توانید رستوران‌ها و کافه‌های زیادی را که در این محل قرار دارند امتحان کنید. Ottepel یکی از بهترین رستوران‌های مسکو است که در عمارتی مربوط به ۱۹۵۰ به ارائه خدمات مشغول است و سعی کرده تا همه چیز را به همان شکل قدیمی به روز آوری کنید و کمی شمایل نو به آن بدهد و تجربه‌ای عالی برای بودن در حال و هوای آن روزهای کشور را همراه غذایی اصیل و خوشمزه به شما عرضه کند.

 


۵- خرید کردن را نیز از یاد نبرید

ودنخا تنها یک پارک نیست، بلکه یکی از مراکز خرید مسکو را نیز در خود دارد که در آن می‌توانید چیزهای زیادی برای خرید پیدا کنید. در میان این اجناس چیزهای جالبی نیز پیدا می‌شود که نمونه‌های بازسازی شده از اجناس مربوط به زمان‌های دوره شوروی، بیش از بقیه جالب به نظر می‌رسند.

 


۶- هنرهای مدرن در پارکی قدیمی

اگر به هنر مدرن علافه دارید هم می‌توانید در عمارت ۳۱۷ یک گالری بسیار جذاب پیدا کنید. محلی که زمان ساختش به ۱۹۳۹ می‌رسد، اما حالا به یک مکان عالی برای به نمایش گذاشتن آثار مدرن تبدیل شده است. در این مکان هم آثار هنرمندان روس و هم آثار بین‌المللی به نمایش گذاشته می‌شود.

 

پارک‌های آبی مسکو؛ یک تفریح مهیج خانوادگی


۷- دنیای سینمای جماهیر شوروی

در "موزه فیلم" شما امکان بازدید از تجهیزات و روند ساخت فیلم‌ها و کارتون‌هایی را خواهید داشت که در زمان شوروی سابق ساخته می‌شدند. کارهای بسیار معروفی که سال‌ها در سراسر جهان پخش می‌شدند. در کنار آن، این امکان را دارید تا بعضی از این فیلم‌ها را تنها با مبلغ ۱۵۰ روبل در سینمای همین محل تماشا کنید.

 


۸- برخورد نزدیک با ربات‌ها

Robostation یکی از بهترین جاذبه‌های مسکو برای کودکان و نوجوانان است که عاشقش خواهند شد. در این مکان ربات‌هایی وجود دارد که می‌توانند با مردم ارتباط برقرار کرده، سوال و جواب کنند و حتی برایتان جک تعریف کنند. کودکان و نوجوانان نیز می‌توانند در کارگاه‌های کوتاه، ربات‌های کوچک بسازند و شاید به این رشته‌ی جذاب علاقه‌مند شدند.

 


۹- از بزرگ‌ترین آکواریوم روسیه بازدید کنید

ودنخا میزبان Moskvarium است که بزرگ‌ترین آکواریوم روسیه به حساب آمده و بیش از ۱۲ هزار موجود دریایی در آن زندگی می‌کنند که از ستاره‌های دریایی تا چند نوع کوسه را شامل می‌شوند. این مکان حتی استخرهایی دارد که شما می‌توانید در آن با دلفین‌ها شنا کنید.

 

 ۷ بوتیک مد روز دنیا در مسکو مخصوص خانم‌ها

۲۰ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران