گردش در جزیره‌ی هندورابی کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
گردش در جزیره‌ی هندورابی کیش

اگر فکر سفر با تور کیش در سر دارید، شاید بهتر باشد کمی از این جزیره‌ی مدرن دور شده و به سراغ یک جزیره‌ی کاملا متفاوت و زیبا بروید. هندورابی یک نقطه‌ی استثنایی در خلیج فارس است، جزیره‌ای مسطح بدون پوشش گیاهی قابل ذکر که هنوز بخش‌های زیادی از آن بکر و دست نخورده باقی مانده‌اند و می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند. این جزیره فاصله‌ی زیادی از کیش ندارد و به راحتی می‌توانید توسط قایق یک نیم روز خود را به گردش و تفریح در آن اختصاص دهید. در ادامه همراه ما باشید تا سفر به این جزیره و همچنین فعالیت‌هایی که می‌توانید در آن تجربه کنید را برایتان ذکر کنیم.

 

جزیره هندورابی

این جزیره در حد فاصل بین جزیره‌ی کیش و جزیره لاوان واقع شده است و جزو توابع کیش به حساب می‌آید. جایی که پستی و بلندی بسیار کمی دارد و در بالاترین نقطه به ۶۳ متر می‌رسد و در مجموع مساحتی به اندازه‌ی ۲۲.۸ کیلومتر مربع دارد. جمعیت این جزیره‌ی کوچک بر اساس آمار سال ۹۵، تنها ۱۹۱ نفر است. البته همین مواردی که در مورد جزیره ذکر شده، باعث شده تا ساخت و ساز زیادی هم در آن صورت نگیرد و بکر بودن آن تا حد زیادی حفظ شود.

 جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که باید در کیش انجام دهید

 

جزیره هندورابی

 

از کیش به جزیره‌ی هندورابی

شما می‌توانید به صورت شخصی به اسکله ماهیگیری کیش بروید و از آن‌جا سوار قایق‌های مسافری به مقصد هندورابی شوید. مسیر حدود نیم ساعت خواهد بود و هزینه‌ی زیادی نیز برایتان در پی نخواهد داشت. غیر از این تورهایی نیز از کیش برای هندورابی برگزار می‌شود که تنها رفت و آمد و محل اقامت و غذا را شامل شده و حداقل چیزی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان برایتان هزینه در پی خواهد داشت.

 

جزیره هندورابی

 

جاذبه‌های گردشگری هندورابی

جزیره‌ی هندورابی هم از نظر طبیعی و هم از برخی جهات تاریخی، مکانی جذاب برای بازدید است و می‌توان یک روز را در آن سپری کرده و از نقاط دیدنی و مراکز تفریحی‌اش بازدید کرد.

 

۱۲ مرکزخرید کیش برای خریدن بهترین اجناس و سوغاتی‌ها در سفر

 

روستای هندورابی

روستایی در جزیره وجود دارد که به نام این جزیره ساخته شده و ساختاری قدیمی دارد. خانه‌های این روستا به سبک سنتی و از سنگ و مرجان و گچ ساخته شده‌اند و برخی نیز با شیوه‌های نوین خانه‌سازی مرمت گشته‌اند. گشتن میان این روستا زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، اما همین زمان اندک شما را با شیوه‌ی زندگی مردم این جزیره آشنا خواهد کرد، مردمی که اغلب تنها به زبان عربی تکلم می‌کنند و کم‌تر کسی میان آن‌ها فارسی بلد است. یک مغازه‌ی کوچک نیز در میان این روستا که مردمش با لباس محلی تردد می‌کنند وجود دارد که می‌توانید از آن خرید کنید. در کنار این روستا، ویرانه‌هایی از روستاهای الدورات و الصراۀ نیز وجود دارند که مربوط به زمان حضور پرتغالی‌ها در این جزیره می‌شود.

 

جزیره هندورابی

 

سواحل هندورابی

بدون شک جذاب‌ترین بخش حضور در این جزیره، سواحل زیبا و بکر آن است که آرامشی فوق‌العاده داشته و شما می‌توانید بر روی شن‌های آن به قدم زدن مشغول شوید، در آب، آبتنی کنید یا صدف‌ها و چیزهای زیادی که در این سواحل پیدا می‌شوند را برای خود جمع کنید. البته از نظر تنوع زیستی نیز آب‌های این جزیره بسیار غنی بوده و ماهیان بسیار متنوع و رنگارگی دارد. اگر هم اواسط اسفند به هندورابی بروید، می‌توانید شاهد تخم‌گذاری لاکپشت‌ها در ساحل باشید.

 معرفی ورزش‌های آبی هیجان‌انگیزی که در کیش می‌توانید انجام دهید 

 

جزیره هندورابی

 

قبرستان هندورابی

این قبرستان که چسبیده به مسجد این جزیره واقع شده، از آن جهت حائز اهمیت است که افرادی از کشورهای دیگر همچون پرتغال نیز در آن دفن هستند. نکته جالب اینکه هیچ نامی از کسی که دفن شده وجود ندارد و تنها نشانی است که زن‌ها را از مرد‌ها باز می‌شناساند.

 

جزیره هندورابی

 

کلوپ دریایی

یکی از بخش‌های مفرح سفر شما به هندورابی رفتن به این کلوپ دریایی است. این جزیره دارای سواحل کم عمق بسیار خوب و آبی زلال است که باعث می‌شود بتوانید فعالیت‌های مختلف این کلوپ دریایی از غواصی گرفته تا جت اسکی، موتور چهار چرخ، قایق سواری و غیره را تجربه کنید. این مجموعه دارای رستوران و کافی شاپ نیز هست که بهترین گزینه برای خوردن غذا یا نوشیدنی در هنگام سفر به هندورابی به نظر می‌رسد.

 ۱۰ رستوران کیش برای داشتن لحظه‌های خاطره‌انگیز از سفر

 

جزیره هندورابی

۳۱ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران