کرایه موتور سیکلت در پوکت، بهترین وسیله حمل و نقل تفریحی

جاذبه‌های گردشگری پوکت
کرایه موتور سیکلت در پوکت، بهترین وسیله حمل و نقل تفریحی

پوکت یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جزیره‌های تایلند به حساب می‌آید که در تمامی روزهای سال مملو از گردشگر است. جزیره‌ای که برترین امکانات توریستی اعم از هتل‌های بی‌نظیر؛ کافه و رستوران‌های شگفت‌انگیز و امکانات تفریحی فوق‌العاده‌ای در خود دارد. جزیره‌ای که بهترین تفریحات آبی تایلند را در آن می‌شود تجربه کرد. جزیره‌ای که هم می‌شود خانوادگی به آن سفر کرد و خوش گذراند و هم مجردی. جزیره‌ای که شب و روز نمی‌شناسد و شب‌هایش نیز به مانند روزهایش پر از رویداد و خوش گذرانی است. در سفرتان با تور تایلند به این جزیره که جدای از جاذبه‌های طبیعی، پر از رخدادها و دورهمی‌هاست اگر به دنبال یک وسیله عالی برای حمل و نقل‌های درون شهری هستید همراه ما باشید تا موتور سیکلت‌های این شهر را به عنوان یک وسیله عالی برای حمل و نقل خدمتتان معرفی کنیم.


تاکسی موتور سیکلت در جای‌جای جزیره پوکت


به نقاط مختلف این شهر اگر قدم بگذارید می‌توانید تابلوهایی را ببینید که مخصوص تاکسی موتورها هستند و با این تاکسی موتورها می‌توانید به جای‌جای جزیره در سریعترین زمان ممکن بروید. تاکسی‌هایی که به میزان نسبتا زیادی امن هستند و به هنگام سوار شدن بر آنها نیازی نیست نگران این موارد باشید. همچنین جدای از ایستگاه‌ها، در کنار خیابان‌های این جزیره می‌توانید موتور سوارهای زیادی را بیابید که می‌خواهند و می‌توانند شما را در این جزیره جابه‌جا کنند. نکته‌ی مهم در کرایه تاکسی موتورها این است که حتما پیش از سوار شدن درباره کرایه‌تان با راننده حرف بزنید و بعد از توافق بر سر این مسئله سوار موتور شوید. درباره‌ی این توافق نیز تا جاییکه می‌توانید سعی کنید چانه بزنید و قیمت را بشکنید. همچنین حواستان باشد که راننده یک کلاه ایمنی دیگر غیر از آنچه برای خودش دارد نیز داشته باشد تا به شما بدهد.

 

راهنمای مدیریت هزینه‌ها در سفر به پوکت (قسمت اول)

 

موتور سیکلت در پوکت

 


اجاره موتور سیکلت برای تفریح و جابه‌جایی در سطح جزیره


یکی از فوق‌العاده‌ترین امکاناتی که در این جزیره برای گردشگران فراهم آمده است امکان اجاره موتور سیکلت است. در پوکت شما می‌توانید با هزینه‌ای نسبتا ارزان موتور اجاره کنید و برای هر چند روز که می‌خواهید و در این جزیره هستید از آن استفاده کنید. موتورهایی ایمن که رانندگی با آنها نیاز به مهارت خاصی ندارد و به راحتی می‌توانید از پس راندن آنها برآیید. موتورهایی که می‌توانید آنها را به جاهای مختلف جزیره از جمله سواحل و جنگل‌ها ببرید و هیچ مشکلی برایتان پیش نیاید. رایج‌ترین موتورهایی که در این جزیره اجاره داده می‌شوند موتورهایی موسوم به هوندا کلیک ۱۲۵ سی‌سی (Honda Click) بدون کلاچ است که رانندگی با آن بسیار ساده است. این موتورها نه نیازی به تعویض دنده دارند و نه دارای کلاچ هستند. برای راندن این موتورها تنها کافی است گاز بدهید و ترمز بگیرید و به همین سادگی می‌توانید این وسیله نقلیه را هدایت کنید. البته در مراکز مختلف این شهر موتورهای دیگری نیز اجاره داده می‌شوند اما این موتور از ساده‌ترین و پرطرفدارترین موتورهای اجاره‌ای جزیره به حساب می‌آید.

 

سواحل زیبای پوکت ، کمی دورتر از مرکز شهر

 

موتور سیکلت در پوکت

 


مدارک مورد نیاز برای اجاره موتورسیکلت در پوکت

  1.  کپی گذرنامه: در این مورد حتما حواستان باشد به هیچ عنوان اصل گذرنامه‌تان را به گرو ندهید و فقط به کپی آن بسنده کنید.
  2.  پولی توافقی به عنوان بیعانه: این پول باتوجه به مدت زمانی که می‌خواهید موتور را اجاره کنید و همینطور نوع موتور و بیمه‌ای که دارد متفاوت است.

 

تفریح‌ها و سرگرمی‌های رایگانی که می‌توانید در پوکت به انجام برسانید

 

موتور سیکلت در پوکت

 


نکات مهم درباره اجاره موتورسیکلت در پوکت


درست است که اجاره موتور در این شهر یک ایده بسیار جذاب و عالی به حساب می‌آید و احتمالا تعداد زیادی از افراد شوق این را دارند که موتور اجاره کنند اما این کار توصیه‌ها و نکات ویژه‌ای نیز دارد که پیش از اجاره موتور باید آنها را بدانید و بعد برای این کار تصمیم بگیرید. موارد زیر مهمترین نکات درباره اجاره موتور در پوکت به حساب می‌آیند:

 

 

موتور سیکلت در پوکت

 

 

  1.  برای اجاره موتور سیکلت حتما به مراکز معتبر این کار که در مرکزخریدهای بزرگ و خیابان‌های شهر وجود دارند بروید و برای ارزان‌تر اجاره کردن موتورسیکلت به مراکز نامعتبر نروید.
  2.  اجاره موتورسیکلت از مراکز مختلف این شهر هزینه‌ی متفاوتی دارد. چرا که بیمه‌ی موتورها متفاوت هستند. یکی از دلایلی مهمی که ما به شما توصیه می‌کنیم حتما از مراکز معتبر این شهر موتور اجاره کنید نیز همین امر است. چرا که خدایی ناکرده در صورت بروز مشکل، بیمه بتواند خسارت‌های مربوط به آن را جبران کند.
  3.  پیش از اجاره موتورسیکلت حتما خوب آن را وارسی کنید و اگر جایی از موتور آسیب دیده است آن را با مرکزی که از آن موتور اجاره می‌کنید بررسی کنید تا خدایی ناکرده ایرادات پیش از اجاره موتور توسط شما را به گردن‌تان نیندازند.
۱۷ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران