راهنمای استفاده از کارت موزه استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای استفاده از کارت موزه استانبول

استانبول یکی از زیباترین شهرهای کشور ترکیه به حساب می‌آید که به دلیل در اختیار داشتن امکانات لوکس و در عین حال ارزان قیمت یکی از پرطرفدارترین شهرهای گردشگری این کشور نیز به حساب می‌آید. شهری که دو قاره آسیا و اروپا را در خود جای داده است و یکی از رمانتیک‌ترین نقاط کشور ترکیه محسوب می‌شود. جاییکه تنگه‌ی بسفر را در خود دارد تا عاشقانه‌ترین غروب‌های خورشید را به مسافرانش ارائه کند. شهری که برترین رستوران‌های ترکیه را در خود جای داده است و لذت‌بخش‌ترین قهوه‌ها را در کافه‌هایش می‌توانید نوش جان کنید. در سفرتان با تور استانبول که پر از اماکن تاریخی و موزه‌هاست اگر به دنبال بازدیدهای ارزان قیمت و باکیفیت از آنها هستید همراه ما باشید تا شما را با امکان کارت موزه این شهر آشنا کنیم.

 


موزه‌ها و اماکن تاریخی استانبول


استانبول پر از موزه است. موزه‌هایی که شما را با تاریخ و تمدن و فرهنگ مردمان این نقطه از جهان آشنا می‌کنند. موزه‌هایی که هرکدام پر از حرف‌های ناگفته‌اند. موزه‌هایی که از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آیند. موزه‌هایی که در جای‎‌جای این شهر پخش هستند و دسترسی مناسبی دارند. موزه‌هایی که در تمامی روزهای سال در بیشتر ساعات روز از گردشگران میزبانی می‌کنند. موزه‌هایی که بازدید از هرکدام آنها هزینه‌ی نسبتا زیادی دارد اما در سفرتان با تور استانبول اگر کارت موزه دریافت کنید هزینه‌های بازدیدتان به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد. موزه‌هایی نظیر ایاصوفیه، کاخ موزه توپکاپی، موزه‌های باستان شناسی استانبول، کاخ موزه موزائیک استانبول، کلیسا کورا، موزه هنرهای ترکی و اسلامی، موزه تاریخ علم و فناوری در اسلام، موزه روملی حصار و ... .

 

 

 اماکن تاریخی استانبول

 


کارت موزه استانبول


در سفرتان به استانبول اگر می‌خواهید با هزینه‌های ارزان از موزه‌های این شهر دیدن کنید می‌توانید به راحتی کارت موزه‌ی این شهر را خریداری و با تخفیفات ویژه به دیدن ۵ موزه‌ی این شهر بروید. دقت داشته باشید که این کارت تنها برای یک نفر صادر می‌شود و از هر موزه تنها یک بار می‌توانید دیدن کنید. این کارت همچنین جدای از ارائه‌ی تخفیفات برای موزه گردی در این شهر، امکان‌ها و فرصت‌های گردشگرانه‌ی دیگری نیز برای مسافران این شهر فراهم می‌آورد که مهمترین آنها به شرح زیر هستند:

 

 مروری بر تاریخ کلیسای چورا برای مسافران تور استانبول

 

کارت موزه استانبول

 

  • ۲۰ درصد تخفیف برای تورهای کروز بسفر از سایت شهیر هاتلاری
  • ۳۶ درصد تخفیف برای ورود به باغ وحش بسفر
  • ۳۰ درصد تخفیف برای استفاده از ترانسفر فرودگاه
  • ۱۵ درصد تخفیف برای استفاده از اسپا و رستوران بیشتر هتل‌های این شهر
  • ۱۵ درصد تخفیف برای خرید تورهای استانبول واک


تخفیف ویژه برای ورود به موزه سدبرک حانیم

  • ۱۰ درصد تخفیف برای ورود به موزه ساکیپ سابانجی
  • ۱۵ درصد تخفیف برای استفاده از هتل الیت ورلد استانبول
  • ۲۰ درصد تخفیف برای استفاده از سرویس‌های بلوشاتل (حمل و نقل افراد کم توان جسمی)
  • ۱۵ درصد تخفیف برای خرید از مغازه‌های صنایع دستی سنتی و کتابفروشی‌ها (GES Stores)
  • ۲۰ درصد تخفیف برای بلیت ورودی موزه نظامی استانبول
  • ۱۰ درصد تخفیف برای دوره یک روزه مدرسه آشپزی استانبول
  • ۲۰ درصد تخفیف برای ورود به موزه رحمی ِام کوچ

 

  ۳ تور کشتی سواری پرطرفدار در تنگه بسفر استانبول 

 

کارت موزه استانبول


تهیه کارت موزه استانبول


برای تهیه این کارت به طور کلی می‌توانید از دو شیوه اقدام کنید. اول آنکه در بیشتر ورودی‌های موزه‌های استانبول، این کارت به فروش می‌رسد و دوم آنکه از طریق اینترنتی اقدام کنید و طی خرید اینترنتی آدرس هتل خود در استانبول را به سایت اعلام کنید تا در کمترین زمان ممکن این کارت را پیک به دست شما برساند. سامانه‌ی فروش اینترنتی این کارت به آدرس www.muze.gov.tr است. هزینه این کارت ۱۲۵ لیر است و شاید در نگاه اول اندکی گران برایتان به نظر بیاید اما اگر بدانید حداقل قیمت ورودی به موزه‌های این شهر ۴۰ تا ۵۰ لیر است هزینه دریافت این کارت چندان برایتان هنگفت نیست.

 

۸ خوراکی خوشمزه در استانبول که کمتر شنیده‌اید

 

 کارت موزه استانبول

 


نکات ویژه به هنگام استفاده از کارت موزه استانبول

  1.  این کارت به ازای یک نفر صادر می‌شود و برای بازدید از یک موزه تنها برای یک بار می‌شود از تخفیف آن استفاده کرد.
  2.  برای کودکان زیر ۱۲ سال مسافر این شهر نیازی نیست این کارت را تهیه کنید.
  3.  اگر کارت گردشگری استانبول دریافت می‌کنید می‌توانید به طور رایگان از کارت موزه این شهر نیز بهره ببرید. کارت گردشگری استانبول کارتی است که خدمات ویژه به گردشگران این شهر ارائه می‌کند و بیشتر مسافرانی که آمده‌اند حسابی این شهر را بگردند آن را تهیه می‌کنند.
۲۰ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران