راهنمای استفاده از کارت گردشگری استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای استفاده از کارت گردشگری استانبول

استانبول یکی از زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای ترکیه به حساب می‌آید که بهترین امکانات رفاهی و گردشگری این کشور را در خود فراهم آورده است. شهری با شب‌های پرشور و روزهای پر بازدید. شهری با بهترین مرکزخریدها و رستوران‌ها. شهری با یک تنگه‌ی آبی جذاب به نام بسفر که خط جدایش دو قاره آسیا و اروپا در این شهر است. در سفرتان با تور استانبول اگر به دنبال یک سفری خاطره‌انگیز با ارزان‌ترین بازدیدها هستید همراه ما باشید تا کارت گردشگری این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


کارت گردشگری استانبول


همه‌ی کشورهای توریستی دنیا برای رفاه حال گردشگران‌شان کارت‌هایی را تدارک دیده‌اند که با استفاده از آنها می‌توان خدمات متنوع و ارزانی دریافت کرد. استانبول نیز از این قاعده مستثنی نیست. شهری که شهردار سابقش، امروزه نخست وزیر ترکیه است و توجه ویژه‌ای به این شهر دارد. شهری که مناسبات زندگی مدرن در آن جاریست و همین امر سبب می‌شد کارت گردشگری در این شهر اهمیت زیادی داشته باشد. با تهیه این کارت می‌توانید به نقاط مختلف گردشگری این شهر سر بزنید و در ضمن هزینه‌های حمل ونقل در استانبول را حداقل به میزان ۲۰ درصد کاهش دهید. عمده‌ترین امکاناتی که این کارت به شما ارائه می‌دهد به شرح زیر هستند:

 

  در استانبول چگونه از اینترنت ارزان و رایگان استفاده کنیم؟

 

کارت گردشگری استانبول

 

  1.  اینترنت رایگان در سطح شهر
  2.  راهنمای شبانه ‌روزی به صورت آنلاین
  3.  سرویس رایگان از فرودگاه به محل اقامت
  4.  تجربه‌ ی رایگان تفریحاتی که برای کارت تعریف شده است
  5.  حمل و نقل رایگان یا با تخفیف مناسب در سطح شهر
  6.  بازدید رایگان از جاذبه‌ها و موزه هایی که برای کارت تعریف شده است


این کارت‌ها را به سه شیوه مختلف می‌توان دریافت کرد. شیوه‌هایی که اصلا دردسر آفرین نیستند و به راحتی این کارت را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

 

کارت گردشگری استانبول

 

 

  1.  مراکز معتبر: در فرودگاه، سطح شهر، دکه‌ها، برخی مراکز دیدنی شهر، ایستگاه‌های مترو همگی واحدهایی دارند که شما با مراجعه به آنها می‌توانید این کارت را درخواست کنید و بعد از پرداخت هزینه و میزان شارژ مورد نظرتان کارت را دریافت کنید.
  2.  دستگاه خودپرداز: در خودپردازهای استانبول می‌توانید اگر این کارت را در اختیار دارید، جلوی دستگاه قرارش دهید و با پرداخت پول نقد کارت‌تان را شارژ کنید. در این روش یادتان باشد نیازی نیست پولی که به دستگاه می‌دهید حتما لیره باشد. چرا که می‌توانید یورو و یا دلار نیز به دستگاه ارائه دهید. فقط نکته‌ای که باید مدنظرتان باشد آن است که پولی که به دستگاه ارائه می‌دهید نباید تا خوردگی داشته باشد.
  3.  اینترنت: شما از طریق سایت به نشانی istanbultouristpass.com می‌توانید نسبت به خرید و شارژ کارت خود اقدام کنید. در این روش باید مستر کارت داشته باشید.

 

 معرفی فرودگاه جدید استانبول 

 

کارت گردشگری استانبول

 


توجه داشته باشید کارت گردشگری استانبول در حدود ۶ لیره قیمت دارد و پس از تهیه شما باید آن را به میزانی که می‌خواهید شارژ کنید. برای شارژ نیز از طریق هر سه روش بالا که خدمتتان عرض شد می‌توانید اقدام کنید.

 


نکات ویژه درباره کارت گردشگری استانبول

  1.  این کارت را نه تنها به صورت انفرادی بلکه به صورت گروهی نیز می‌توانید تهیه و از آن استفاده کنید. این کارت برای جابه‌جایی‌های درون شهری تا ۵ نفر را پشتیبانی می‌کند و به شما توصیه می‌کنیم اگر به صورت خانوادگی یا گروهی با دوستان‌تان به استانبول سفر کرده‌اید حتما این کارت را تهیه کنید.
  2.  کارت گردشگری استانبول تا ۲ سال اعتبار دارد و شما می‌توانید پس از سفر خود آن را حفظ کنید تا در سفرهای بعدی استفاده و یا به دوستان خود بدهید که از آن استفاده کنند.
  3.  این کارت‌ها به میزان چشمگیری هزینه‌های جابه‌جایی شما در سطح شهر را کاهش می‌دهند و هرچه به این منظور از آنها بیشتر استفاده کنید میزان تخفیفاتی که به شما ارائه می‌دهند به صورت تصاعدی بالا می‌روند.
  4.  این کارت برای تمامی وسایل حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس، قایق، تراموا، کشتی کروز و ... کاربرد دارد.
  5.  طرح استفاده از این کارت‌ها از سال ۲۰۰۹ در شهر استانبول راه‌اندازی شده است و امروزه در میان گردشگران بسیار رایج است.

  در بهترین رستوران‌های محله گالاتا در استانبول غذا بخورید 

 

کارت گردشگری استانبول

 


در سفرتان با تور استانبول به شما توصیه می‌کنیم به محض ورودتان این کارت را تهیه کنید و از مزایای آن بهره ببرید. کارتی که قیمت چندان گرانی ندارد اما به میزان قابل توجهی هزینه‌ی سفر شما به این شهر را کاهش می‌دهد و پس از سفرتان نیز تا دو سال اعتبار دارد و می‌توانید آن را به دوستان و اطرافیان‌تان نیز هدیه و یا به صورت امانت بدهید.

۰۹ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران