جاذبه‌های کم‌تر شناخته شده استانبول که باید ببینید

جاذبه‌های گردشگری استانبول
جاذبه‌های کم‌تر شناخته شده استانبول که باید ببینید

همه گردشگران تور استانبول با نقاط برجسته تاریخی مثل ایاصوفیه ، کاخ توپکاپی، و مسجد سلطان احمد آشنا هستند. اما با توجه به سابقه تاریخی طولانی و امپراطوری‌هایی که آمدند و رفتند، مردم قشرهای مختلف از ملیت‌ها و مذاهب گوناگون بقایای تاریخی بیشتری نسبت به آنچه که شناخته شده است از خود برجای گذاشته‌اند که مستحق بازدید و معرفی هستند. ما تصمیم داریم در این پست به معرفی جاهای دیدنی استانبول که کمتر شناخته شده‌اند بپردازیم.

 

کاخ بیلربی

قسمت آسیایی استانبول معمولا برای گردشگران جاذبه زیادی نداشته و کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد در حالی که چندین جاذبه دیدنی جذاب در این بخش شهر وجود دارد. کاخ زیبای بیلربی که در حاشیه بسفر واقع شده سابقا به عنوان کاخ تابستانی سلاطین عثمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. به علاوه این کاخ سه طبقه جایی بود که برای پذیرایی از سفرای خارجی و نمایندگان دولت‌ها به عنوان محل اسکان آن‌ها استفاده می‌شد. در طراحی داخلی این کاخ از لوستر‌های زیبا و کریستالی و گلدان‌های گل قیمتی و نفیس استفاده شده که به شدت بر زیبایی و گیرایی آن تاثیر مستقیم داشته است.

 

از ۵ کاخ زیبای استانبول بازدید کنید

 

 کاخ بیلربی

 

 

آدرس: Beylerbeyi, Abdullahağa Cd., 34676 Üsküdar/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 216 321 93 20

 

 

مسجد یاووز سلطان سلیم

این مسجد امپریالیستی درست در تپه پنجم استانبول واقع شده و مشرف به منظره زیبایی از شهر، شاخ طلایی و بعد آن است. این مسجد برای یادبود سلطان سلیم اول توسط پسرش سلطان سلیمان بزرگ در قرن ۱۶ام ساخت. این مسجد زیبا و دیدنی دارای حیاطی روشن و سفید با حوضی برای وضو، طاقی‌هایی خمیده و کاشی‌کاری زیباست. با چنین اهمیت و سابقه‌ای اما مسجد در بین بی‌شمار جاذبه دیدنی شهر ناشناخته باقی مانده است.

 

گردشی شگفت‌انگیز در محله سلطان احمد استانبول

 

 مسجد یاووز سلطان سلیم

 

 

آدرس: Balat, Sultan Selim Cd. No:18, 34087 Fatih/İstanbul, Turkey

 

 

کاخ کوچوکسو

یکی دیگر از نگین‌های برجسته اما ناشناخته بخش آسیایی استانبول کاخ کوچوکسو است که سلاطین عثمانی از آن برای تعطیلات، گشت و گذار و شکار استفاده می‌کردند. این کاخ با سبک نئو باروک، و با شومینه‌ای از سنگ مرمر ایتالیایی و مبلمان عتیقه اروپا تزئین و طراحی شده است. این کاخ کوچک و زیبا در سال ۱۸۵۷ ساخته شد و بعد از انقلاب ترکیه به مهمانخانه دولتی تبدیل گردید. اما در ادامه به موزه‌ای چشم‌نواز تبدیل شد. این کاخ که درست در حاشیه ساحل بنا شده منظره‌ای به شدت دیدنی را مقابل چشمان‌تان می‌گستراند.

 

بهترین کافه‌های کادیکوی، محله‌ی دیدنی‌های آسیایی استانبول

 

 کاخ کوچوکسو

 

 

آدرس: Göksu, Küçüksu Cd., 34815 Beykoz/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 216 332 33 03

 

 

دیوارهای سرزمینی

دیوارهای سرزمینی که امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول محسوب می‌شوند در دوره بیزانس از شهر محافظت می‌کردند. در واقع این دیوارها از قسطنطنیه در زمان سلطنت امپراتور بیزانس تئودوسیوس دوم در قرن پنجم، تا سال ۱۴۵۳ که عثمانی‌ها شهر را به دست گرفتند، محافظت می‌کردند. گرچه ردیابی کلیت دیوارها کمی دشوار است، اما یکی از بهترین قسمت‌های حفظ شده قلعه یدکول است که با ترن در دسترس قرار دارد. در اینجا شما می‌توانید قدمت زیاد شهر را به خوبی لمس کنید.

 

 

 دیوارهای سرزمینی

 

 

کلیسای سنت جورج

یکی از مهم‌ترین دیدنی‌ها در محله فنر، کلیسای سنت جورج، کلیسای جامع ارتدکس یونان است که امروزه هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کلیسا از سال ۱۶۰۰ تا کنون کلیسای خان‌سالاری ارتدوکس و رهبر معنوی مسیحیان ارتدکس شرقی جهان بوده است. در طراحی داخلی کلیسا از سبک نئوکلاسیک استفاده شده که آن را از دیگر کلیساهای ارتدوکس متمایز کرده است. اسم کلیسا نیز برای یادبود شهید جورج مقدس به این نام درآمده است. بنابراین با رفتن به این کلیسا مطمئن باشید یکی از منحصر به فردترین کلیساهای دنیا را بازدید کرده‌اید.

 

مروری بر تاریخ کلیسای چورا برای مسافران تور استانبول

 

 کلیسای سنت جورج

 

 

آدرس: Yavuz Sultan Selim, Dr. Sadık Ahmet Cd. No:44, 34083 Fatih/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 531 96 70

 

 

روهبان اوکولو

روهبان اوکولو تا سال ۱۹۷۱ یکی از مدارس اصلی تدریس علوم دینی متعلق به کلیسای ارتدکس قسطنطنیه بود. تا اینکه در سال ۱۹۷۱ از سوی دولت ترکیه مبنی بر عدم فعالیت مراکز آموزشی خصوصی تعطیل گردید. با این همه شما می‌توانید در سالن‌های این مدرسه قدم بزنید و از آن دیدن کنید. به علاوه حیاط این مرکز آموزشی بسیار زیبا و دل‌انگیز بوده و ارزش بازدید دارد. مخصوصا این که مدرسه بالای تپه واقع شده و منظره‌ای زیبا و دینی از اطراف را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید طی بازدید از این مدرسه به گردشی نیم‌روزی و فرح‌بخش بروید و در محیط اطراف قدم زده و از زیبایی‌ها و مناظر دیدنی آن بازدید کنید. اگر به این تپه دیدنی می‌برید دوربین‌تان را هم با خودتان ببرید تا عکس‌هایی زیبا از نمای مدرسه و مناظر اطرافش بیاندازید.

 

 

روهبان اوکولو

۲۶ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران