فستیوال‌های تابستانی موسیقی قبرس

جاذبه‌های گردشگری قبرس
فستیوال‌های تابستانی موسیقی قبرس

فستیوال‌های موسیقیایی همیشه جزوی جدا نشدنی از برنامه‌های تابستانه کشورهایی است که گردشگران زیادی به خود جذب می‌کنند. قبرس نیز درست شبیه به باقی کشورها، از این قائده مستثنی نیست و فستیوال‌های زیادی را تا این جای تابستان داشته و در ادامه نیز برگزار می‌کند. ما قصد داریم در این نوشته چند نمونه از این فستیوال‌های موسیقیایی و هنری را به شما معرفی کنیم تا در سفر با تور قبرس، تابستان متفاوتی داشته باشید.


Reggae Sunjam 2019


فستیوال شاد و جذاب Reggae Sunjam امسال با تغییرات زیادی همراه شده است که اولین آن تغییر مکان فستیوال به پارک Eleouthkia است. شهر آناریتا امسال بزرگ‌تر از همیشه این فستیوال را برگزار کرده و میزبان گروه‌های مختلف هنری از آلمان، استرالیا، انگلستان، یونان و البته خود قبرس است. اجراهای رقص و موسیقی در دو روز، از جمله جذاب‌ترین بخش‌های سفر شما به قبرس را می‌تواند شکل دهد مخصوصا اینکه امکانات مختلفی برای این فستیوال در نظر گرفته شده تا حضار به بهترین شکل از آن لذت ببرند. پارک اصلی خود دارای چند باغ زیبا، استخر، محل بازی بچه‌ها و ... است و یک مکان برای رقص شرکت‌ کننده‌ها نیز در آن در نظر گرفته می‌شود. همچنین یک محل رایگان برای کمپ زدن، چندین مکان برای ارائه غذاهای مختلف گوشتی و گیاهی و البته یک بازار موقت نیز در این دو روز در پارک Eleouthkia برپا خواهد شد.

 

  بهترین نقاط قبرس برای کمپینگ و لذت بردن از طبیعت بکر 

 

Reggae Sunjam

 


زمان: ۱۰ و ۱۱ آگوست
مکان: پارک Eleouthkia در آناریتا

 


فستیوال Living Color Music & Arts


این برنامه‌ی بزرگ جمعی از هنرمندان در زمینه‌های مختلف را گرد هم می‌آورد تا زیر نور خورشید داغ مدیترانه در قبرس، هنر خود را به نمایش بگذارند. این فستیوال جدا از نمایشگاه‌های مختلف در زمینه هنرهای تجسمی، اجراهای موسیقی زنده‌ی زیادی را شامل می‌شود که گروه‌های محلی و چند گروه بین‌المللی آن را اجرا می‌کنند. Living Color Music & Arts تنها یک روز و در روز سوم آگوست برپا خواهد شد اما با توجه به پیشینه برگزاری این همایش، این یک روز به بهترین شکل خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد.

 

۵ مکان خاص و منحصر به فرد در قبرس که برای اقامت می‌توانید آنها را انتخاب کنید

 

 Living Color Music

 


زمان: ۳ آگوست
مکان: آییا ناپا

 


Summer Serenade


بر خلاف دو گزینه‌ی دیگر، این فستیوال بیشتر مختص به علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک است. متصدی آن نیز ارکستر فیلارمونیک وین بوده و این برنامه بخشی از برنامه‌ی آن‌ها در کشورهای مختلف اروپایی است. Summer Serenade مختص به موسیقی‌دان‌های جوان بوده و آن‌ها هستند که اجراهای خود را به نمایش می‌گذارند، اما آهنگ‌های نواخته شده عموما از آثار مهم کلاسیک خواهند بود.

 

 

 Summer Serenade

 


زمان: ۴ آگوست
مکان: نیکوزیا

 


دهمین فستیوال CubaMiSalsa


یک فستویال دو روزه‌ی شاد دیگر که در هتل ساحلی Mediterranean و در شهر لمسوس برگزار می‌شود و به موسیقی و رقص کوبایی اختصاص داشته، بهترین‌ها در این زمینه را به قبرس می‌کشاند. در این برنامه‌ی دو رورزه، به جز اجراهای زده، کلاس‌های آموزشی و جشن‌های بزرگ برگزار می‌شود و اگر بخواهید بهترین لذت ممکن را از بودن در این مکان ببرید، بهتر است بلیط‌های فول اکسس تهیه کنید که در این دو روز بتوانید به تمامی بخش‌ها دسترسی داشته باشید. این بلیط‌ها بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ یورو قیمت دارند. در نظر داشته باشید که این فستیوال در دو روز مجزا برگزار می‌شوند و یک روز میان برنامه فاصله است.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که بهتر است در سفر به نیکوزیا، پایتخت قبرس انجام دهید

 

 CubaMiSalsa

 


زمان: ۲ و ۴ آگوست
مکان: Mediterranean Beach Hotel در لمسوس

 


فستیوال Xarkis


این فستیوال در یک دهکده بسیار جذاب به نام Polystipos برگزار می‌شود که در منطقه کوهستان نیکوزیا واقع شده. این فستیوال فرهنگی و هنری که در زمینه سرگرمی برگزار می‌شود، هفتمین دوره‌ی خود را در سه روز برگزار خواهد کرد و شامل برنامه‌های متنوعی از جمله ۶ کنسرت، کلاس‌های آموزشی، برنامه‌های نمایش و تست غذا و نوشیدنی، بازی‌های محلی و بسیاری چیزهای دیگر می‌شود که روزهایی شاد، مفرح و فوق‌العاده را برایتان می‌سازند.

 

 

 فستیوال Xarkis

 


زمان: ۱۶ تا ۱۸ آگوست
مکان: Polystipos، نیکوزیا

 


فستیوال فیلم Lakatamia


مجمع جوانان لاکاتامینا که یک چیزی معادل انجمن سینمای جوانان قبرس است، هر ساله در تابستان فستیوال فیلمی برگزار می‌کند که تماشای فیلم‌ها در آن رایگان بوده و به راحتی می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. البته فیلم‌های نمایش داده شده اغلب برای سال‌های قبل هستند، اما دیدن آن‌ها بر روی پرده‌ی سینما خالب از لطف نیست.

 

۵ ساحل دنج و زیبا در لارناکا

 

  فستیوال فیلم Lakatamia

 


زمان: ۲۶ آگوست تا ۷ سپتامبر هر روزه ساعت ۹ شب
مکان: آمفی تئاتر Lakatamia Municipal

۱۳ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران