۲ کنسرت نمایشی در مرکز فرهنگی هودجاپاشای استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
 ۲ کنسرت نمایشی در مرکز فرهنگی هودجاپاشای استانبول

استانبول یکی از برترین نقاط کشور ترکیه به حساب می‌آید که باید به آن سفر کرد و در جاذبه‌های شهری‌اش غوطه خورد. شهری که هم روزها حیات دارد و هم شب‌ها. شهری که برترین هتل‌ها و رستوران‌های ترکیه در آن واقع شده‌اند و یکی از نقاط تاریخی این کشور به حساب می‌آید. شهری که سالانه میزبان هزاران هزار گردشگر از سراسر دنیاست. در سفرتان با تور استانبول اگر به دنبال شب‌زنده‌داری و شرکت در رویدادهای رسمی هستید همراه ما باشید تا ۲ کنسرت نمایش عالی که در این شهر برگزار می‌شوند را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. پرفورمنس‌هایی که از سوی شهروندان استانبول نیز با استقبال روبه‌رو می‌شوند.


۱- رقص در هودجاپاشا


اگر از تماشای رقص‌های سنتی که به شیوه‌ای مدرن به اجرا درمی‌آیند لذت می‌برید، اگر می‌خواهید بیشتر با فرهنگ ترکی و عثمانی آشنا شوید، اگر می‌خواهید یک شب از حضورتان در استانبول را با یک تفریح فرهنگی و هنری سر کنید، به شما توصیه می‌کنیم به سالن هودجاپاشا در این شهر بروید و شاهد یک پرفورمنس موسیقی هیجان‌انگیز باشید. در این سالن هرشب رقص فولکلور ترکی به مدت ۷۵ دقیقه به نمایش گذاشته می‌شود. این برنامه در تمامی روزهای هفته ساعت ۸:۳۰ دقیقه شب برپا و قبل از ساعت ۲۲ به پایان می‌رسد. این سالن در نزدیکی وسایل حمل و نقل عمومی شهر قرار دارد، دسترسی بسیار مناسبی دارد.

 

گشت و گذاری در محله‌های دیدنی و جذاب استانبول

 

مرکز فرهنگی و هنری هودجاپاشا

 


آدرس: Hodjapasha Cultural Center, Hoca Pasa Mh. Hocapasa Hamami Sokak No: 3/B Sirkeci, Istanbul 34410 Turkey

 


موارد مورد توجه درباره شرکت در برنامه رقص هودجاپاشا

  1.  رفتن به این سالن و تماشای رقص سنتی ترکی برای تمامی افراد در هر سنی که باشند آزاد است. بنابراین می‌توانید به آن به چشم یک تفریح خانوادگی نگاه کنید.
  2.  متاسفانه امکانات لازم برای افرادی که از ولیچر استفاده می‌کنند در این سالن فراهم نیامده است.
  3.  بلیت شرکت در این برنامه را باید حداقل یک یا دو شب قبلتر از زمانی که می‌خواهید خریداری کنید و اگر تا ۲۴ ساعت قبل از شروع برنامه حضورتان را لغو کنید هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید به طور کامل به شما عودت داده خواهد شد.
  4.  قبل از شروع برنامه حداقل نیم ساعت زودتر به سالن تشریف ببرید. چرا که می‌توانید از لابی این سالن و محیط اطراف آن استفاده کنید و بیشتر با این رقص و تاریخچه‌اش آشنا شوید.
  5.  شرکت در این مراسم پروتکل خاصی ندارد اما تلاش کنید برای حضور لباس رسمی به تن داشته باشید.

یک شام شاهانه و خاطره‌انگیز در رستوران توگرای استانبول

 

مرکز فرهنگی و هنری هودجاپاشا

 

 

۲- رقص سماع


این رقص یکی از مشهورترین رقص‌ها در میان درویشان و خداپرستان به حساب می‌آید که در سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است. رقصی که یادگار مولوی و شمس است. رقصی که بیشتر در قونیه رواج دارد و در آن شهر به گردشگران نیز آموزش داده می‌شود. رقصی زیبا و عرفانی که تماشایش حال و هوایتان را عوض می‌کند چه برسد به زمانیکه خودتان نیز از شوق معبود به رقص آیید. برنامه‌ی رقص سماع در مرکز هنری هودجاپاشا یک ساعت است و شرکت در آن محدودیت سنی ندارد. این برنامه هرشب در ساعت ۱۹ آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۰ به پایان می‌رسد. برنامه‌ای که ترکیب بدن‌ها و رنگ‌ها و نورها در یکدیگر است تا یک شب خاطره‌انگیز از حضور در استانبول برای مهمانان این شهر ساخته شود.

 

۶ تفریح خاص و غیرتوریستی در استانبول

 

مرکز فرهنگی و هنری هودجاپاشا

 


موارد قابل توجه درباره شرکت در رقص سماع هودجاپاشا

  1.  این برنامه امکان سرویس رفت و برگشت به محل اقامت شما در شهر استانبول را دارد. بنابراین اگر بخواهید می‌توانید هزینه‌های لازم را بپردازید و از این امکان استفاده کنید. در غیر این صورت از طریق وسایل حمل و نقل عمومی نیز می‌توانید به سادگی خودتان را به مرکز هودجاپاشا برسانید.
  2.  بلیت شرکت در این برنامه را باید حداقل یک شب قبل از زمانیکه می‌خواهید در آن شرکت کنید تهیه کنید و باید بدانید در صورت لغو حضورتان هیچ هزینه‌ای به شما عودت داده نخواهد شد.
  3.  در این رقص ویدئو آرت جایگاه ویژه‌ای دارد. بنابراین با شرکت در این مراسم از یک سو گوش‌های شما شنوای یک موسیقی زیباست و از سوی دیگر چشم‌های شما بینای یک رقص و تصاویری که پشت سر رقصنده‌ها شکل می‌گیرد.
  4.  بیشتر افرادی که به دیدن این رقص می‌روند درویش مسلکان و آنان که زندگی را در ابعاد وسیع و پرمعناتری جستجو می‌کنند هستند. بنابراین تصور نکنید برای شرکت در تماشای این رقص باید زیباترین لباس‌های رسمی‌تان را بپوشید.
۰۷ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران