محبوب‌ترین غذاهای خیابانی پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
محبوب‌ترین غذاهای خیابانی پوکت

غذاهای سبک تایلندی و یا میان وعده‌ها می‌توانند درباره منطقه‌ای که از آن بازدید میکنید اطلاعاتی به شما بدهد. گشت و گذار در بین غذاهای خیابانی راهی سرگرم‌کننده برای لذت بردن از سفر، خوردن غذاهای منحصر به فرد محلی با کم‌ترین قیمت و آشنایی هرچه بیشتر با سبک زندگی و فرهنگ مردم محسوب می‌شود. ما در اینجا محبوب‌ترین غذاهای معتبر خیابانی در پوکت را مورد بررسی قرار می‌دهیم که حتما باید در طول سفرتان با تور تایلند به این جزیره آن‌ها را امتحان کنید. شما می‌توانید به راحتی این غذاها را در بازار آخر هفته‌های پوکت پیدا کنید.

 

مو پینگ و خائو نیائو

موپینگ (گوشت کبابی در سرکه) و خائو نیائو (برنج چسبناک) ترکیبی کلاسیک از غذاهای خیابانی تایلندی هستند که در سراسر جزیره یافت می‌شوند. هر فروشنده‌ای از دستور سری خودش برای درست کردن این غذا استفاده می‌کند اما در نهایت همه آن‌ها از یک دستور پیروی می‌کنند. در روش عمومی گوشت را در سس ماهی، شکر خرما، سیر و شیر نارگیل مرینت می‌کنند. سپس آن را به سیخ چوبی می‌زنند و منقلی از زغال کباب می‌کنند. نتیجه آن می‌شود کبابی شگفت‌انگیز آب‌دار و کمی شیرین که مزه‌اش تا مدت‌ها در یاد شما می‌ماند. بیشتر مردم محلی به عنوان صبحانه‌ای سریع و خوشمزه آن را میل می‌کنند. شما می‌توانید در تمام ساعات روز مو پینگ و خائو نیائو را پیدا کنید. قیمت یک سیخ مو پینگ ۱۰ بات و یک بسته خائو نیائو ۵ بات است.

 

۱۰ غذای خوش‌طعم و جادویی تایلند

 

خائو نیائو

 

 

پنکیک‌های تایلندی (روتی)

فقط کافی‌ست یک بار مزه ترد و شیرین این پنکیک‌های لذیذ را بچشید تا برای همیشه مشتری دائمی آن شوید. روتی تایلندی که در کره، شکر سفید و شیر تغلیظ شده و شیرن شده رول شده، به عنوان یک میان وعده سبک و همه پسند شناخته می‌شود. این پنکیک با انواع میوه‌ها و مدل‌های مختلف سرو می‌شوند و شما می‌توانید آن را با تخم مرغ، موز، مربای توت فرنگی یا مارمالاد و همچنین سس شکلات سفارش داده و از خوردنش لذت ببرید. این انعطاف‌پذیری باعث شده تا همه از خوردن این پنکیک فوق‌العاده لذت ببرند. اشاره کنیم که بهترین زمان خوردن آن وقتی‌ست که هنوز تازه پخت و گرم است.

 

 

پنکیک‌های تایلندی

 

 

کوفته گوشت، سوسیس

یکی از لذت‌های واقعی سفر با تور پوکت در کباب‌های خیابانی آن است که به جرات می‌توان ادعا کرد در کم‌تر چیز دیگری می‌توان دید. شما می‌توانید آن‌ها را بسته به گاری‌های دست‌فروشی، سرخ شده، بخارپز و یا کباب شده پیدا کنید. این فینگر فودهای خوشمزه بسیار ارزان هم هستند و با محبوبیتی که بین مردم دارند از رایج‌ترین غذاها محسوب می‌شوند. متداول‌ترین گزینه‌هایی که در سراسر جزیره با آن‌ها برخورد می‌کنید شامل کوفته گوشت گاو، کوفته ماهی، کوفته مرغ، سوسیس مرغ و سوسیس گوشت می‌شوند. اگر اهل غذاهای تند هستید و یا می‌خواهید جرات‌تان را امتحان کنید این غذاها را سس تند و یا نام جین بخورید. البته از قبل باید یک سطل آب سرد کنارتان داشته باشید. هر کدام از این‌ها بسته نوع‌شان بین ۱۰ تا ۲۰ بات هستند.

 

۸ رستوان شیک و ساحلی پوکت که خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی را سرو می‌کنند

 

کوفته گوشت

 

 

ساندویچ بستنی

البته تصور ساندویچ بستنی سخت است وقتی که چیزی شبیه هات داگ به ذهن می‌آید. اما این ساندویچ به شدت خوشمزه و نشاط‌ آور است. ساندویچ بستنی در دهه‌های گذشته همیشه در گوشه و کنار پوکت یافت می‌شد اما در طول سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی رسیده و به یکی از خوراکی‌های محبوب بین مردم و گردشگران تبدیل شده است. اول باید بستنی‌تان را انتخاب کنید و بعد از خوردن آن همچون هات داگ و یا ساندویچ واقعی لذت ببرید. شما به راحتی می‌توانید بدون نیاز به قاشق بستنی‌تان را تا انتها بخورید. برای مزه‌های اضافه موز، کشمش، بادام زمینی، جک فروت، و چیزهای دیگری به انتخاب شما روی آن می‌ریزند. عموما قیمت این ساندویچ‌ها از ۲۰ بات شروع می‌شوند.

 

 

ساندویج بستنی

 

 

دامبلینگ‌های دیم سام و سالا پائو

تایلندی‌ها از غذاهای چینی دامبلینگ‌های دیم سام و سالا پائو را اقتباس کردند و طوری آن‌ها به عمل می‌آورند که انگار در خیابان‌های هنگ کنگ قدم می‌زنید. شما به وضوح می‌توانید تاثیر آن را بر تایلندی‌ها و بالعکس حس کنید. این غذاها برای صبحانه بسیار محبوب هستند. بسته به فروشندگان معمولا بین ۵ تا ۱۰ نوع دامبلینگ را می‌توانید پیدا کنید. ظرف‌هایی که سرو می‌شوند معمولا شامل دیم سام‌ها همچون توفوی ماهی، دامبلینگ میگو و سوسیس می‌شوند. دو نوع سالا پائو شامل سای وان و یا نان بخارپز شده با چاشنی شیرین و سای کِم نان نانی با مزه شور، از همه محبوب‌تر هستند. برای سفارش دقیقا به چیزهایی که دوست دارید اشاره کنید فروشندگان با روی گشاده همان چیزی که می‌گویید را به شما می‌دهند. دیم سام عموما بین ۳ تا ۷ بات و سالا پائو بین ۸ تا ۱۰ بات است.

 

۱۰ رستوران ویژه پوکت برای خوردن تپل‌ترین و لذیذترین برگرها

 

 

دامبلینگ‌های دیم سام

 

۱۸ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران