سفر به منطقه تاریخی سوانتی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
سفر به منطقه تاریخی سوانتی گرجستان

سوانتی یکی از دور افتاده‌ترین بخش‌های گرجستان است که با وجود دوری اما میزبان زیباترین مناظر نفسگیر، برج‌های قرون وسطایی، بلندترین قله‌های کشور و صدالبته میراث جهانی یونسکو است. با توجه به زیر ساخت‌هایی که اخیرا به این منطقه اضافه شده موقعیت‌هایی برای بازدید بهتر و راحت‌تر فراهم آمده است. اگر از مشتاقان کشف این منطقه با تور گرجستان هستید با ما در این راهنمای گردشی همراه باشید.

 

سفر خود را از مستیا شروع کنید

مستیا با ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا نقطه‌ای عالی برای شروع سفر محسوب می‌شود. از این شهر کوچک می‌توان به یخچال‌های طبیعی رفت و با بازدید از موزه در مورد فرهنگ سوان چیزهایی یاد بگیرید. به علاوه غذاهای محلی اینجا یکی از جاذبه‌های برجسته‌ای هستند که در دسترس دارید. همچنین یکی از بهترین زمین‌های اسکی گرجستان نیز در اینجا قرار دارد.

 

 به زیباترین شهرهای گرجستان به غیر از تفلیس سفر کنید 

 

 

  مستیا

 

 

از موزه تاریخ و قوم‌شناسی دیدن کنید

این یکی از مهم‌ترین موزه‌هایی است که باید در گرجستان بازدید کنید. این موزه در سال ۱۹۳۶ در مستیا افتتاح شد تا نمایشی از چندین آثار مهم تاریخی سوانتی و بقیه کشور ارائه دهد. در این موزه شما اطلاعاتی در مورد شیوه زندگی سوان‌ها کسب خواهید نمود و شانس دیدن برخی از آثار نقاشی قدیمی را خواهید داشت. سلاح‌های قرون وسطایی را کشف کنید و آثار منحصر به فردی از جواهرات را نظاره‌گر باشید.

 

 موزه ملی گرجستان گنجینه‌ای گرانبها برای مسافران تور تفلیس

 

 

 موزه تاریخ و قوم‌شناسی

 

 

در مورد کوهنورد گرجستانی بیشتر بدانید

میشل خرگیانی (۱۹۶۹-۱۹۳۲) یکی از قهرمانان گرجستان در رشته کوهنوردی و صخره‌نوردی بود که هفت مدال طلایی در مسابقات کوهنوردی اتحاد جماهیر شوروی به دست آورده بود. حالا خانه او تبدیل به موزه‌ شده تا خاطرات، سبک زندگی و لوازم او به نمایش در آید و بازدیدکنندگان از منطقه با این چهره برجسته گرجستانی آشنا شوند. شما در این موزه می‌توانید از لباس‌ها، عکس‌ها، تجهیزات صعود و جوایز وی دیدن کنید.

 

 

 میشل خرگیانی

 

 

صعود به سمت یخچال چالادی

اگر از پیاده‌روی‌های طولانی و برپایی کمپ خوش‌تان نمی‌آید و در عین حال دوست دارید سفری کوتاه و جذاب را تجربه کنید به نظر می‌رسد رفتن به چالادی گزینه مناسبی برای شما باشد. این یخچال که در ارتفاع ۱.۸۵۰ متری از سطح دریا واقع شده از دو مسیر قابل دسترسی‌ست که پیمودن هر دوی آن‌ها بین ۵ تا ۶ ساعت طول می‌کشند. این مسیر کوهستانی از لحاظ درجه سخی در حد متوسط قرار داشته و بیشتر مردم قادر به انجامش هستند. بعد از بالا رفتن شما به منطقه‌ای یخ زده می‌رسید که منظره آن به شدت دیدنی و نفسگیر است.

 

 ماجراجویی در ۵ غار زیبای گرجستان

 

 

  یخچال چالادی

 

 

در روستاهای سوانتی کاوش کنید

اگر از علاقه‌مندان به پیاده‌روی هستید که چه بهتر، می‌توانید ضمن دیدن مناظر طبیعی کوهستانی به سمت روستاهای سوانتی بروید وگرنه مینی‌بوس‌هایی وجود دارند که از مستیا به سمت روستاهای لنتخی، مله، مازری، و سولی می‌روند. با این همه ممکن است برنامه آن‌ها روی ساعت نباشد بنابراین یکی از بهترین راه‌ها استفاده از تاکسی است. مردم محلی به رفت و آمد مسافران و گردشگران خارجی عادت داشته و با آن‌ها به مهربانی و صمیمیت برخورد می‌کنند.

 

 واردزیا شهر پنهان گرجی‌ها در دل کوه ملکه 

 

 

 روستاهای سوانتی

 

 

به ushguli صعود کنید

علاقه‌مندان به پیاده‌روی به دلیل فرصت‌های فراوانی که در سوانتی وجود دارد عاشقش می‌شوند. یکی از پرطرفدارترین مسیرهای پیاده‌روی از مستیا به سمت ushguli است. پیمودن این مسیر حدودا ۴ روز طول می‌کشد. اما در مورد راه‌یابی اصلا نباید نگران باشید زیرا کل مسیر برای هدایت مسافران به خوبی علامت‌گذاری شده است. به علاوه مرکز اطاعات مستیا هر اطلاعاتی که بخواهید را در اختیار شما قرار می‌دهد. ushguli یکی از دورافتاده‌ترین روستاهای گرجستان، منطقه‌ای در ثبت میراث جهانی یونسکو و همچنین مرتفع‌ترین منطقه مسکونی اروپا است. در مورد اقامت شبانه هم نگران نباشید در طول مسیر به هر روستا که برسید می‌توانید در مهمانخانه اقامت کرده و شب را به صبح برسانید. اگر نمی‌توانید یپاده‌روی طولانی انجام دهید برای رسیدن به روستا سوار مینی‌بوس شوید.

 

 

 اوشگولی

 

 

از کلیسای لاماریا در ushguli دیدن کنید

کلیسای لاماریا یکی از نقاط دیدنی کوهستانی در این منطقه است که با داشتن پس‌زمینه‌ای کوهستانی نمایی کاملا دیدنی و منحصر به فرد به نمایش می‌گذارد. کلیسا به نام مریم مقدس به این اسم شناخته می‌شود. از داخل نیز با نقاشی‌های آبرنگی دیواری توجهات را به خودش جلب می‌کند.

 

 برنامه گشت و گذار تابستانه در گرجستان 

 

 

 کلیسای لاماریا

 

 

از غذاهای محلی امتحان کنید

هر منطقه از گرجستان با نوعی از غذاهای بومی شناخته می‌شود و سوانتی نیز از قائده مستثنی نیست. حتی برخی از غذاهای این منطقه به دیوار نقاط کشور هم راه پیدا کرده است. با این حال شما می‌توانید طعم واقعی غذاهای بومی منطقه را درست همینجا امتحان کنید. از برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به کوبداری، تاشمیجابی، و فتورال اشاره کرد.

 

 ۱۰ غذای خوشمزه گرجستان که طرفداران جهانی دارد 

 

 

 غذاهای محلی گرجی

 

 

به سمت یخچال shkhara بروید

وقتی در ushguli هستید یکی از بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید دهید رفتن به یخچال shkhara است. جاده‌ای که باید از آن عبور کنید خاکی‌ست اما مناظر کوهستانی بالای آن ارزش پیمودن مسیر را دارند

 

 

یخچال شخارا

۰۳ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران