۵ جاذبه دیدنی و زیبای بدروم، شهر رویایی ترکیه

جاذبه‌های گردشگری بدروم
۵ جاذبه دیدنی و زیبای بدروم، شهر رویایی ترکیه

بدروم شهر کوچک و ساحلی ترکیه که به زیبایی و خاص بودن مناظر و جاذبه‌های دیدنی‌اش معروف است، شما را ترغیب می‌کند تا برای چند روز هم که شده کار و مشغله خود را رها کنید و برای استراحت کردن و لذت بردن از دریا و سواحلی زیبا با تور بدروم به این شهر سفر کنید. در این شهر ساحلی می‌توانید آثار تاریخی و همچنین تفریحات آبی هیجان انگیز مانند قایق سواری تا چشیدن طعم غذاهای ترکی و دریایی را تجربه کنید. گل بازی و خرید سوغاتی نیز از دیگر مواردی است که می‌توان برای گذران وقت در بدروم به آن پرداخت.

 

۱- دروازه میندوس Myndos Gate


قدمت دروازه میندوس به پیش از میلاد مسیح بر می‌گردد و سبک معماری این اثر باستانی یونانی است. گفته می‌شود که این دروازه ها که یکی از مشهورترین آثار تاریخی بدروم محسوب می‌شوند، به دست فرمانده هخامنشی به نام ماسول، همسر ملکه آرتمیس برای حفاظت از شهر ساخته شده است. دیوارهای این قلعه به طول ۷ کیلومتر دور آن احاطه کرده بوده است که هم اکنون بیشتر آن تخریب شده است. همچنین دریاچه‌ای در مقابل قلعه قرار داشته که در سال ۳۳۴ پیش از میلاد، تعداد زیادی از سربازان اسکندر در یکی از درگیری‌های سربازان ایرانی با سپاه اسکندر غرق شدند.

 

معرفی تورهای یک روزه معروف در اطراف بدروم

 

Myndos Gate

 


آدرس: بدروم، منطقه موگلا، خیابان کاله، محله کارسی، بازار بدروم

 


۲- آمفی تئاتر بدروم Bodrum Amphitheater


این مکان تاریخی نیز از آثاری است که در زمان حضور فرمانده هخامنشی، ماسول، که زمان آن به قرن چهارم پیش از میلاد می‌رسد، شروع به ساخت و در دوران امپراطوری روم تکمیل شد. آمفی تئاتر بدروم از سه بخش سِن، جایگاه تماشاچیان و محل جایگیری ارکستر تشکیل شده است. هم اکنون بازدید این مکان به عنوان موزه‌ای در فضای باز برای عموم آزاد است و در فصولی مانند تابستان که گردشگران بیشتری در بدروم حضور دارند، کنسرت های گوناگونی در آن اجرا می شود. گاهی نیز این بنای تاریخی برای برگزاری بخشی از فستیوال های ماه سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر) مورد استفاده قرار می گیرد. این مجموعه برای بازدید هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر باز است و لازم است حدود نیم ساعت از شهر پیاده روی کنید. اتوبوس نیز گزینه ارزان و مناسبی است.

 

موزه‌های بدروم برای آشنایی با تاریخ این منطقه از ترکیه

 

Bodrum Amphitheater

 


آدرس: بدروم، منطقه موگلا، خیابان کاله، محله کارسی، بازار بدروم

 


۳- قلعه بدروم Bodrum Castle


قلعه بدروم از نظر تاریخی به قرن پانزدهم میلادی تعلق دارد و به سبک قرون وسطی معماری شده است. این قلعه توسط شوالیه‌های هوسپیتالر (Knights Hospitaller) ساخته شد که امروزه در آن موزه زیر آب احداث شده است. این موزه باستان شناسی با عنوان موزه آرکئولوژی صولتی (SualtıArkeolojiMüzesi) مهم ترین موزه در گروه خود در سراسر دنیا محسوب می‌شود که اشیا و آثار مهمی از دوران باستان به نمایش گذاشته شده است. همچنین در این محل از تابلوهای اطلاعات، نقشه ها، مدل ها، طرح ها، نقاشی های دیواری، تصاویر متحرک و ویدئوهای مختلفی با هدف ارائه اطلاعات لازم به بازدیدکنندگان استفاده شده است. همچنین اگر شما در بالای برج‌های قلعه بایستید می‌توانید چشم اندازی فوق العاده از دریا و سرزمین های اطراف را در مقابل خود ببینید و حتی غروب بدروم را تماشا کنید.

 

معرفی جزیره‌ی زیبای اوراک بدروم برای آبتنی در آب‌های درخشان

 

Bodrum Castle

 


آدرس: بدروم، منطقه موگلا، خیابان کاله، محله کارسی

 


۴- آسیاب های بادی بدروم Windmills Of Bodrum


یکی از جاذبه‌های دیدنی بدروم آسیاب‌های بادی به جای مانده از قرن ۱۸ میلادی است که منظره جذابی برای شهر ایجاد کرده که در حال حاضر یکی از آنها فعال است. جنس بادگیرهای این شهر از سنگ و پره‌هایش چوبی می باشند. شما می‌توانید با کمی پیاده‌روی خود را به این بادگیرها برسانید و در هنگام خستگی در غذاخوری و رستوران‌های شهر غذاهای ترکی را امتحان کنید.

 

 

Windmills Of Bodrum

 


۵- فستیوال موسیقی کلاسیک در گوموشلوک GUMUSLUK


یکی از جاذبه‌های متفاوت شهر بدروم فستیوال شهر گوموشلوک است که هر ساله در این شهر برگزار می‌شود. این فستیوال برای نخستین بار در سال ۲۰۰۴ با حضور موزیسین‌های مشهور برگزار شد و حدود دو ماه به طول می‌انجامد. فستیوال بین المللی موسیقی گوموشلوک شامل برگزاری اجراهایی در حدود نوزده کنسرت در هر دوره می شود که توسط موزیسین‌های مشهور سراسر دنیا و اجراهای برنامه شامل پیانو، ویولون، ویولون سل، فلوت، چنگ، گیتار، ارکستر، آواز می‌باشد.

 

ده کاری که حتما در اولین سفر به بدروم باید انجام دهید

 

GUMUSLUK

۱۲ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران