سواحل زیبای پوکت ، کمی دورتر از مرکز شهر

جاذبه‌های گردشگری پوکت
سواحل زیبای پوکت ، کمی دورتر از مرکز شهر

پوکت به عنوان یک مرکز گردشگری ساحلی شناخته می‌شود و اگر چه مردم زیادی به واسطه جشن‌های شبانه و مراکز تفریحی به این شهر می‌آیند، اما انتخاب همه برای تفریح در این مکان، سواحل این جزیره است. ما قبلا در مقتدر سیر از سفر با تور تایلند به پوکت زیاد گفتیم، از سواحل شهری پوکت  نیز برایتان نوشته‌ایم، اما امروز به سراغ سواحلی می‌رویم که کمی از شهر دور هستند و در فاصله ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای با ماشین قرار دارند. سواحلی به مراتب خلوت‌تر از سواحل نزدیک به شهر که آرامش و زیبایی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

 


ساحل Ya Nui


این ساحل زیبا یکی از سرزنده‌ترین و از نظر مناظر پیرامونش، یکی از زیباترین و متنوع‌ترین‌ها در نزدیکی پوکت است. شاید از نظر اندازه کوچک باشد، اما با داشتن جاذبه‌های متعدد در اطرافش آب آرام و عالی، جایی برای شیرجه زدن در آب و همچنین تجهیزات رفاهی خوب، ساحلی عالی برای تفریح محسوب می‌شود. Ya Nui در زیر Windmill قرار گرفته که یکی از محبوب‌ترین نقاط برای تماشای زیبایی‌های پوکت از بالادست می‌باشد.

 

 سواحل زیبا و پنهان تایلند به جز کرابی و پوکت

 

 

 ساحل Ya Nui

 


ساحل Kata Noi


ساحل بزرگ و زیبایی که با پهنای زیاد بخش ماسه‌ای، محلی عالی برای استراحت و همچنین تفریح ساخته است. در کنار این ساحل چندین اقامتگاه لاکچری ساخته‌اند و سمتی از آن نیز به واسطه کوهستان مسدود است، به همین خاطر با تمام زیبایی که دارد، رفتن به آن‌جا کمی سخت است. با توجه به محدود بودن جای پارک، بهترین راه کرایه موتور و رفتن به این ساحل زیباست تا بتوانید از داشته‌هایش به راحتی لذت ببرید.

 

 

ساحل Kata Noi

 


ساحل Nai Harn


Nai Harn خیلی در زمینه ساحل ساکت و خلوت بودن، مثال خوبی نیست. در این ساحل تعداد گردشگران تایلندی و خارجی عموما با هم برابر است چون Nai Harn در بین خود تایلندی‌ها نیز بسیار معروف بوده و هست. اطراف این ساحل چند هتل پنج ستاره بنا شده و در خود ساحل نیز امکانات متعددی فراهم شده است. آب آرام و خلیج مانند این ساحل یکی از دلایل محبوبیت آن است، به همین خاطر همیشه در آب قایق‌های زیادی را می‌بینید که مسافران را به این بخش از تایلند آورده‌اند.

 

۱۰ هتل ساحلی مجلل پوکت در ساحل پاتونگ

 

 

  ساحل Nai Harn

 


ساحل Freedom


ساحل آزادی از آن جاهایی است که پیش‌تر تنها خانواده‌های تایلندی از آن با خبر بوده و برنامه‌ی آخر هفته‌های خود را برای آن می‌چیدند. اما این روزها بلاگ‌های گردشگری که با آن آشنا شده‌اند، این ساحل را به مردم معرفی کرده و به مرور تعداد کسانی که از آن بازدید می‌کنند بیشتر شده است. این ساحل زیبا و آرام است و همچون جواهری جذاب در خارج از پوکت می‌درخشد. بزرگی ساحل، آب شفاف و رویایی با عمق کم تا فاصله زیاد و درخت‌هایی که ساحلی مطبوع بالای سرتان می‌گیرند، از مهم‌ترین دلایل رفتن به این ساحل در اطراف پوکت است.

 

۱۰ هتل ارزان قیمت پوکت که می‌توانید شبانه‌روزی خوش در آنها سپری کنید

 

 

  ساحل Freedom

 


ساحل Layan


اگر از آن دست کسانی هستید که می‌خواهید به ساحلی آرام و در عین حال خالی از فروشگاه‌ها و هتل‌های ساحلی بروید، Layan بهترین انتخاب برای شماست. این ساحل بخشی از پارک ملی دریایی سیرینات است و به همین خاطر ساخت و ساز در آن ممنوع بوده و هیچ خبری از اقامتگاه‌ها در آن نیست. همین باعث شده Layan یکی از تمیزترین، زیباترین و ساکت‌ترین سواحل پوکت باشد. با توجه به وجود جزیره زیبا کالا در شمالش، قایق سواری و دیگر فعالیت‌های آبی در این ساحل واقعا لذت‌بخش بوده و در عین حال زیبایی‌های طبیعی نیز در آن چشم‌نواز است.

 

اقامتی خاطره‌انگیز در هتل ساحلی آندامان وایت بیچ پوکت

 

 

  ساحل Layan

 


ساحل Laem Ka


کم‌تر سایت یا بلاگی این ساحل را به شما معرفی می‌کند، به خاطر همین هم هست که جز بومی‌های پوکت، کم‌تر کسی از گردشگران دستش به این جواهر پنهان و زیبای پوکت می‌رسد. با توجه به اینکه ساخت و ساز بسیار کمی در این ساحل صورت گرفته، پهنای ماسه‌ای ساحل بسیار گسترده است و در افق نیز شما نمای زیبا از جزایر کوچک را می‌بینید، Laem Ka بعد از اولین بازدید به یکی از جذاب‌ترین نقاط پوکت برایتان بدل می‌شود، جایی که می‌توان طبیعتش را هنوز تا حد زیادی دست نخورده مشاهده کرد.

 

 

 ساحل Laem Ka

 


ساحل Rawai


اگر هم می‌خواهید دنیای زیر آب پوکت را تماشا کنید و از آن بهره ببرید، به ساحل Rawai بروید. در این مکان بدون نیاز به غواصی و تنها با یک عینک شنا به زیر آب بروید تا مجموعه‌ای رنگارنگ از انواع ماهی‌ها را مشاهده کنید. این بخش از پوکت دارای چند دهکده‌ی ماهیگیری است و ماهی‌فروش‌های زیادی در بازار نزدیک به آن قرار گرفته‌اند که می توانید در رستوران‌های ساحلی غذاهای دریایی بسیار خوشمزه میل کنید.

 

 

 ساحل Rawai

۲۹ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران