میوه‌های خوشمزه و عجیب بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
میوه‌های خوشمزه و عجیب بالی

در سفرتان با تور بالی به یکی از بهترین جزیره‌های آسیای شرقی بجز گردش در جاذبه‌‌‌های طبعی و دیدنی، معابد و تفریح، حتما خوراکی‌های جدید و بینظیر این منطقه جغرافیایی را نیز امتحان کنید. میوه‌هایی که در بالی خواهید دید، در کشور خودتان کمیاب است و یا وجود ندارد. هر خوراکی طبیعی سازگار با محیط و آب و هوای همان کشور است. در نتیجه به هر کجای دنیا که سفر می‌کنید غذاها و میوه‌های آنجا را نیز مزه کنید.

بالی یکی از زیباترین جزایر اندونزی است که کوه‌ها، سواحل و مناظر زیبا و بکری دارد که در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت. میوه‌های جنگلی که در این جزیره خواهید دید از نظر ظاهری هیچ شباهتی به میوه‌هایی که در داخل ایران می‌خورید ندارد. به طوری که حتی بعضی از آنها برایتان عجیب و بامزه خواهد بود و لازم است بپرسید که این میوه را باید چطور بخوریم؟ و یا با دیدن خوردن میوه توسط یک محلی یا افراد دیگر، درست خوردن آن را بیاموزید. از نظر طعم و رنگ و مزه هم که بگوییم، بعضی از آنها بی شباهت به طعم‌هایی است که تاکنون تجربه کرده‌اید و لازم است برای توصیف مزه جدید کمی فکر کنید. در اینجا چند میوه معروف بالی را خدمتتان معرفی می‌کنیم.


مژکی


یکی از بامزه‌ترین میوه‌های استوایی که به حالت ریش ریش بدنه‌ای ضخیم و قرمز رنگ دارد و به دلیل شباهتی که به مژه دارد این نام را به خود گرفته است. گوشت داخل مژکی کمی ترد و مزه ای ترش و شیرین دارد.

 

 بالی را همچون بومی‌ها تجربه کنید 

 

 

  مژکی

 


سالاک


سالاک میوه‌ای با‌ پوستی به طرح پوست مار از میوه‌های بومی بالی و جاوا است. درون آن نرم و آبدار است و طعم شیرین و مزه‌ای اسیدی دارد. در واقع سالک یا سالاک یک نوع درخت کاج محسوب می‌شود که میوه آن را با کندن پوست سر آن می‌توانید نوش جان کنید.

 

 

 سالاک

 


سیب دارچینی


این میوه عجیب شیرین است و مزه‌ی کاستارد می‌دهد.

 

 بهترین رستوران‌های محلی در بالی برای خوردن غذاهای خوشمزه سنتی

 

 

 سیب دارچینی 

 


پوهالا


این میوه عجیب میوه درخت هالاست که در منطقه استوایی شرق استرالیا رشد می‌کند و آن را هم به حالت خام هم پخته می‌خورند. خوردن این میوه برای دندان‌ها مفید است.

 

 

 پوهالا

 


اژدها


اژدها یا پیتایا میوه‌ بومی مکزیکی است ولی در بیشتر مناطق جنوب شرقی آسیا نیز رشد می‌کند و در واقع میوه نوعی کاکتوس است. این میوه با ظاهر بسیار عجیبی که دارد شیرین و خوشمزه است، جنسش به کیوی شباهت دارد و می‌توان به صورت خام خورد و یا آن را دم کرد.

 

 در بالی غذاهای خوشمزه گیاهی را کجا بخورید؟ 

 

 

پیتایا

 


دورین


یکی دیگر از میوه‌هایی که مزه آن توصیف نشدنی است و محبوبیت زیادی در آسیای شرقی دارد دورین است و آن را پادشاه میوه‌ها می‌نامند. دورین پوسته‌ای خاردار دارد و در مورد طعم آن باید خودتان قضاوت کنید که خوشمزه است یا نه.

 

 

 دورین

 


میوه ستاره


کارامبولا یا میوه ستاره در فیلیپین و اندونزی رشد می‌کند. انواع کوچک‌تر این میوه ترش مزه و میوه‌های بزرگ‌تر آن شیرین هستند. این میوه‌ها را به صورت خام و درسته می‌خورند و گاهی از آن مربا درست می‌کنند. اما زیبایی آن شما را به خوردن و امتحان کردن مزه‌اش جذب می‌کند.

 

 ۸ کلاس آشپزی که در سفر به بالی می‌توانید در آنها شرکت کنید

 

 

 کارامبولا

 


چری مویا


چری مویا در کشورهای آسیای شرقی تولید می‌شود اما اصالت این میوه به رشته کوه‌های آند می‌رسد و در آنجا رشد می‌کند. برخی جنس آن را به آدامس تشبیه می‌کنند و عده‌ای داخل میوه که به رنگ سفید و جنسی نرم دارد را به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌ها نام می‌برند. در نتیجه در سفرتان با تور بالی بهتر است خودتان یکی از این میوه‌ها را تهیه کرده و طعم آن را بچشید تا بتوانید در مورد طعمش نظر بدهید.

 

 

 چری مویا

 


سیب زمینی بنفش


سیب زمینی قرمز و بنفش را نمی‌توان جزو میوه‌ها حساب کرد ولی به دلیل بالا بودن میزان نشاسته، مزه خاص و شیرینی که دارد بهتر است حتما به صورت سرخ شده یا پخته شده به روش محلی‌ها طعم آن را امتحان کنید. این نوع سیب زمینی نه تنها مواد ضد اکسیده شدن دارد، بلکه حاوی اسید فولیک، پتاسیم، آهن و روی است و خوردن آن مفید خواهد بود.

 

 

  سیب زمینی بنفش

 


دست بودا


میوه دست بودا در کشورهای آسیای شرقی رشد می‌کند که در بالی نیز یافت می‌شود ولی بیشتر مختص کشورهای چین، ژاپن، کره و ویتنام است. از خانواده مرکبات است و بوی مطبوعی دارد.

 

 

  دست بودا

۰۵ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران