معرفی برترین موزه‌های باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
معرفی برترین موزه‌های باتومی

موزه‌ها و گالری‌های هنری، اماکنی مهم در شهرهای مختلف هستند که بازدید از آن‌ها می‌تواند شما را با فرهنگ و تاریخ آن سرزمین آشنا کند. گرجستان سرزمینی خاص با تاریخ و فرهنگی غنی است که این فرهنگ در مناطق مختلف آن، شکل‌های متفاوتی به خود می‌گیرد. تور باتومی از مقصدهای پرطرفدار و گردشگرپذیر این کشور است که بخش زیادی از محبوبیتش به خاطر ساحلی بودن آن است. اگر در میان تفریحات مختلف خود تصمیم گرفتید از موزه‌های این شهر بازدید کنید، ابتدا پیشنهادات ما در این مقاله را مروری کنید تا انتخابی بر حسب سلیقه خود داشته باشید.

 


موزه باستان شناسی باتومی


موزه باستان شناسی باتومی یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های گرجستان است و البته مهم‌ترین موزه باستان شناسی در کل این کشور نیز به حساب می‌آید. اجسام و تکه‌هایی که از بناهای تاریخی در آن گردآوری شده، مربوط به دوره‌های مختلفی است و در مجموع بیش از ۲۲۸۰۰ مورد مختلف را شامل می‌شود. با اینکه مجموعه‌ی موجود در موزه فوق‌العاده به شمار می‌رود، اما بنای موزه در عین زیبایی کوچک بوده و تنها شامل دو سالن می‌شود. از نکات جذاب دیگر این موزه، بخش آرشیو عکس‌ها و تجهیزات علمی است که هر دو از بخش‌های جانبی اما جذاب موزه به شمار می‌آیند.

 

بازدید از آکواریوم باتومی، جاذبه بی نظیر گرجستان

 

 

 موزه باستان شناسی باتومی

 


موزه قوم نگاری بورجگالو


کمال تورمانیدزه با مطالعه در باب تاریخ محلی و کشاورزی مردمان جنوب غرب گرجستان، آثار هنری خاصی در زمینه قوم نگاری ساخت و آن را در موزه‌ی خود با نام بورجگالو به نمایش در آورد. این موزه که در مساحتی به اندازه ۳۰۰۰ متر مربع ساخته شده است، جدا از کارهای هنری زیبایی که شما را با شکل زندگی مردم این منطقه و نوع پوشش آن‌ها در دوره‌های مختلف آشنا می‌کند، فضای زیبا و سرسبزی نیز دارد. آثاری در زمینه سفالگری، بافت، ریخته گری، سنگ تراشی و ... نیز در این موزه به نمایش در امده است.

 

 

 موزه قوم نگاری بورجگالو

 


موزه صنعت برادران نوبل


صنایع مربوط به نفت، یکی از مهم‌ترین تغییرات را در ساختار زندگی و حتی فرم سیاره داشته‌اند، از این رو بازدید از موزه‌ای که به این صنایع اختصاص دارد می‌تواند بسیار جالب باشد. در این موزه که از سال ۲۰۰۷ افتتاح شده است، ماشین آلات و تصاویری از صنایع و ماشین آلات مربوط به استخراج و حمل و نقل نفت دید می‌شود. البته در بخش‌هایی از این موزه ماشین آلاتی در زمینه چای و تنباکو دیده می‌شود، اما بخش عمده‌ای از موزه مربوط به تجهیزات صنایع نفت مربوط به اواخر قرن ۱۹ و قرن ۲۰ می‌شود.

 

آرگو؛ تله‌کابینی برای تماشای باتومی زیبا از ارتفاع

 

 

 موزه صنعت برادران نوبل

 


موزه هنر آدجارا


این موزه اگر چه کوچک است، اما هم از نظر معماری داخلی و هم آثاری که در آن به نمایش گذاشته شده، جایی عالی برای بازدید توسط علاقه مندان به آثار هنری است. بخش زیادی از نقاشی‌ها و آثار مجسمه سازی در این مکان مربوط به قرن ۲۰ میلادی می‌شود اما در این میان نقاشی‌های ارزشمندی از نیکو پیروسمانی نقاش خود آموخته گرجی و دیوید کاکابادزه وجود دارد که از مهم‌تین نقاشان گرجی به حساب می‌آیند. فضای زیبا و آرام و همچنین کارهای هنری بسیار جذاب، مهم‌ترین دلایل بازدید از موزه هنر آدجارا به حساب می‌آیند.

 

 

  موزه هنر آدجارا

 


موزه هنرهای معاصر باتومی


این مکان جایی رایگان برای ارائه کارهای هنری در باتومی به حساب می‌آید که البته گالری‌هایی برای نمایش آثار هنری معاصر نیز در آن در نظر گرفته شده است. جدا از آثار یاد شده، نمایشگاه‌های بسیار متنوعی در این مکان برگزار می‌شود که اغلب مربوط به هنرمندان داخلی گرجستان است، اما برنامه‌های بین‌المللی و همچنین کارگاه‌های هنری نیز در آن برگزار می‌شود. این مکان از سال ۲۰۱۹ بنا شده و خیلی جای بزرگ و باشکوهی نیست، در عوض مکانی صمیمی است که در زیر آن نیز کافه‌ای فوق‌العاده جا خوش کرده است.

 

دیدنی‌های پارک معجزه‌ی باتومی را از دست ندهید

 

 

 موزه هنرهای معاصر باتومی

 


موزه دولتی خاریتون آخولدیانی آدجارا


این مکان موزه‌ای کاملا کلاسیک برای نمایش آثار باستانی به شمار می‌آید. تمامی آثار به نمایش در آمده دارای اطلاعات به زبان انگلیسی هستند و در دسته بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند که دوره‌های زمانی متفاوتی را شامل می‌شوند. کلیت موزه در یک عمارت دو طبقه‌ای بسیار با شکوه واقع شده و بابت فضای بازی که در اختیار آن قرار گرفته، مسئولان موزه توانسته‌اند آثار را با فاصله و به شکلی موقر به نمایش در بیاورند و بازدیدکنندگان نیز در فضایی آرام و به دور از شلوغی امکان گشت زدن در میان این آثار را خواهند داشت.

 

 

 موزه دولتی خاریتون آخولدیانی آدجارا

۲۰ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران