برترین ماجراجویی ها در باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
برترین ماجراجویی ها در باتومی

باتومی دومین شهر بزرگ تور گرجستان است که در ساحل دریای سیاه در جنوب غربی این کشور واقع شده است. این منطقه نیمه گرمسیری که در نزدیکی دامنه کوه‌های قفقاز کوچک واقع شده یک مقصد توریستی محبوب است که به دلیل آب و هوای متفاوتش مورد توجه قرار گرفته که اگرچه در طول تابستان به جایی شلوغ تبدیل می‌شود اما ممکن است زمستان پوشیده از برف شود. از سال ۲۰۱۰، باتومی با ساخت ساختمان‌های مرتفع مدرن، و همچنین بازسازی ساختمان‌های کلاسیک قرن نوزدهمی که شهر قدیمی تاریخی آن را پوشانده‌اند، دگرگون شد و به چیزی که امروزه می‌بینیم تبدیل گشت. شما می‌توانید در تور باتومی تفریحات و تجاربی نهایی و خاطره‌انگیزی کسب نمایید که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

تله کابین آرگو

در تور باتومی هر گردشگری فرثت آن را دارد تا به این شهر از زاویه دید پرنده نگاه کند. ایستگاه آغازین این تله گابین در خیابان گوگباشویلی روبروی سوپرمارکت گود ویل قرار دارد که به طول ۲.۵ کیلومتر امتداد یافته است. در این مسیر کابلی ۹ تله کابین در ارتفاع ۵۰ متری از سطح زمین حرکت می‌کنند که ظرفیت حمل نهایتا ۶ نفر را دارند. قیمت سفر یک طرفه برای بزرگسالان ۷.۵ لاری و برای کودکان ۲.۵ لاری است.

پاراگلایدر

پاراگلایدر یکی از تفریحات جذاب و بسیار هیجانی در مقاصد توریستی برجسته است که به شما این امکان را می‌دهد تا ارتفاع، هیجان و حس پرواز را تجربه کنید. اگرچه باتومی امکان پاراگلایدر ندارد اما شما می‌توانید با رفتن به کبولتی که در فاصله ۲۰ کیلومتری باتومی این تجربه جذاب و هیجانی را کسب نمایید. به علاوه آن‌ها دارای مربیان مجربی هستند که به شما قواعد پرواز با پاراگلایدر را آموزش می‌دهند بنابراین شرایط و امکانات امنی برای شما مهیا شده است.

 

بهترین تفریح‌های باتومی در سفر انفرادی

پاراسلینگ

یکی دیگر از تجربیات پرواز در فضای باز پاراسل است که به جای پروازی مستقل با چتر و به وسیله قایق بالای دریا به پرواز در خواهید آمد. شما می‌توانید در پروازی امن بر فراز دریا لحظات هیجان نگیزی را سپری کنید. معمولا پاراسلینگ به صورت نو نفره و یک نفره انجام می‌شود.

Supbatumi

تخته پارویی نوع جدیدی از فعالیت در آب است که به قدری آسان است که در عرض ۳۰ دقیقه می‌توانید مانند حرفه‌ای ها پارو بزنید، البته قبل از پارزنی اول از مربی مجربی که سال‌ها تجربه دارد آموزش می‌بینید. این مربی‌ها در آب نیز از شما پشتیبانی می‌کنند. با قرار گرفتن بر روی این تخته‌ها شما می‌توانید از مناظر اطراف و طبیعت زیبای باتومی لذت ببرید  از دیدگاه متفاوتی به ساحل دریای سیاه نگاه کنید.

 

گشت و گذاری هنرمندانه در شهر باتومی

رفتینگ

یکی از فعالیت‌هایی که می‌توانید در باتومی انجام رفتینگ در رودخانه خروشان و آب‌های سفید است. شما می‌توانید به تورهای یک روزه سازماندهی شده محلق شوید و روزی فوق‌العاده را تجربه کنید. معمولا تورهایی که ارائه می‌شود شامل یک روز هیجانی با گشت و گذار در اطراف و رفتینگ در رودخانه است. البته شما می‌توانید در تورهای گشت و گذار بدون رفتینگ هم شرکت کنید اما برای تجربه نهایی در باتومی این ورزش و تفریح هیجانی را از قلم نیاندازید.

دوچرخه سواری و کایاک سواری در پارک ملی کولخیس

با دوچرخه سواری از مسیرهای جنگلی در امتداد دشت های پارک ملی کواخیس شما می‌توانید تلفیقی از مناظر را در دسترس داشته باشید در سمت چپ شما ساحل دریا و در سمت راست شما دریاچه عظیم پالیاستومی قرار گرفته که قبلا خلیجی دریایی و زیبا بوده است. با رفتن به این پارک شما در دنیایی از سرسبزی و صدای پرندگان فرو می‌روید انگار که هیچ جایی بیرون از این پارک در دنیا وجود ندارد. دریاچه پالیاستومی بزرگ‌ترین محل تفریح و زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در گرجستان محسوب می‌شود و این فرصت را به بازدیدکنندگان می‌دهد که شاهد مناظری بی‌تکرار و خیره کننده باشند. بنابراین فراموش نکنید حتما دوربین‌تان را همراه خود ببرید و برخی از این لحظات بی‌نظیر را برای همیشه ثبت کنید.

 

۷ موزه معروف باتومی که باید از آنها دیدن کرد

هنگ-گلایدر

هنگ گلایدر که نوعی از پاراگلایدر است به شما امکان پرواز در وسیله‌ای شبیه به هواپیما دوموتوره کوچک را می‌دهد که هیجان و آدرنالینی به جان‌تان تزریق می‌کند. توصیه می‌کنیم در سفری ماجراجویانه حتما پرواز با هنگ گلایدر را تجربه کنید. پرواز با این وسیله پرنده حدود ۱۰۰ لاری یا کمی بیشتر برای شما هزینه در برخواهد داشت اما در عوض می‌توانید از مناظر فوق‌العاده پانوراما اطراف و وزش باد به صورتتان لذت ببرید.

تور پارک ملی متیرالا

پارک ملی متیرالا که به‌خاطر تپه‌های سرسبز، مناظر زیبا، و رودخانه خروشان شهرت دارد، این پارک که یکی از دوست‌داشتنی‌ترین نقاط گرجستان است همیشه میزبان تورهای گروهی کوچک برای کاوش و ماجراجویی می‌شود. می‌توانید صبح از باتومی حرکت کنید و با وسیله نقلیه راحت و دارای تهویه مطبوع سفر کنید. پس از ورود، در یکی از چندین مسیر پیاده روی حرکت کرده و به سمت آبشار و دریاچه پارک بروید. شما در این ماجراجویی می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید که یکی از هیجانی‌ترین آن‌ها سواری و پرواز با زیپ لاین است. سپس از یک ناهار محلی خوشمزه لذت ببرید. شما در این تور شلوغی شهر را با یک روز در طبیعت مبادله می‌کنید که قطعا روح نواز و انرژی بخش خواهد بود. تورهایی که به این پارک می‌روند معمولا ۱۲ نفره و یا کمی بیشتر هستند. بنابراین جدا از گردش در طبیعت می‌توانید تجربه‌ای فرهنگی با آشنایی همگروهی‌های دیگر خود نیز به دست بیاورید.

تور گونیو و ارتفاعات آجاریان

منطقه آجارا ترکیبی شگفت انگیز از کوه و ساحل دریا است. آب و هوا در آنجا منحصر به فرد بوده و به همین دلیل طبیعت غنی است و گیاهان بومی زیادی وجود دارد. به علاوه این منطقه سرشار از آثار باستانی است که توسط رومی‌ها ساخته شده‌اند. آجارا یکی از زیباترین مناطق این کشور محسوب می‌شود که به دلیل آب و هوای نیمه گرمسیری با جنگل‌های سبز زمردی، باغ ها، آبشارهای زیبا و گیاهان متفاوتی پوشیده شده که با سایر نقاط کشور متفاوت است. البته همانطور که  اشاره شد آجارا علاوه بر طبیعت، سرشار از آثار باستانی است که توسط رومی‌ها ساخته شده و ترکیب این دو با هم تجارب بی‌نظیری در این گوشه کوچک دنیا به وجود آورده که انتظار شما را می‌کشند. در این منطقه اوپراتورهایی فعالند که برای شما تور گردشی جذابی در این قسمت تدارک دیده‌اند که اگر به آن‌ها بپیوندید مطمئنا پشیمان نخواهید شد.

 

راهنمای استفاده از وسایل نقلیه در باتومی

غواصی

غواصی با آکوالونگ، ماسک و باله برای هرکسی که دنیای جادویی زیر آب را در عمق ۱۰ متری بازدید می‌کند لذتی فراموش نشدنی را به ارمغان می آورد. این یکی از تجارب بی‌نظیر و واقعا جذاب در سراسر دنیا است که توریست‌های عاشق دنیای زیر آب را جذب خود می‌کند. حال این که برای چنین تجربه‌ای لازم نیست با تور مالزی و تور تایلند بروید می‌توانید در باتومی به راحتی به غواصی بپردازید. یکی از مزیت‌های برجسته‌ای که غواصی در باتومی دارد هزینه پایین آن نسبت به نقاط دیگر است. در باتومی یک مرکز غواصی وجود دارد که در خیابان Andrei Pirvelvodebuli واقع شده است. این مرکز با مربیان حرفه‌ای که به چندین زبان مسلط هستند به شما کمک می‌کنند تا غواصی خوبی را تجربه کرده و جذابیت این هنر را احساس کنید.

تفریحات آبی

تفریحات آبی که بخش اعظم انگیزه سفر به باتومی را برای توریست‌ها ایجاد می‌کند از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین ویژگی‌های این شهر ساحلی است. شما می‌توانید در سواحل حمام آفتاب بگیرید، شنا کنید و سوار جت اسکی شوید و اگر به دنبال تفریحات متفاوت‌تر و جذاب‌تری هستید مثلا سوار اسکوتر دریایی شوید که حدودا ۷۵ لاری برای ۱۵ دقیقه خرج برایتان می‌تراشد و یا بانانا سواری بین ۵ تا ۱۰ دقیقه را با ۵ تا ۱۰ لاری تجربه کنید. بسته به گروهی که با آن سفر کرده‌اید خانوادگی یا دوستانه باسد و همینطور بودجه‌ای که دارید می‌توانید فعالیت‌های مختلفی را تجربه نمایید. به علاوه بعد از این که خسته شدید می‌توانید به خط ساحلی و امکانات آن پناه ببرید و چیزی بخورید، استراحت کنید و یا اصلا در یکی از هتل‌های ساحلی اقامت بگیرید که همه چیز را در اختیار داشته باشید.

پارک ملی ماچاخلا

رفتن به این پارک از بهترین و غنی‌ترین تجارب سفر به باتومی برای شما خواهد بود. شما در پارک ملی ماچاخلا بین کوه‌ها و جنگل‌های سرسبز و رودخانه‌های کوهستانی گم می‌کنید و به کاوش آبشارهای زیبا می‌روید. همچنین در این گردش شما فرهنگ، قدمت، آشپزی و رقص‌های فولکلور گرجستان را با لباس‌هایسنتی  آن‌ها خواهید یافت و فرصت خوبی برای شناخت از نزدیک فرهنگ گرجی‌ها به دست خواهید آورد. این یکی از ماجراجویی‌های جذاب برای هر کسی در باتومی است.

تورهای پیاده روی

این یک نوع پیاده روی معمولا طولانی مدت بوده و اغلب در کوه‌ها یا جنگل‌ها با توقف های شبانه در مکان‌های خاصی همراه است. خوشبختانه شرکت‌های مختلفی به سازماندهی این نوع تورها می‌پردازند که شرایط گشت و گذار و استراحت را برای شما و همراهانتان آسان می‌کنند. تورهای مشابه از باتومی نه تنها در بین گردشگران، بلکه در میان ساکنان محلی نیز محبوب هستند. مخصوصا ماجراهای هیجان انگیز برای تان در پی دارد که تضمین می‌کنیم لحظات شادی را تجربه خواهید کرد. همچنین فراموش نکنید با خودتان دوربین ببرید تا بتوانید لطات زیبا و طبیعت خیره کننده را به تصویر بکشید.

 

امکانات ویژه کارت گردشگری باتومی گرجستان

۰۷ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران