فاماگوستا، بهشت ساحلی و سرزمین تاریخی قبرس شمالی

جاذبه‌های گردشگری قبرس
فاماگوستا، بهشت ساحلی و سرزمین تاریخی قبرس شمالی

تور قبرس شمالی را برای سفر انتخاب کرده‌اید، اما اطلاعات کافی درباره فرصت‌های گردشگری و فرهنگی آن ندارید؟ با مقتدر سیر همراه شوید تا مروری بر فاماگوستا، یکی از زیباترین سرزمین‌های قبرس شمالی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن داشته باشیم.

شهر فاماگوستا یا آن‌طور که بومی‌ها و همسایه‌های این منطقه می‌گویند ماگوسا یا ماگوستا در قسمت شمال شرقی قبرس واقع شده است. شاید نام این شهر برای‌تان جدید باشد اما جالب است بدانید تور فاماگوستا در سال‌های اخیر پای طرفداران فراوانی را به قبرس باز کرده است. این شهر اکنون به خاطر تاریخ غنی و طبیعت ساحلی رویایی‌ش مشهور شده است.

قدمت این شهر که در دوره‌های طولانی پایتخت سیاسی و فرهنگی قبرس بوده، به حدود ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد.

 

 

تاریخ فاماگوستا و سازه‌های تاریخی ارزشمند

فاماگوستا امروز برای آسیایی‌ها، نام چندان آشنایی نیست، اما این شهر کوچک، در سال‌های اوج خود و در دوره امپراتوری‌های گوناگون یکی از معروف‌ترین شهرهای مدیترانه‌ای بود؛ به همین دلیل هم یکی از تاریخی‌ترین شهرهای قبرس شمالی محسوب می‌شود.در این شهر سازه‌هایی به جای مانده از قرون اولیه میلادی هنوز زنده هستند. در قبرس کلیساهای تاریخی زیبا و ساختمان‌های قدیمی با معماری منحصربه‌فرد زیادی برای بازدید گردشگران وجود دارد که برخی از آن‌ها یادگارهایی از قرن سوم میلادی هستند.

شهر فاماگوستا که تاریخی غنی و ارزشمند دارد، مکان‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده است که از جمله می‌توان از بقایای شهر سالامیس، کلیسای جامع سنت نیکولاس، خانقاه سنت برناپاس، مسجد لالا مصطفی پاشا، و برج اوتلو نام برد.

 

۱۰ جاذبه‌ی دیدنی شهر رویایی آیاناپا در قبرس

 

 

فاماگوستا

 

 

اگر با تور قبرس به این کشور سفر کرده اید حتما زمانی را به بازدید از قسمت شهر قدیمی و ارگ شهر فاماگوستا اختصاص دهید چراکه سازه‌های متنوعی در انتظار شما هستند که حکایت از حضور گروه‌ها و فرقه‌های مختلف در این شهر می‌دهد. برخی از این جاذبه‌ها را در ادامه مرور می‌کنیم:

 

۱- دیوار محافظ ساحلی

در ابتدای ورود به بخش قدیمی شهر، یک دیواره بسیار عظیم و بلند درست کنار ساحل خواهید دید که بنا بر تحلیل باستان‌شناسان احتمالا برای محافظت از شهر در مقابل نیروهای بیگانه ایجاد شده است.

 

بهترین اقامتگاه‌های ساحلی در قبرس

 

 

فاماگوستا

 

 

۲- مسجد لالا پاشا و میدان نامیک کمال

قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های شهر قدیمی هم خالی از لطف نیست. در این پیاده روی می‌توانید از مسجد لالا پاشا که پیش از تبدیل شدن به مسجد، کلیسا بوده، بازدید کنید و یا با همسفرهایتان عکس‌های به یاد ماندنی در میدان نامیک کمال بگیرید.

 

 

فاماگوستا

 

 

۳- بقایای شهر سالامیس

یکی دیگر از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری تور قبرس شمالی که تقریبا در جاده میان کارپاز به سوی فاماگوستا واقع شده است، ویرانه‌های شهر سالامیس و آمفی تئاتر معروف آن است.اگر علاقمند به بازدید از بناهای تاریخی هستید اما همسفرهای شما استراحت در ساحل را انتخاب کرده‌اند، نگران نباشید، چراکه بقایای این شهر تاریخی، اندکی پس از ساحل پرطرفدار لانگ بیچ قرار دارد.

 

۹ نقطه عالی در قبرس برای گرفتن بهترین عکس‌های اینستاگرامی

 

 

فاماگوستا

 

 

۴- بهشت ساحلی

شن‌های طلایی بی‌نظیر سواحل فاماگوستا، آن را به یک بهشت تمام عیار تبدیل کرده است. کافی است پای‌تان را روی این شن‌های لطیف ساحلی بگذارید تا برای همیشه خاطره تور قبرس و سواحل زیبایش را به خاطر داشته باشید.

همان‌طور که اشاره کردیم، ساحل معروف و پرطرفدار لانگ بیچ درست در جاده‌ای که به سوی ماگوستا می‌رود، قرار گرفته است. ساحلی ایده‌آل برای استراحت در کنار دریایی که گویی پایانی ندارد. علاوه بر این سواحل شنی شهر فاماگوستا برای شنا مناسب هستند چراکه دیگر خبری از سنگ‌ریزه‌ها و صخره‌های نگران‌کننده نیست.

 

راهنمای سفری توریستی و لذت‌بخش به قبرس شمالی

 

 

فاماگوستا

 

 

۵- منطقه حفاظت شده کارپاز در نزدیکی فاماگوستا

کارپاز که در نزدیکی این شهر واقع شده است، یک منطقه حفاظت شده ارزشمند را در خود جای داده است. پس اگر دوست دارید گونه‌های جانوری و گیاهی بومی قبرس را ببینید، یا کنجکاو هستید که از نزدیک، زندگی الاغ‌های وحشی قبرس را ببیتید، حتما سری به این منطقه بزنید.

 

 

فاماگوستا

 

 

۶- خرید و گشت‌وگذار در شهر

فاماگوستا نسبت به بسیاری از شهرهای قبرس شمالی، مدرن‌تر است و برای خرید هم فروشگاه‌های بزرگتر و متنوع‌تری را در خود جای داده است. بزرگترین و پرطرفدارترین این مکان‌ها برای خرید در قبرس شمالی، مرکز خرید سیتی مال است که در نزدیکی جاده شهید ابراهیم کاظم قبرس واقع شده است.

 

در سفر به قبرس، کجای نیکوزیا بهترین برگرها را میل کنیم؟

 

 

فاماگوستا

 

 

راه‌های دسترسی به فاماگوستا در تور قبرس

فاماگوستا سومین شهر بزرگ قبرس شمالی است برای دسترسی به آن راه های مختلفی وجود دارد.

 

 

فاماگوستا

 

 

  • مسیر اول: اگر در شهر گیرنه سکونت دارید برای بازدید از فاماگوستا، ابتدا باید به شهر نیکوزیا بروید و از آن‌جا در مسیری که به جاده فرودگاه معروف است، عازم این شهر تاریخی شوید.
  • مسیر دوم: اگر محل اقامت شما لفکوشا است، باید خود را به جاده مستقیمی که به نام جاده اصلی لفکوشا به فاماگوستا شناخته می‌شود، راهی شهر ساحل‌های زیبای قبرس شوید.

 

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران