راهنمای سفر در رمضان امسال به دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای سفر در رمضان امسال به دبی

سفر در ماه رمضان به کشورهایی که ماه رمضان را گرامی می‌دارند، لذتی دو چندان دارد. دبی یکی از این مقاصد است که ۳۰ روز ماه رمضان را همچون مهمانی بزرگی جشن می‌گیرد، به شکلی که حتی گردشگران غیر مسلمان نیز از بودن در این شهر لذتی مضاعف می‌برند. در نهایت هم این ماه به مهم‌ترین عیدها در دبی ختم می‌شود که خود می‌تواند دلیلی بزرگ برای سفر در ایام ماه رمضان به این شهر باشد. اگر شما هم مثل ما قصد سفر با تور دبی در این ماه مبارک را دارید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای جمع و جوری که برایتان تدارک دیدیم را مرور کنید.


زمان بندی ماه رمضان در دبی


آغاز ماه رمضان: احتمالا ۵ مِی (۱۵ اردیبهشت) روز یکشنبه
عید فطر: احتمالا ۵ جون (۱۵ خرداد) روز چهار شنبه

 

 راهنمای سفر به دبی: حقایقی که در نخستین سفر غافلگیرتان می‌کند 

 

 

ماه رمضان در دبی

 


کسب و کارها در ماه رمضان


نمی‌توان ساعات دقیقی برای کسب و کارها در ماه رمضان اعلام کرد، چون هر بخشی از ادارات یا مراکز دیگر به دلخواه ساعات کار خود را در این ماه تغییر می‌دهند. این موضوع در مورد مراکز خرید، فروشگاه‌های کوچک و بزرگ و حتی پارک‌های بازی نیز صادق است. پس حتما زمان‌بندی هر کدام از این محل‌ها را ابتدا در سایت مورد نظرشان ببینید یا به صورت تلفنی چک کنید.

 

 

ماه رمضان در دبی

 


دو عید در فاصله چند ماه در دبی


عید فطر بزرگ‌ترین عید در امارات و کشور دبی است که با شکوهی دو چندان جشن گرفته می‌شود. همانطور که همه می‌دانیم این عید روز بعد از آخرین روز ماه رمضان جشن گرفته شده و شما می‌توانید برنامه‌های بسیار متنوعی را در دبی شاهد باشید. از طرفی این را هم در نظر بگیرید که در مرداد ماه عید سعید قربان نیز هست که آن جشن نیز در دبی بسیار جذاب جشن گرفته می‌شود و می‌‌توانید برنامه ریزی کنید تا آن روز نیز به سفر دبی بروید.

 

 چطور در سال ۲۰۱۹ ،‌ سفری ارزان به دبی را تجربه کنیم 

 

 

ماه رمضان در دبی

 

 

 افطار و سحر در دبی


اگر چه برای مسافران سحری خیلی جذاب نیست، اما برای صرف افطار، برنامه‌های فراوانی در دبی برپا می‌شود که می‌توانید آن‌ها را در رستوران‌ها و هتل‌های بزرگ و لوکس و همچنین در مکان‌های محقر پیدا کنید. در آخر پست چند رستوران عالی برای صرف افطار به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

 دبی

 


قوانین و همچنین فرم لباس پوشیدن در ایام ماه رمضان در دبی


به واسطه‌ی اینکه دبی شهری مسلمان‌نشین است، خوردن و آشامیدن در محیط‌های عمومی کار پسندیده‌ای نخواهد بود. از نظر قانونی اما این کار مشکلی برای شما به وجود نمی‌آید و نهایتا پلیس محترمانه از شما می‌خواهد که این کار را نکنید. البته کافه‌ها و رستوران‌ها باز هستند و شما به راحتی می‌توانید در محیط‌های در بسته غذا و نوشیدنی سفارش دهید و از این نظر کمبودی نخواهید داشت. از نظر لباس پوشیدن نیز، غیر از ساحل پیشنهاد می‌شود که از پوشیدن شلوارهای کوتاه یا لباس‌های باز خود داری کنید. به طور کلی رعایت هر چه بیش‌تر روزه‌داران در این ورزها (اگر از نظر قانونی هم اجباری در آن نباشد) از نظر اخلاقی پیشنهاد می‌شود.

 

 مواردی که بانوان برای سفر به دبی باید به آن‌ها توجه کنند 

 

 

ماه رمضان در دبی

 


بهترین محل‌ها برای صرف افطاری در دبی


Aspen Chalets: محدودیت بزرگی در رابطه با این رستوران وجود دارد که تنها می‌توان در گروه‌های حداقل ۸ نفره برای افطار به این مکان مراجعه کرد. در عوض شما می‌توانید وقتی به پیست اسکی برفی دبی نگاه می‌کنید و همچنین یک سرآشپز بسیار زبده غذا را برایتان آماده می‌کند، افطار بخورید. (هزینه: ۶۵۰ درهم برای ۸ نفر)

 

 برترین رستوران‌های مراکز خرید دبی در جوایز LOVE Food Awards

 

 

ماه رمضان در دبی

 


آدرس: Mall of the Emirates

 


Habtoor Palace Dubai: یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای صرف افطار این مکان است. هم میزهایی در محیط روباز و بسیار جذاب این کاخ قرار گرفته که می‌توانید افطار را در آن صرف کنید و همچنین امکان افطار در سالن اصلی را که به شکلی زیبا تزیین شده نیز خواهید داشت. (هزینه: ۱۸۵ درهم)

 

 

ماه رمضان در دبی

 


آدرس: The Gardens, Habtoor Palace Dubai, Al Habtoor City

 


Al Hadheerah


اگر مسیر خود را به صحرای باب الشمس بندازید و در اقامتگاه‌ها لاکچری آن حاضر شوید، می‌توانید در مهمانی بزرگ آن برای افطار که به صورت سنتی و با اجراهای متنوع رقص عربی و برنامه‌های متنوع دیگر برگزار می‌شود شرکت کنید. در این مهمانی شما با پرداخت یک مبلغ کلی می‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را خورده، از نمایش زنده، نماینده اسب و شتر و همچنین موسیقی زنده لذت ببرید. (هزینه: ۲۵۶ درهم)

 

  برترین رستوران‌های محله‌ی دیره دبی 

 

 

ماه رمضان در دبی

 


آدرس: Bab Al Shams Desert Resort & Spa, Al Qudra Road

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران