سوغاتی‌های خاص و منحصر به فرد سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
سوغاتی‌های خاص و منحصر به فرد سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ یکی از بزرگترین و برترین شهرهای جهان است که هم در زمستان ویژگی‌های منحصر به فرد و جذاب برای گردشگران دارد و هم در فصل تابستان. شهری مجلل و باشکوه که یک وقار و سنگینی خاص در خود دارد. شهری که به شب‌های روشنش می‌نازد و به روزهای بلندش. شهری که بهترین مکان‌های عمومی از جمله سالن‌های باله و رقص و همینطور مجلل‌ترین سالن‌های سینما و تئاتر و موزه‌ها را در خود دارد. در سفرتان با تور روسیه  به این شهر که هتل‌ها و رستوران‌های درجه یک دارد اگر به دنبال خاص‌ترین وسایل به عنوان سوغاتی‌ هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا ۶ سوغاتی منحصر به فرد و ویژه که در این شهر می‌توانید تهیه کنید را یک به یک خدمتان معرفی کنیم.

 


۱- عروسک‌های ماتروشکا


عروسک‌هایی که به سایزهای مختلف در ست‌های شش‌تایی و دوازده‌تایی تولید می‌شوند تا از کوچکترین اندازه در دل بزرگترین اندازه قرار گیرند. عروسک‌هایی که اصالتی ژاپنی دارند و از قرن هجدهم وارد فرهنگ روسی شده‌اند تا با تغییرات مختلف به عروسک‌های بومی این کشور تبدیل شوند. عروسک‌هایی که در زمان کمونیستی شکل رهبران حزب را داشته‌اند اما امروزه در اشکال دیگری تولید می‌شوند. عرسک‌هایی که به نوعی نماد کشور روسیه به حساب می‌آیند و در سفر به سنت پترزبورگ می‌توانید انواع آنها را بیابید و خریداری کنید. این عروسک‌ها غالبا در ۳ مدل تولید می‌شوند. مدل اول، مدل‌های لوکسی هستند که طرح‌های پیچیده دارند و قیمت آنها گران است. از این مدل معمولا کسانیکه مجموعه‌دار هستند و به دنبال اجناس عتیقه می‌روند خریداری می‌کنند. مدل دوم، مدلی است که با توجه به اندازه و تعداد عروسک‌ها، قیمت متفاوت و معقولی دارند و مدل سوم عروسک‌هایی چینی و بسیار ارزان هستند که معمولا برای کودکان خریداری می‌شوند.

 

تقویم جشن‌های روسیه در طول سال میلادی

 

 

عروسک‌های ماتروشکا

 


۲- جعبه‌های لاکی روسی


جعبه‌های مختلفی که رویشان طرح‌های گوناگونی از طبیعت روسیه نقش بسته است و با توجه به متریال و کنده‌کاری رویشان قیمت‌های متفاوتی دارند. جعیه‌هایی که بیشتر مخصوص هدیه دادن به خانوم‌هاست و در میان گردشگران شهر سن پترزبورگ بسیار پرطرفدار است. جعبه‌هایی که برای نگهداری از یادگاری‎ها و اجناس زینتی آدم‌ها بسیار پرکاربرد است.

 

 

جعبه‌های لاکی روسی

 


۳- نقش‌های کنده‌کاری شده روی چوب


کنده‌کاری روی چوب از نقش‌های روسی یکی از سوغاتی‌های لوکس و با ارزش است که در سفر به سن پترزبورگ می‌توانید آنها را تهیه کنید. البته این سوغات در قیمت‌های ارزان و با کنده‌کاری‌های صنعتی نیز موجود است اما اگر قصد دارید یک هدیه‌ی لاکچری از این شهر خریداری کنید به شما همین شمایل کنده‌کاری‌ها را پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

کنده‌کاری شده روی چوب

 


۴- تخم مرغ‌های فابرژه


تخم مرغ‌هایی که اصل‌شان در میان سال‌های ۱۸۸۵ میلادی تا ۱۹۱۷ ساخته شده‌اند و امروزه در موزه‌های شهر سنت پترزبورگ نگهداری می‌شوند. تخم‌ مرغ‌هایی که با طلا و نقره رویشان را تزئین می‌کرده‌اند و یکی از مهمترین وسایل تزئینی در فرهنگ کشور روسیه به حساب می‌آیند. تخم مرغ‌هایی که امروزه می‌توانید با سفر به شهر سنت پترزبورگ انواع ارزان و گران قیمت آن را خریداری کنید و به عنوان یکی از خاص‌ترین سوغاتی‌های این شهر با خود به شهرتان بیاورید. شاید جالب باشد بدانید امروزه این تخم مرغ‌ها در اندازه‌های بسیار کوچک نیز تولید می‌شوند تا از آنها به عنوان گردن آویز نیز بتوانید استفاده کنید.

 

تخم‌مرغ‌های سلطنتی، بهترین سوغات تور نوروزی روسیه

 

 

تخم مرغ‌های فابرژه

 


۵- جواهرات کهربایی


زیورآلات کهربایی یکی از ویژه‌ترین سوغاتی‌های کشورهای اطراف دریای بالتیک است. جواهراتی که در سفر به سنت پترزبورگ می‌توانید آنها را برای خانوم‌ها و آقایان دور و اطرافتان خریداری کنید و به عنوان یک یادگاری درجه یک از سفر به سنت پترزبورگ به آنها هدیه بدهید. این جواهرات قیمت‌های مختلفی دارند که با توجه به هزینه‌ای که می‌خواهید برای خرید سوغات صرف کنید می‌توانید آنها را انتخاب کنید.

 

 

 جواهرات کهربایی

 


۶- چترهای سن پترزبورگ


سن پترزبورگ شهر باران است و برف و چتر در این شهر جایگاه ویژه‌ای دارد. در سفرتان به این شهر می‌توانید چترهایی خریداری کنید که طرح سن پترزبورگ روی آنها نقش بسته است. ‌

 

۵ سوغاتی از بهترین یادگاری‌های روسیه که باید بخرید

 

 

 چترهای سن پترزبورگ

۲۸ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران