گردشی نوروزی در محله بی‌اغلو استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردشی نوروزی در محله بی‌اغلو استانبول

نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای استانبول‌گردی است. هوا نه آن سوز زمستانی را دارد و نه خبری از گرمای تند تابستان نشانی هست. اگر برای تعطیلات سال جدید قصد دارید با تور استانبول به این شهر تاریخی چند فرهنگی برود یکی از محلاتی که باید از آن بازدید کنید بی‌اغلو است. این محله در واقع مرکز فرهنگی استانبول با جاذبه‌های عجیب و جذاب بوده و به شما فرصت‌های گردشی خوبی ارائه می‌دهد. از پارک‌ها تا موزه شما انتخاب‌های متنوعی در این محله دارید.

 

برج گالاتا

برج گالاتا یکی از بناهای تاریخی برجسته استانبول است که از نقاط بسیاری می‌توان آن را دید. شما می‌توانید به این برج بروید و از بالای آن به تماشای منظره ۳۶۰ درجه استانبول مشغول شوید. بعلاوه در قسمت بالایی رستوران یک کافه و رستوران هم وجود دارد که غذاهای درجه یکی را در فضایی لوکس با منظره شهر ارائه می‌دهد. سعی کنید برای خوردن شام، غروب هنگام به این برج بروید و حین خوردن غذا از تماشای غروب آفتاب هم لذت ببرید. همچنین اگر از علاقه‌مندان به تاریخ هستید می‌توانید با پوشیدن لباس‌های مربوط به دوره عثمانی، در زمان سفر کرده و به گذشته بروید.

 

گردش در محله فاتح استانبول

 

 

 برج گالاتا

 

 

آدرس: Galata Tower, Bereketzade, Galata Kulesi, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 244 7736

 

 

پارک تکسیم گزی

تکسیم گزی کوچک‌ترین پارک ترکیه است که در کنار میدان تقسیم واقع شده و محیطی سرسبز در میان محله‌ای شلوغ و بتنی فراهم آورده تا شما بتوانید دمی بنشینید و نفسی تازه کنید. احتمالا این پارک کوچک و زیبا پناهگاه خوبی برای دوری از شلوغی میدان برای شما باشد. این پارک سابقا یک پادگان نظامی بود که در سال ۱۹۴۳ بنا به درخواست رییس جمهور وقت ترکیه تبدیل به پارک شد. گرچه پارک امکانات خاصی ندارند اما هنوز هم می‌توان در بین درختان و جدول‌بندی‌هایش نشست و یا به کافه آن رفت.

 

 

 پارک تکسیم گزی

 

 

آدرس:  Taksim Gezi Parkı, Gümüşsuyu, İstanbul, Turkey

 

 

موزه هنری پرا

این موزه هنری که در فاصله کمی از میدان تقسیم واقع شده در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده است. ساختمان موزه سابقا هتل بوده و طراحی یرونی آن هم از معماری قرن نوزدهمی پاریس الهام گرفته شده است. حالا این ساختمان ۵ طبقه میزبان موزه‌ای با آثار ارزشمند هنری است و به عنوان یکی از جاذبه‌های محله بی‌اغلو شناخته می‌شود. شما با رفتن به این موزه لوازم سفالی قدیمی، تابلوهای نقاشی و مجموعه‌ای بدون دسته‌بندی از ابزار و لوازم تصادفی را پیدا خواهید کرد.

 

گردشی شگفت‌انگیز در محله سلطان احمد استانبول

 

 

 موزه هنری پرا

 

 

آدرس: Pera Museum, Asmalı Mescit, Beyoğlu, İstanbul, Turkey

 

 

میدان تکسیم

شما می‌توانید نبض اجتماعی استانبول را در این میدان لمس کنید. شب باشد یا روز فرقی ندارد هر زمان که به این میدان بروید آن را سرگرم کننده و شاداب کشف کنید. مردم زیادی در این میدان به قدم‌زنی و خرید می‌پردازند و گردشگران نیز بازدید از این میدان را بین الویت‌های خود قرار می‌دهند. کافه‌ها نیز به نوبه خود نقش مهمی در جذب مردم ایفا می‌کنند. در حالی که روزها مردم محلی در این خیابان به خریدهای روزانه می‌پردازند اما با پایین رفتن خورشید حال و هوای میدان عوض شده و سر و کله دوره‌گردهای موزیسین پیدا می‌شود و رستوران‌ها نیز از مردمی پر می‌شود که بعد از ساعت کاری در کنار یکدیگر به خوردن شام و گپ و گفت مشغول می‌شوند.

 

۸ تفریح گردشگری ناب برای بازدید از خیابان تکسیم استانبول

 

 

 میدان تقسیم

 

 

آدرس: Taksim Square, Tak-ı Zafer Cd., Gümüşsuyu, Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

 

پارک مینی‌آتاتورک

مینی‌آتاتورک پارکی مینیاتوری در قسمت شاخ طلایی است. همانطور که می‌دانبد پارک‌های مینیاتوری یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرها در سراسر دنیا شمرده می‌شوند. این پارک در مساحتی ۶۰ هزار متر مربعی گسترانده شده و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مینیاتوری دنیا محسوب می‌شود. شما می‌توانید تعدادی از ساختمان‌ها و معماری‌های برجسته ترکی را در مدل‌های دقیق و کوچک شده تماشا کرده و کل کشور را در یک ساعت گردش کنید. این پارک محلی مناسب برای گردش تمامی گروه‌های توریستی شناخته می‌شود مخصوصا این که مینی‌آتاتورک بخش‌های دیگری مثل کافه و رستوران، و سرویس بهداشتی نیز ارائه می‌دهد.

 

 

 پارک مینی‌آتاتورک

 

 

آدرس: Miniaturk, Sütlüce Mahallesi, İmrahor Caddesi, İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 222 2882

 

 

موزه بیگناهی

این موزه از رمانی با همین نام نوشته اورهان پاموک نویسنده شناخته شده و برنده جایزه نوبل ترکی الهام گرفته و تاسیس شده است. این موزه در سال ۲۰۱۴ توانست جایزه تلخ‌ترین و تاثیرگذارترین موزه سال اروپا را از آن خودش کند. این موزه در ساختمانی قرن نوزدهمی و زیبا دایر شده و در خودش بیش از ۱۰۰۰ اثر هنری و دیدنی را جای داده است. کتاب بیگناهی به داستان نافرجام یک زوج از طبقات اجتماعی مختلف و وضع زندگی مردم ترکیه در قدیم می‌پردازد. وسایل به نمایش گذاشته در این موزه نیز روایت‌گر زندگی مرفه مردم ترکیه بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۰ است.

 

 موزه تاریخی و بسیار زیبای Kariye استانبول 

 

 

 موزه بیگناهی

 

 

آدرس: The Museum of Innocence, Firuzağa, Dalgıç Sk. No:2, Beyoğlu, İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 252 9738

۱۳ اسفند ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 23 تیر 1400)

نظرات کاربران