چرا تور باتومی، بهترین انتخاب برای سفرهای نوروزی 98 است؟

جاذبه‌های گردشگری باتومی
چرا تور باتومی، بهترین انتخاب برای سفرهای نوروزی 98 است؟


گرجستان با شهرهای تفلیس و باتومی یک انتخاب بی‌نظیر برای سفرهای نوروزی است. هرچند که این دو شهر به فاصله نزدیکی از هم قرار گرفته‌اند، اما ویژگی‌های کاملا متفاوتی دارند. تنها چند ساعت طول می‌کشد تا از تفلیس به باتومی بروید اما هنگامی که به باتومی برسید، آنقدر با فضای متفاوتی روبه‌رو خواهید شد که شاید تصور کنید وارد کشور دیگری شده‌اید.
باتومی دومین شهر بزرگ کشور گرجستان است. دمای هوای باتومی در بهار بسیار دلپذیر است و متوسط دما بین ۱۶ تا ۲۰ سانتی‌گراد متغیر است. در این فصل سراسر شهر باتومی به شکلی باور نکردنی رنگارنگ و زیباست و به جز طبیعت، حتی ساختمان‌های به جای مانده از دوره شوروی هم، با رنگ‌های سرزنده و شاد نقاشی شده‌اند.
با این حال هنگامی که شب باتومی شروع می‌شود، جلوه واقعی رنگ‌ها را در تاریکی شب خواهید دید. ترکیب شگفت‌انگیزی از رنگ و نور که شما را به سوی خود فرامی‌خواند. گردشگران حرفه‌ای می‌گویند که حتی در اروپای غربی هم پیدا کردن چنین شهر رنگارنگ، روشن و پر زرق و برقی دشوار است، پس شانس خود را برای انتخاب تور گرجستان نوروز 98 از دست ندهید و همین حالا دست به کار شوید.

 

 

۱- مجسمه عشق در باتومی


مجسمه عشق باتومی، یکی از نمونه‌های بی‌نظیر معماری در باتومی است. این تندیس روایت داستان عشق علی و نینو است. علی، یک پسر اهل جمهوری آذربایجان و نینو، یک دختر اهل گرجستان است که عاشق هم بوده‌اند. اما خانواده‌های آن‌ها به خاطر تفاوت دینی، با ازدواج آن‌ها مخالفت کردند و حالا این داستان عشقی، یکی از اسطوره‌های گرجستان است.

 

 

مجسمه عشق در باتومی

 


مجسمه عشق، یک فیگور مدرن شماتیک از زن و مردی است که برای رسیدن به هم تلاش می‌کنند. این مجسمه با ۷ متر ارتفاع از لایه‌های فلزی درست شده‌ است و روایتگر وصال و فراق است. به این ترتیب که در مدت زمان ۱۰  دقیقه‌ای این دو تندیس زیبا ابتدا دور از یکدیگر هستند اما کم کم به سمت هم حرکت کرده، همدیگر را به آغوش کشیده و به شکل یک تن درمی‌آیند. اما این حکایت بازهم تکرار می‌شود. دو تن از هم جدا شده، به طرف مخالف هم حرکت کرده و دوباره از هم دور می‌شوند.

 

 

۲- برج الفبای باتومی


برج الفبای باتومی، سازه‌ای بسیار منحصر به فرد در شهر باتومی است که می‌توان از آن به عنوان نمادی با قدمت ۵ هزار سال یاد کرد. برج الفبای گرجستان که مثال بزرگی از معماری مدرن است، در شب‌های بی‌نظیر باتومی مانند الماس می‌درخشد.
این برج در سال ۲۰۱۲ با طرحی مارپیچی و شبیه به ساختار دی اِن اِی در بلوار باتومی ساخته شد، برجی شگفت انگیز با ارتفاع ۱۳۰ متر که امروزه به یکی از جاذبه‌های بزرگ توریستی گرجستان و اروپای شرقی تبدیل شده است. این برج را می‌توان هم به عنوان نمادی از حروف الفبای گرجی و هم به عنوان نقطه‌ای خیره کننده برای لذت بردن از تماشای نمای ۳۶۰ درجه‌ای شهر نام برد.

 

 

برج الفبای باتومی

 

 

۳- کافه فانتزی باتومی


این بنای تاریخی که به عنوان کافه هم مورد قرار می‌گیرد، یک بنای یادبود است که به عنوان کافه‌ای فانتزی هم شناخته شده است. این بنای یادبود توسط جورج چاخاو، معمار نام‌آشنای گرجستانی و زوراب جلاگونیا پروفسور دانشگاه دولتی شوتا روستاولی طراحی شده است.
این بنای شگفت انگیز که توسط طراح‌های بسیار ماهری ترسیم شده، از مصالحی چون آهن و موزائیک و مصالح مدرن دیگر که در شهر لنینگراد تهیه شده، ساخته شده است. این سازه به شکل یک اختاپوس است که هشت بازوی کاملا مستقل و مشخص دارد. موزائیک‌های این بنا انعکاس دهنده آبی دریا، حیوانات دریایی مثل دلفین که نماد شهر باتومی است، اسب آبی، ستاره ماهی و ماهی‌های رنگی مختلف است.

 

 

کافه فانتزی باتومی

 

 

۴- جاذبه‌های دیگر گردشگری در شهر باتومی


شهر باتومی، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که بتوانید زمان کافی برای بازدید از جاذبه‌هایی که به سلیقه شما نزدیک‌تر هستند، اختصاص دهید. به همین دلیل هم، بهتر است پیش از سفر، با این جاذبه‌های طبیعی آشنا باشید و برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید؛ برخی از این جاذبه‌های گردشگری عبارتند از:
- بلوار باتومی
- باغ گیاه شناسی باتومی
- دلفیناریوم
- پارک شگفت انگیز
- میدان اروپا
- میدان پیازا
- ساعت نجومی

 

 

 باتومی

 

 

سوغاتی را فراموش نکنید


وقتی برای یک سفر نوروزی عازم تور گرجستان هستید، بهتر است برای سوغاتی‌هایی که میتوان از تور باتومی خریداری کرد، وقت کافی بگذارید. انتخاب این سوغاتی‌ها کاملا به سلیقه شما و کسی که برای آن خرید می‌کنید بستگی دارد، اما بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از گرجستان خریداری کنید، شامل این موارد است:

 

 

سوغاتی باتومی

 


۱- زیورآلات میناکاری
۲- اکسسوری دست‌ساز و شال‌های پشمی
۳- انواع ادویه و طعم‌دهنده‌های غذا
۴- رومیزی‌های سنتی آبی
۵- زیورآلات نقره
۶- نمونه‌های مینیاتوری از آثار باستانی گرجستان
۷- لباس‌های سنتی با تغییرات مدرن
۸- اشیای سرامیکی
۹- چورچخلا

۰۷ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران