۱۰ گالری هنرهای معاصر پکن ؛ با هنر شرق آسیا آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری پکن
۱۰ گالری هنرهای معاصر پکن ؛ با هنر شرق آسیا آشنا شوید

پکن یکی از پرجمعیت‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای چین است که در همه‌ی فصل‌های سال میزبان تعداد وسیعی از گردشگران جهان است. شهری پر از تاریخ و مردمان سخت‌کوش پر کار. شهری با محله‌های عجیب غریب توریستی. شهری با بهترین رستوران‌ها و هتل‌ها و همینطور موزه‌ها و گالری‌های هنری. اگر در سفرتان با تور چین به پکن می‌خواهید بیشتر با هنر شرق آسیا آشنا شوید همراه ما باشید تا ۱۰ گالری معروف هنرهای معاصر این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- Ullens Center for Contemporary Art


این مکان یک موسسه‌ی غیر انتفاعی است که علاوه بر برپایی نمایشگاه، انواع ورکشاپ‌ها و کلاس‌های آموزشی نیز در آن برگزار می‌شود. موسسه‌ای که یکی از برترین جمع‌آوری کننده‌های آثار تلفیفی از هنرمندان مختلف به حساب می‌آید و رویکرد سالن‌هایش بر ارائه‌ی آثار هنرمندان محلی و بومی چین است. موسسه‌ای که دالان‌هایش یکی از معروف‌ترین موزه‌های هنرهای معاصر چین به حساب می‌آیند و دامنه‌ی ارائه‌ی آثارش فقط منحصر به هنرهای تجسمی نمی‌شود. چرا هنرهای نمایشی نیز در این موسسه امکانی برای وقوع دارند.

 

۷ مکان فوق‌العاده‌ در پکن برای تماشای موسیقی جاز در دل شب‌های نورانی شهر

 

 

 Ullens Center

 


۲- Beijing Commune


یک گالری عالی که در سال‌های اخیر در آن نمایشگاه‌های بزرگی برگزار شده است. یک گالری معتبر که در سال ۲۰۰۴ توسط یکی از هنرمندان چینی تاسیس شده است و با رفتن به آن غالبا می‌توانید با آثار هنرمندان مشهوری که به صورت انفرادی نمایشگاه برگزار می‌کنند مواجه شوید. آثار سانگ دانگ؛ یکی از معروف‌ترین هنرمندان تجسمی دنیا و چین غالبا در این گالری برگزار می‌شود و همین بر اهمیت آن افزوده است. در این گالری جدای از آثار هرمندان تجسمی، انواع هنرهای ویدئویی، عکاسی و هنرهای مفهومی نیز برگزار می‌شود.

 

 

 Beijing Commune

 


۳- Galleria Continua


این گالری یکی از ویژه‌ترین گالری‌های شهر پکن است. جاییکه گفتگویی میان گذشته و آینده در آن صورت می‌گیرد. جاییکه محل تلاقی اندیشه‌های هنرمندان نواندیش سراسر جهان است. جاییکه جدای از آثار هنرمندان چینی، آثار هنرمندان اروپایی به ویژه ایتالیایی و فرانسوی را نیز در معرض نمایش قرار می‌دهد. یک گالری جذاب برای آنهایی که عاشق کارهای پست‌مدرن هستند و می‌خواهند به دیدن تلفیق‌های هنری جذاب بروند این موزه یکی از بهترین مکان‌های پکن است که می‌شود به آن مراجعه کرد.

 

 

Galleria Continua

 


۴- Platform China


یک مکان جذاب که در آن آثار هنرمندان تجربی به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاهی که بیشتر، هنرمندان جوان در آن به دیدن آثار به نمایش گذاشته شده می‌روند و اغلب یکی از بهترین مکان‌های پکن برای گفتگوهای هنرمندانه و نواندیشانه به حساب می‌آید. یک گالری پر نفوذ و تاثیر که شعبه‌ی دیگرش در سال ۲۰۱۲ در هونگ‌کونگ تاسیس شده است.

 

معرفی معروف‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌فروشی‌های پکن

 

 

 Platform China

 


۵- Arrow Factory


این گالری یکی از بهترین مکان‌های پکن برای به تماشا رفتن انواع اینستالیشن‌ها به حساب می‌آید. جاییکه در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده است و در این نزدیک به ده سالی که از عمرش می‌گذرد یکی از مهمترین گالری‌های پکن برای عرضه‌ی هنرهای ترکیبی به حساب می‌آید. جاییکه هنرمندان غیرچینی و بین‌المللی نیز در آن نمایشگاه برگزار می‌کنند.

 

 

 Arrow Factory

 


۶- Pace Beijing


یک گالری معروف که در آن آثار مربوط به بعد از جنگ نمایش داده می‌شود و یکی از گالری‌های موضوعی پکن به حساب می‌آید. جاییکه در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده است و غالبا آثاری که در آن به نمایش گذاشته می‌شود مربوط به هنری چینی در دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی است.

 

 

 Pace Beijing

 


۷- Three Shadows Photography Art Centre


در سفرتان به پکن اگر می‌خواهید به تماشای انواع عکس‌های درجه یک بروید این مکان یکی از بهترین گالری‌های شهر پکن است. جاییکه در سال ۲۰۰۷ توسط یک زن و شوهر تاسیس شده است و یکی از بهترین مکان‌های شهر برای انواع دورهمی‌های فرهنگی و هنری به حساب می‌آید. چرا که انواع مختلفی سالن را در خودجای داده است و نیز با یک کافه‌ی کوچک و دنج می‌تواند از مهمانانش پذیرایی کند.

 

معرفی برترین سینماهای پکن برای دیدن فیلم‌های روز دنیا

 

 

Three Shadows Photography

 


۸- Beijing Art Now Gallery


یک گالری معروف که دو شعبه در پکن دارد و یکی از معروف‌ترین گالری‌های این شهر به حساب می‌آید. چرا که غالبا در دالان‌ها و سالن‌هایش آثار مربوط به هنرمندان غیرچینی به نمایش گذاشته می‌شود و رسالت این گالری بیش از آنکه نمایش هنر هنرمندان چینی باشد، نمایش هنر هنرمندان غیرچینی است. در فصل‌های مختلف سال در سالن‌های این گالری آثاری از هنرمندان آلمانی و فرانسوی و ژاپنی و... نمایش داده می‌شود.

 

 

 Beijing Art Now

 


۹- Pekin Fine Arts


این گالری نیز یکی از گالری‌های مشهور پکن به حساب می‌آید. چرا که گاردین و به طور کلی روزنامه‌های معروف بین‌المللی زیاد درباره‌ی آثاری که در آن به نمایش گذاشته می‌شود مطلب می‌نویسند. یک گالری جذاب برای آنهایی که می‌خواهند آثار هنرمندان مدرن چین و دیگر کشورهای جهان را ببینند.

 

 

 Pekin Fine Arts

 


۱۰- Red Gate Gallery


یک گالری صاحب نام که هر روز دالان‌هایش را به یک هنرمند اختصاص نمی‌دهد و شاید در سراسر یک سال تنها هفت هشت هنرمندان بتوانند آثار خود را در این گالری به نمایش بگذارند. نمایشگاهی که صاحب هویت است و بیش از ۲۰ سال از تاسیس آن می‌گذرد.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی پکن که باید ببینید

 

 

Red Gate Gallery

۲۹ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران