محبوب‌ترین لوکیشن‌های فیلم‌های هندی که باید ببینید

جاذبه‌های گردشگری هند
محبوب‌ترین لوکیشن‌های فیلم‌های هندی که باید ببینید

هر چقدر هم که اهل هنر فیلم‌های هندی را نقد کنند، باز هم این واقعیت پنهان نخواهد ماند که بسیاری از فیلم‌های هندی میلیون‌ها میلیون بیننده در سراسر جهان داشته و طرفدارانشان برای دیدن این فیلم‌ها به سینماهای مختلف در کشورهای مختلف می‌روند. پس اگر شما هم از طرفداران این دست فیلم‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم در زمان سفر با تور هند به دیدن لوکیشن‌هایی بروید که در میان کارگردان‌های هندی به شدت طرفدار دارند.

 


معبد طلایی


این معبد که نیمه‌ی بالایی آن کاملا از طلا ساخته شده، خیلی نیازی به فیلم‌های هندی نداشت تا در دنیا معروف شود، اما به واسطه شکوه و خاص بودنش در بسیاری از فیلم‌های هندی آن را می‌بینید. هندوها بر این باورند که آب دور معبد خاصیت شفابخشی داشته و افراد زیادی از سراسر به این نقط می‌آیند. یکی از صحنه‌های بسیار معروف فیلم " Rab Ne Bana Di Jodi" به همراه بسیاری فیلم‌های دیگر در این معبد فیلم‌برداری شده است.

 

 معابد باستانی هندی که نفس را در سینه حبس می‌کنند 

 

 

معبد طلایی

 


دریاچه پانگونگ تسو


دریاچه پانگونگ تسو بیش از ۱۵۰ کیلومتر از هند تا تبت امتداد داشته و از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شور در آسیا محسوب می‌شود. جایی بسیار زیبا که مناظرش همچون نقاشی‌های زیبا در دل موزه‌هاست. اگر اهل فیلم‌های قدیمی هندی باشید، صد در صد این دریاچه را به واسطه سکانس عاشقانه فیلم Dil Se به یاد خواهید داشت، اما جدیدترها این مکان را با فیلم سه احمق که در تمام دنیا به شهرت رسیده می‌شناسند. در مجموع دریاچه پانگونگ تسو در بیش از ۱۰۰ فیلم هندی دیده شده و طرفداران این دست فیلم‌ها با دیدنش آن را به یاد خواهند آورد.

 

 

دریاچه پانگونگ تسو

 


هتل اوبروی اودایویلاس


این هتل یکی از اقامتگاه‌های خاص و لاکچری در هند است که در کنار دریاچه پیکولا واقع شده و بنای اصلی آن که در زمینی به بزرگی ۵۰ هکتار بنا شده، بیش از ۲ قرن قدمت دارد. در مورد تفاوت فضای لوکس فیلم‌ها و زندگی واقعی هندی‌ها بسیار گفته شده و این مکان فوق‌العاده اعیانی بهترین جا برای فیلم‌برداری چنین صحنه‌هایی در فیلم‌های هندی است. این هتل را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های ماه عسل در تمام دنیا بر می‌شمارند، در فیلم‌های بسیار زیادی از جمله Yeh Jawaani Hai Deewani به نمایش در آمده و عموما صحنه‌های فیلم‌های عروسی بزرگ در آن فیلم‌برداری می‌شود.

 

 سه کاخ مجلل و اشرافی در هند، تجربه یک زندگی شاهانه در مکانی لوکس 

 

 

هتل اوبروی اودایویلاس

 


 آبشار آتیراپالی


این آبشار، بزرگ‌ترین آبشار کلارا به حساب آمده و آن را نیاگارای هند صدا می‌زنند. فیلم‌های هالیوودی زیادی در این سال‌ها به سراغ آبشار آتیراپالی آمده‌اند که معروف‌ترین آن‌ها فیلم پرخرج Baahubali بوده است. از این آبشار بیشتر در فیلم‌های جنگی و حادثه‌ای و جدیدا در فیلم‌های ابرقهرمانی هندی استفاده می‌‌شود.

 

 

 آبشار آتیراپالی

 


مونار


مونار یکی از زیباترین مناطق هند است که زمانی تفریحگاه مقامات دولتی انگلستان برای ایام تابستان بود. جایی مملو از زیبایی‌های طبیعی که برای انواع فیلم‌ها مکانی مناسب خواهد بود. به واسطه تنوع گیاهی و جانوری، این مکان آنقدر خاص است که فیلم‌های غربی زیادی نیز در آن فیلم‌برداری شده، اما این فیلم‌ها به کسری از عناوین هندی ساخته شده در این محل همچون Kashmir Tu, Main Kanyakumari هم نمی‌رسند.

 

 بهترین مقاصد هند برای سفر ماه عسل کدام‌ها هستند؟ 

 

 

مونار

 


معبد همایون، قلعه قرمز و قطب منار


این سه مکان باستانی در دهلی، از جمله پربازدیدترین نقاط این کشور از نظر گردشگری به حساب می‌آید و احتمالا بخش زیادی از مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند، حداقل یک بار به بازدید این نقاط خاص می‌روند. معماری خاص این سه محل که می‌توان المان‌های فارسی و مغول را در آن‌ها مشاهده کرد، باعث به وجود آمدن لوکیشین‌های بسیار نابی شده که کارگردانان هندی به هیچ وجه تاب مقاومت در آن را نداشته و دوربین‌های خود را برای گرفتن یک سکانس در آن به این محل می‌برند. اگر طرفدار فیلم‌های هندی باشید، حتما فیلم Fanaa و آن سکانس موزیکال معروفش در این محوطه‌ی باستانی را به خاطر خواهید داشت که از جمله معروف‌ترین سکانس‌های فیلم‌های هندی در محیط باستانی دهلی است.

 

 

 معبد همایون

 


قلعه آمبر


این قلعه که از ماسه‌سنگ‌های زرد و صورتی درست شده، با معماری جذابش، نمایی فوق‌العاده در این بخش از جیپور پدید آورده که به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو نیز شناخته می‌شود. جیپور ترکیبی جذاب از طبیعت، تاریخ، فرهنگ و بازی رنگ‌ها در محیط شهری‌اش بوده و هر نقطه‌ای از آن بارها به عنوان لوکیشن‌های فیلم‌برداری مورد استفاده قرار گرفته است. قلعه آمبر نیز بیشتر در فیلم‌های تاریخی یا برنامه‌های خاصی که در عناوین مختلف همچون Mohe Rang Do Laal، به کار گرفته می‌شود.

 

 معرفی ۵ باغ زیبای کشور پهناور هند برای گردشگران زیبادوست 

 

 

قلعه آمبر

۱۶ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران