در سفر به روسیه صبحانه سنتی روسی را حتما امتحان کنید

جاذبه‌های گردشگری روسیه
در سفر به روسیه صبحانه سنتی روسی را حتما امتحان کنید

بیشتر اقامتگاه‌ها و هتل‌ها به ارائه صبحانه آمریکایی که شامل غلات، تخم مرغ و آبمیوه می‌شود می‌پردازند. اما در سفر با تور روسیه می‌بینید که این منو غیرمعمول تلقی می‌شود. البته همه ما می‌دانیم که صبحانه رابطه مستقیمی با فرهنگ کشورها دارد. به همین دلیل است که صبحانه روسی در منوی هتل‌ها و رستوران‌ها پراکنده می‌شود تا کسانی که مایل به خوردن صبحانه سنتی روسی هستند به آن دسترسی داشته باشند. با این که صبحانه روسی ترکیبی ساده دارد اما کاملا اشتهاآور است.

 

 

نان سبوس‌دار و سوسیس

در بیشتر میزهای صبحانه روسی نان گندم سیاه، کره و قطعات سوسیس گذاشته می‌شود. با این‌ها ساندویچی ساده درست می‌کنند که شاید از ظاهرش به نظر نرسد اما بسیار خوشمزه و لذیذ است. گزینه کره در این ساندویچ اختیاری بوده و بعضی‌ها از آن استفاده نمی‌کنند. در این ساندویچ معمولا از سوسیس‌های ساده استفاده می‌کنند. البته درست است که به طور کلی از سوسیس‌های سالامی استفاده نمی‌کنند اما هستند مردمی که سوسیس‌های سبک سالامی را ترجیح بدهند. نان گندم سیاه عموما جز غذای اصلی در خانه‌های روسی به شمار می‌رود. این نان‌ها که تیره رنگ هستند به انگلیسی نان سیاه خوانده می‌شوند. این نان قوی و شیرین بافتی سخت داشته و شبیه به نان سفید نرم نیست. بعضی از خانواده‌های روسی نان سفید می‌خورند و نیمی از مردم هم نان سبوس‌دار مصرف می‌کنند.

 

۵ رستوران عالی در مسکو برای قرارها و دیدارهای عاشقانه

 

 

صبحانه روسی

 

 

تخم مرغ

تخم مرغ معمولا روی میز صبحانه آخر هفته‌ها و یا هتل‌ها یافت می‌شود. این تخم مرغ‌ها معمولا برخلاف گزینه‌های آمریکایی مخلوط و برشته نمی‌شوند و به صورت ساده با نان سرو می‌شود. بعضی از مردم سس مایونز داخل نیمرو می‌ریزند اما عموما با سس کچاپ سرو می‌شود.

 

 

صبحانه روسی

 

 

حریره

بسیاری از بچه‌های روسی چیزی شبیه به حریره را برای صبحانه می‌خورند. حریره را معمولا با ارزن، گندم سیاه یا جو و همچنین شیر و شکر می‌گذارند در ظرفی و آرام آرام می‌پزند. این خوراکی محبوب به انواع مختلفی تهیه می‌شود و با مربا هم خورده می‌شود. به علاوه شما می‌توانید در طول سفر به این کشور آن را به صورت سرد و یا گرم سفارش دهید. البته برعکس ما خوراکی‌هایی همچون فرنی را در اوقات فراغت می‌خوریم آن‌ها از این غذا فقط روی میز صبحانه استفاده می‌کنند.

 

۷ رستوران ویژه سنت پترزبورگ مخصوص گیاهخواران

 

 

صبحانه روسی

 

 

انواع شیرینی‌ها

میوه، مربا و دیگر غذاهای شیرین معمولا روی میز صبحانه قرار نمی‌گیرند. با این حال بسیاری از ادارات، مدارس و هتل‌ها به عنوان میان وعده و خوراکی‌های قندی نیروزا برخی از انواع شیرینی‌های کشمشی را در منو قرار می‌دهند. برخی از شیرینی‌ها مانند کروسانت‌ها نیز جایی در خانه‌های روسی ندارند با این همه هتل‌ها و رستوران‌ها آن را لحاظ می‌کنند.

 

 

صبحانه روسی

 

 

پنکیک‌ها

احتمالا روزهای آخر هفته و مهمانی‌های دورهمی بتوانید پنکیک‌های روسی به اسم بلینی را در خانه‌های روسی پیدا کنید. بیشتر این پنکیک‌ها از لحاظ اندازه شبیه به کرپ‌های فرانسوی هستند. به علاوه در روسیه نسخه‌ای شبیه به پنکیک‌های آمریکایی اما کوچک‌تر وجود دارد که به آن اُلادی می‌گویند. هر دوی بلینی و الادی با کره و خامه ترش، مربا یا خاویار سرو می‌شوند. به جز این که پنکیک‌ها چاق کننده هستند، درست کردن آن‌ها کمی مایه زحمت و وقت‌گیر است و مردم روسیه تمایلی ندارند صبح‌ها وقت‌شان را برای پختن پنکیک‌ صرف کنند. با این وجود شما می‌توانید پنکیک‌ها را در هتل‌ها و کافی شاپ‌ها پیدا کنید که با عسل، شکلات و یا مربا سرو می‌شوند.

 

مشهورترین رستوران های مسکو که بهترین غذا را در آنها می‌خورید

 

 

صبحانه روسی

 

 

چای و قهوه

نوشیدنی غالب مردم روسیه چای قرمز بوده و آن‌ها معمولا صبح‌ها چای می‌نوشند. البته برخی از مردم به خوردن قهوه علاقه دارند. اما بدون تردید چای از نوشیدنی‌های شایع و سنتی این کشور محسوب می‌شود. آبمیوه نیز از هر نوعی که باشد روی میز صبحانه جایگاهی ندارد. با این همه شما می‌توانید در هتل‌ها و رستوران‌ها آبمیوه‌های رایجی مثل آب پرتقال را پیدا کنید. هر چقدر که مردم روسیه چنین عاداتی داشته باشند اما شما جای نگرانی ندارید زیرا هتل‌ها معمولا طیف متنوعی از خوراکی‌ها را به صورت سلف سرویس روی میز می‌چینند که می‌توانید بردارید.

 

 

صبحانه روسی

 

 

صبحانه در رستوران‌ها و کافه‌ها

به جز تعدادی از رستوران‌ها، در روسیه سالن‌های غذاخوری صبحانه سرو نمی‌کنند. برای خوردن صبحانه باید به کافی شاپ‌ها و کافه‌ها بروید. شما در این مکان‌ها می‌توانید از انواع نوشیدنی‌های دلخواه همراه با شیرینی‌ها و گزینه‌های ساده مثل سوسیس سرخ شده سفارش دهید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید. قهوه‌خانه‌ها نیز اول صبح به سرو صبحانه می‌پردازند و بعد برای وعده‌های ناهار و شام به سبک رستورانی منوی غذا ارائه می‌دهند.

۱۸ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران