محبوب‌ترین میوه‌های تایلندی با طعم و ظاهری عجیب

جاذبه‌های گردشگری پوکت
محبوب‌ترین میوه‌های تایلندی با طعم و ظاهری عجیب

وقتی برای اولین بار با تور تایلند سفر کنید شاید از دیدن تنوع و ظاهر میوه‌ها تعجب کنید.تنوع میوه‌هایی که می‌توانید در پوکت تهیه کنید، از میوه‌های نام آشنایی همچون آناناس یا هندوانه تا میوه‌های عجیبی همچون میوه‌ی اژدها یا همان دراگون فروت متفاوت است. انتخاب در میان میوه‌ها یا حتی آبمیوه‌ها بی‌پایان است و به همین دلیل بد ندیدیم لیستی به شما معرفی کنیم که شامل میوه‌های محبوب مسافران در پوکت است.

 


۱- مانگو


مانگو بدون هیچ شکی محبوب‌ترین میوه‌ی تایلند و بالاخص پوکت است. این میوه را به تنهایی می‌فروشند، آن را خرد کرده و به صورت سالاد یا در کنار بستنی به فروش می‌رسانند یا اینکه حتی در کنار برنج به عنوان غذا نیز به کار گرفته می‌شود. در مجموع این میوه یکی از کار راه‌اندازترین خوردنی‌های این شهر است!

 

۱۰ رستوران ویژه پوکت برای خوردن تپل‌ترین و لذیذترین برگرها

 

 

مانگو

 


۲- رامبو


رامبو یا رامبوتان یکی دیگر از میوه‌های تایلندی بسیار معروف است که با آن چهره‌ی قرمز رنگ خنده‌دار و مزه‌ی شیرینی که دارد، در میان گردشگرانی که به این جزیره سفر می‌کنند بسیار طرفدار دارد. بهترین زمان برای خوردن رامبوتان بین ماه‌های می تا سپتامبر است اما در مجموع همه‌ی سال این میوه را می‌توانید در بازارها پیدا کنید.

 

 

 رامبو

 


۳- منگوستین


منگوستین با توجه به خاصیت‌های فراوانی که دارد، میوه‌ای بسیار پرطرفدار در میان گردشگران و بومی‌هاست. این میوه دارای پوستی نسبتا سخت است که داخلش چند بخش سفید رنگ دارد. باز گردن این میوه برای خوردن اصلا سخت نیست اما اگر احیانا بعد از باز کردنش تکه‌ای از آن روی تی‌شرت سفیدتان افتاد، برای همیشه یک لکه بنفش همراه خواهید داشت. بهترین زمان خوردن این میوه در پوکت، بین ماه‌های می تا آگوست به حساب می‌آید.

 

 

 منگوستین

 


۴- میوه‌ی اژدها (دراگون فروت)


اسمش و چهره‌اش بسیار عجیب است و احتمالا فکر کنید مزه‌ای خاص و متفاوت دارد، اما واقعیت این است که دراگون فروت مزه‌ی چندانی ندارد و کمی به شیرینی می‌زند و دانه‌هایش نیز چیزی شبیه به دانه‌های کیوی است. بیشتر دراگون فروت‌هایی که در بازار وجود دارد داخل آن‌ها سفید رنگ است، اما به دنبال آن‌هایی باشید که داخلشان به قرمزی می‌زند، این دسته دراگون فروت‌ها طعم شیرین‌تری دارند.

 

۷ مکان فوق‌العاده در پوکت برای خرید بهترین و خاص‌ترین سوغاتی‌های سفر

 

 

 دراگون فروت

 


۵- آناناس پوکت


آناناس‌های پوکت نه تنها در خود این جزیره بلکه به واسطه طعم شیرین‌ترشان نسبت به آناناس‌های دیگر، در دیگر نقاط تایلند نیز طرفداران زیادی دارند و عموما کمی گران‌تر نیز هستند. این آناناس‌ها جدا از فروش معمول، در بسیاری غذاها مورد استفاده قرار گرفته و در بیشتر مواقع آن را کنار برنج خواهید دید. این آناناس‌‌ها را به صورت خورد شده همراه با نمک نیز به فروش می‌رسانند. توصیه ما به شما این است که به هیچ وجه این میوه را از قلم نیندازید که تفاوتش با آناناس‌های معمولی بعد از اولین تکه‌ای که میل می‌کنید، کاملا پیداست.

 

 

 آناناس پوکت

 


۶- دوریان


خود تایلندی‌ها به دوریان می‌گویند: "پادشاه میوه‌ها". شاید به این دلیل است که اغلب گردشگران به سراغ این میوه می‌روند. با این حال دوریان اگر چه طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد، اما بوی بدشان واقعا خوردنشان را سخت می‌کند. در مجموع کسانی که این میوه را امتحان می‌کنند به دو دسته تقسیم می‌شوند، آن‌ها که عاشق این میوه می‌شوند یا آن‌ها که از آن متنفر خواهند شد.

 

 

دوریان

 


۷- پاپایا


پاپایا نیز از آن میوه‌هایی است که به واسطه داشتن فواید زیاد محبوب و معروف شده نه به خاطر مزه‌اش. این میوه در نمونه‌های رسیده و خوبش، مزه‌ای شبیه به آب لیموی نه چندان ترش دارد. اما مهم‌ترین استفاده از پاپایا کاربرد آن در سالاد و غذاهای مختلف است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به سوم تام اشاره کرد.

 

کافه‌های عجیب، خاص و جذاب در پوکت برای تجربه‌ای فراموش نشدنی

 

 

 پاپایا

 


۸- گواوا


اگر چه از این غذا در کشورهای حوضه کاراییب نیز وجود دارد، اما نمونه‌ی تایلندی، مخصوصا در پوکت کمی سفت‌تر و البته شیرین‌تر است. بابت سفتی این میوه در بیشتر مواقع آن را به صورت معمول استفاده نکرده و آن را به صورت سالادی معروف با کمی شکر، نمک و فلفل قرمز خشک مصرف می‌کنند. ترکیبی که فوق‌العاده خوشمزه از آب در می‌آید. نکته جالب در مورد گواوا اسم ان که به نام فارانگ نیز خوانده شده و در زبان تایلندی به معنای خارجی است.

 

 

 پاپایا

 


۹- میوه‌ی ستاره‌ای (استار فروت)


اگر چه در تایلند استار فروت به وفور پیدا می‌شود، اما در بازارهای پوکت کمی باید دنبالش بگردید. میوه‌ای آب دار و خوشمزه و بسیار پرطرفدار که به هیچ وجه شبیه ستاره نیست تا اینکه آن را قطعه قطعه می‌کنید و آن جاست که متوجه می‌شوید چرا به آن نام میوه‌ی ستاره‌ای داده‌اند.

 

 

 استار فروت

 


۱۰- پوملو


پوملو یک چیزی شبیه به میوه‌ی پیوند خورده‌ی پرتقال و گریپ‌فرود است. میوه‌ای بسیار بزرگ که پوست کندن آن سخت است و مزه‌اش بیشتر از اینکه به ترشی بزند شیرین است.

 

 

پوملو

۱۹ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران