۱۰ کلیشه و باور درست و غلط در مورد هند

جاذبه‌های گردشگری هند
۱۰ کلیشه و باور درست و غلط در مورد هند

هند کشوری پهناور، پر جمعیت، متنوع از نظر دینی و نژادی و صد البته مملو از تناقضات است. حول محور چنین کشوری، بدون شک کلیشه‌‌ها و باورهای متفاوتی شکل می‌گیرد که بخش بزرگی از آن‌ها حقیقت ندارند یا اینکه به سال‌های بسیار دور مربوط می‌شوند. این گفته‌ها بعضا روی داوری مردمی که قصد سفر به با تور هند را دارند تاثیر می‌گذارد، به همین دلیل ما به سراغ ۱۰ مورد از آن‌ها رفتیم، تا در مورد درستی یا نادرستی آن‌ها به بحث بنشینیم.

 


۱- همه‌ جای هند ماربازها را مشاهده خواهید کرد


سال‌هاست که در فیلم‌ها و انیمیشن‌ها، شخصیت‌های هندی را می‌بینید که در حال نواختن نی هستند تا مارها را از سبدهای حصیری بیرون بیاورند. تصویری از هند که به هیچ وجه مردم این کشور علاقه‌ای به انتشارش ندارند. سال‌های زیادی است که عملا این کار در هند غیر قانونی اعلام شده و جز قبیله‌ای در راجستان، حتی آموزش آن نیز فراموش شده است. پس اگر به هند سفر کردید، انتظار نداشته باشید که در هر گوشه‌ای، مرتازی را در حال بیرون کشیدن مار ببینید.

 

زیباترین قاب‌های هند از نظر بلاگرهای معروف دنیا

 

 

 هند

 


۲- هند فقیر اما شاد است


متکدیان در تمام هند پخش هستند و به هر جایی که بروید، در سنین مختلف آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. یکی از زشت‌ترین تصویری که از هند به یادگار خواهید داشت احتمالا همین مسئله باشد. فاصله طبقاتی در این کشور بیداد می‌کند و به همین خاطر افراد فقیر بسیاری در این کشور زندگی می‌کنند، با این حال هر کس را ببینید عموما لبخندی به لب دارد و این بر باورهای هندوی این مردم استوار است، هر چند که رفته رفته با توجه به پیشرفت دسترسی به اطلاعات عمومی، این مهم کمی در حال رنگ باختن است.

 

 

هند

 


۳- هند کثیف و شلوغ است


بخش زیادی از هند شلوغ بوده و مردم زیادی در این کشور همانطور که گفتیم زیر خط فقر زندگی می‌کنند. اما واقعیت این است که در سفر به این کشور شما به مراکز متفاوتی از هند می‌روید، در هتل‌های متعدد لوکس و ۵ ستاره سکونت می‌کنید و به مراکز خریدی می‌روید که میزبان برترین‌ برندهای جهان است. باور هند شلوغ و کثیف، غلط است و این ایده که شما با دنیایی دوگانه مواجهید بیشتر به واقعیت می‌ماند.

 

 

 هند

 


۴- هندی‌ها به زبان هندو حرف می‌زنند


خارجی‌های زیادی در هند زبان را با باور اشتباه می‌گیرند. هندو یک باور و رویه است در حالی که هندی زبان این کشور به حساب می‌آید. اما جالب اینکه بسیای از هندی‌ها، هندی صحبت نمی‌کنند! بخش زیادی از جنوب هند به زبان دراویدیان گفتار می‌کنند و بعضا در مدارسشان نیز به زبان هندی چیزی تدریس نمی‌شود. البته بخش بسیار زیادی از مردم این کشور به واسطه دوران استعمار و اثرات آن، به زبان انگلیسی مسلط هستند.

 

معرفی ۹ فعالیت هیجان انگیز در هند

 

 

 هند

 


۵- مردم هند باسواد نیستند


یکی از غلط‌‌ترین باورها در هند! اتفاقا مسئله تحصیل آنقدر در هند اهمیت دارد که حتی افراد تهیدستی که در دهکده‌ها زندگی می‌کنند نیز سعی در این دارند که بهترین شرایط ممکن برای تحصیل فرزندان خود را فراهم کنند. دنیا مملو از مهندسان کامپیوتر هندی بوده و تعداد فارغ‌التحصیلان رشته دکترا در هند تعجب همه را برانگیزخته است.

 

 

 هند

 


۶- گاوها خیابان را می‌بندند


این از آن باورهایی است که متاسفانه حقیقت دارد. گاوها در هند آزادانه می‌چرخند و از این بابت که در باورهای هندوییسم محترم شمرده می‌شوند، مردم با احترام منتظر آمد و شد آزادانه آن‌ها می‌مانند و به همین دلیل است که بارها پیش می‌آید که این حیوانات راه خیابان‌ها را بند می‌آورند.

 

 

 هند

 


۷- هندوها میلیون‌ها خدا را پرستش می‌کنند


خیلی‌ها فکر می‌کنند جمله‌ی "۳۳۰ میلیون الهه و خدایان در هند پرستش می‌شود" درست است، اما در واقع اینطور نیست. در باور هندوئیسم، خدا در همه‌ی موجودات جریان دارد اما سر رشته آن از برهمن آمده. به همین علت هر موجود زنده‌ای محترم شمرده می‌شود. در شاخه‌های مختلف این فرقه، خدایان و الهه‌های بسیاری دیده می‌شود که هر کدامشان نوعی تجسم از برهمن به شمار می‌رود. در مجموع اوضاع بسیار پیچیده است و ریشه در داستان‌های اساطیری هندی دارد و بسیار شبیه به خدایان روم باستان است.

 

آکشاردام؛ سومین معبد بزرگ هند با ۵هزار سال قدمت

 

 

 هند

 


۸- همه‌ی زنان هندی ساری می‌پوشند


ساری بدون تردید لباسی زیباست که بدون تاریخ انقضا، همیشه بر پیکر زنان هندی می‌درخشد. اما سال‌هاست که دیگر تمام زنان هند مخصوصا در شهرهای بزرگ ساری نمی‌پوشند. نسل جوان نیز که این سال‌ها کاملا به سمت لباس‌های معمول رفته‌اند و تنها در مراسمات آن‌هاست که شما ممکن است این بانوان جوان را با ساری مشاهده کنید.

 

 

 هند

 


۹- همه‌ی هندی‌ها یوگا کار می‌کنند و ناماسته می‌گویند


نمایشی که از هند در کشورهای دیگر مخصوصا در غرب داده می‌شود، با آنچه واقعا در هند جریان دارد متفاوت است. از هند به عنوان یک کشور متافیزیکی با مردمی که همه درگیر یوگا و مرتازی هستند یاد می‌شود اما نه تنها اینچنین نیست، بلکه آن چیزی که به عنوان یوگا در دیگر کشورها آموزش داده می‌شود با شکل قدیمی آن که در هند وجود دارد کاملا متفاوت است. راهبه‌های زیادی هستند که هر روز به یوگا و دیگر مسائل ذهنی رو می‌آورند اما مردم عادی زندگی خودشان را دارند و بخش عمده‌ای از آن‌ها اصلا به این ورزش مشغول نیستند.

 

 

هند

 


ناماسته نیز نوعی خوش‌آمدگویی هندی بوده که در فرهنگ مردم هند جا افتاده بود، اما در سال‌های آتی، مخصوصا در شهرهای پرجمعیت به مرور گفتن آن از میان مردم رخت بر بسته است.

 


۱۰- مراسمات عروسی در هند بزرگ و پر سر و صداست


جشن عروسی چند روزه با عنوان غذاها و رقص و آوازهایی که تمامی ندارد، در هند نمادی از ثروت و جایگاه اجتماعی خانواده‌هایی است که بینشان این وصلت شکل می‌گیرد. پس نباید انتظار این را داشته باشید که مردم عادی چنین جشن‌هایی بگیرند، چون عملا از پس هزینه‌های آن بر نمی‌آیند. این عروسی‌های بزرگ مخصوص آن دسته مردم خاصی است که بسیار پولدار از مردم عادی هستند و آن فاصله‌ی طبقاتی که از آن یاد کردیم را شکل می‌دهند. البته همین جشن‌ها هم در نقاط خاصی ازهند همچون پونجاب بیشتر اتفاق می‌افتد، با این همه بسیاری از مراسمات عروسی در هند آنقدر ساده هستند که عموما در ۱۵ دقیقه به اتمام می‌رسند.

 

۱۰ مکان افسانه‌ای در هند برای برپایی یک جشن عروسی باشکوه

 

 

هند

۲۴ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران