معرفی دو رستوران ژاپنی ووگو و یادا سوشی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی دو رستوران ژاپنی ووگو و یادا سوشی در استانبول

همه‌ی ما می‌دانیم که ترکیه، بالخص استانبول، تا چه میزان غذاهای محلی متنوع و خوشمزه‌ای دارد، با این حال وقتی تصمیم می‌گیرید تا به کشوری خارجی سفر کنید، بد نیست تا جای ممکن تجربه‌ای متنوع از نقاط مختلف دنیا را یکجا کسب کنیم. یکی از این روش‌ها انتخاب رستوران‌هایی با غذاهای مخصوص کشوری دیگر است و رستوران‌های ژاپنی با توجه به تنوع و کیفیت بسیار عالی در استانبول می‌‌تواند انتخابی مناسب باشد. امروز ما به سراغ دو مورد از بهترین رستوران‌های ژاپنی استانبول رفته‌ایم تا در سفر با تور استانبول حتما آن‌ها را امتحان کنید.

 


Yada Sushi


این رستوران کوچک اما بسیار عالی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. رستورانی که زوماتو آن را برترین رستوران ژاپنی استانبول می‌داند و با توجه به نظراتی که کاربران شبکه‌های اجتماعی از این مکان داده‌اند، الحق که لایق چنین جایگاهی نیز هست. این مکان در مرکز خرید ایستینیه پارک قرار گرفته و به همین سبب دسترسی به آن بسیار ساده‌ است، مضاف بر اینکه در هنگام خرید از ایستینیه پارک، می‌توانید زمانی خالی کنید و ناهار یا شام را در این مکان صرف نمایید، به این ترتیب با یک تیر دو نشان زده‌اید.

 

۵ رستوران ویژه‌ در استانبول که غذاهایشان را از محصولات ارگانیک تهیه می‌کنند

 

 

 Yada Sushi

 


همانطور که گفتیم، یادا سوشی مکانی نسبتا کوچک است، اما با این حال دکور جذابی و دو سری میزهای مختلف برای نشستن دارد. میزهای وسط رستوران با صندلی‌های معمولی و تعداد نفرات بیشتر در نظر گرفته شده‌اند و میزهای کناری با کاناپه‌های بسیار راحت، محیطی گرم و دوست‌داشتنی برای صرف شام مهیا کرده‌اند. در مجموع از نظر ظاهر یادا سوشی خیلی شبیه به دیگر رستوران‌های ژاپنی نیست، اما در باطن یکی از بهترین‌های آن‌ها به شمار می‌آید.

 

بهترین رستوران‌ها برای خوردن غذای سالم و ارگانیک در استانبول

 

 

  Yada Sushi

 


مهم‌ترین بخش این رستوران یعنی غذاهایش است که تحسین هر کسی که به آن مراجعه کرده را به دنبال داشته است. سرآشپز بسیار خوب این رستوران در یک آشپزخانه باز مشغول کار است تا شما بتوانید مراحل آماده‌سازی غذاها را مشاهده کنید. منوی کامل آن نیز به دو زبان انگلیسی و ترکی تهیه شده و در آن می‌توانید چندین نوع سوشی، سالادهای متنوع، نوشیدنی‌های ژاپنی، ساشامی و چند نوع غذای دیگر پیدا کنید. عموما غذاها و نوشیدنی‌ها قیمتی بین ۱۷ تا ۵۰ لیر دارند، اما ترکیب‌هایی هستند که گران‌تر نیز خواهند بود. مثلا بشقاب مخصوص ساشیمی با ۱۵ ساشیمی از ترکیب‌های مختلف از چند نوع ماه متفاوت مجموعا ۱۱۰ لیر خواهد بود که به همراه ۵۰ درصد تخفیف در سفارش نوشیدنی سرو می‌شود.


آدرس: مرکز خرید ایستینیه پارک
ساعات فعالیت: ۱۲ ظهر تا ۲۲:۳۰ شی

 


رستوران Vogue


ووگو از نظر فضا و ساختار به طور کلی رستوران متفاوتی است. این رستوران در زوماتو، سومین رستوران ژاپنی بر حسب نمرات مشتریان انتخاب شده و بر خلاف یادا صبحانه نیز سرو می‌کند. به خاطر قرار گیری در محله‌ی بشیکتاش و مرکز خرید BJK Plaza، این امکان برای ووگو مهیا بوده تا یک سری میز بر روی سقف بچیند و همچنین نمای تنگه‌ی بسفر را از هر دو سالن داخلی و روبازش برای مشتریان به نمایش بگذارد.
این رستوران در دسته مکان‌های لوکس و گران‌قیمت قرار می‌گیرد و این قضیه در بدو ورود شما به سالن آن کاملا مشخص خواهد بود. دکور بندی از کف تا میزها و سقف همه با چوب کار شده‌اند. چوب‌های روشنی که باعث شده محیطی روشن و جذاب داشته باشند که در کنار پنجره‌های بزرگ و نمای بسفور، مجموعه‌ای بسیار عالی پدید آورده است. البته با توجه به اینکه همیشه مشتریان زیادی برای حضور در این رستوران به BJK Plaza می‌آیند، باید قبل از حضور در ووگو حتما میزی برای خود رزرو کنید.

 

۵ رستوران ارزان و خوشمزه در استانبول برای شب‌گردی‌های دیرهنگام

 

 

 رستوران Vogue

 


در مورد غذاها حرف برای گفتن بسیار است و این موضوع ابتدا از تنوع غذاهای این رستوران آغاز می‌شود. ۱۰ صفحه منوی مخصوص غذا و ۲ صفحه منوی نوشیدنی کاملا بیان‌گر این است که تا چه اندازه غذاهای متنوع ژاپنی در ووگو سرو می‌شود. این منو به دو زبان ترک و انگلیسی کار شده و شما در سفارش به هیچ وجه مشکل نخواهید داشت، مخصوصا اینکه جزییات هر غذا کاملا ذکر شده است. انواع پاستا، نودل‌های مختلف، سوشی‌های متفاوت، سالادهای متنوع با استفاده از گوشت‌های دریایی و باربیکیو ژاپنی و غذاهای متنوع دیگری که عموما قیمت‌هایی بین ۴۵ تا ۱۱۰ لیر دارند. مجموعه‌های مخصوص سرآشپز نیز در این رستوران گنجانده شده که غذای ۵ کورس آن حدود ۱۶۵ لیر بدون نوشیدنی هزینه در بر خواهد داشت.

 

 

 رستوران Vogue

 


آدرس: Vişnezade Mahallesi, Akaretler Spor Caddesi, BJK Plaza, A Blok, No 92, Kat 13, Beşiktaş
ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۱ شب

۱۱ آذر ۱۳۹۷ (به‌روز رسانی شده در: 01 مرداد 1400)

نظرات کاربران