۷ جواهر پنهان باتومی که پیش از سفر به این شهر باید از آن‌ها باخبر باشید

جاذبه‌های گردشگری باتومی
۷ جواهر پنهان باتومی که پیش از سفر به این شهر باید از آن‌ها باخبر باشید

وقتی قرار باشد به شهری سفر کنید، احتمالا همه بهترین رستوران‌ها، بهترین مراکز خرید، بهترین کافه‌ها و البته معروف‌ترین نقاط دیدنی آن شهر را به شما پیشنهاد می‌کنند. اما همیشه هستند مراکزی که تنها مسافرین حرفه‌ای یا محلی‌ها از آن با خبرند. رستوران‌هایی خاص، کافه‌هایی متفاوت یا نقاط دیدنی جالب توجهی که شاید در نگاه اول چندان مطلوب به نظر نیایند. به همین خاطر ما در مقاله‌ی امروز به سراغ جواهرات پنهان باتومی رفته‌ایم، یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر با تور گرجستان است که در کشور ما نیز طرفداران بی‌شماری دارد.

 

 

Marseille

این رستوران زیبا در باتومی به واقع یکی از مراکز خاص شهر است که علاقه‌مندان به تاریخ معاصر شوروی، شاید دوست داشته باشند در آن یک شام عالی میل کنند. Marseille رستورانی روسی است که در آن غذاهای کاملا کلاسیک روس در فضایی که شما را به زمان استالین و شوروی سابق می‌برد سرو می‌شود. در کنار غذاهای روس، باید به مجموعه‌ی بسیار خوب پنیرهای گرجی از جمله سولگونی اشاره کنیم که احتمالا بهتر از نمونه‌ی این رستوران در باتومی یافت نخواهید کرد. در واقع Marseille از آن نظر اهمیت دارد که یک رستوران قدیمی با حال و هوایی بسیار جذاب است و گذشته از آن غذاهای آن نیز از کیفیت بالایی برخوردارند.

 

۵ کافه‌ی شبانه‌ی باتومی؛ شهر بندری گرجستان

 

 

Marseille

 

 

Soy Ice Cream

هیچ شامی با یک دسر خوشمزه کامل نیست، به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم از درب Marseille که بیرون آمدید، به سمت راست چند قدمی بردارید و در خیابان بعدی به این بستنی فروشی برسید. این مکان نیز از نظر ظاهر آن قدر با کلاس و خاص نیست، اما بستنی‌هایش یکی از متفاوت‌ترین طعم‌های بستنی خواهد بود که در عمرتان می‌چشید. نکات بسیار پراهمیت اینکه بستنی‌های Soy Ice Cream همانطور که از امسش پیداست بدون قند، بدون لاکتوز، کاملا گیاهی و البته ارزان هستند.

 

 

Soy Ice Cream

 

 

آدرس: N14 Rustaveli Str

 

 

Adjarian Sakhli

اگر این قضیه که غذاهای محلی آدجاری‌ها چه طعمی دارد ذهنتان را مشغول کرده است، حتما سری به این رستوران بزنید تا با طعم واقعی غذاهای محلی این منطقه آشنا شوید. منوی این رستوران حتی برای جوانان گرجی نیز عجیب به نظر می‌رسد، به این خاطر که غذاهای آن‌ها همه از مدل‌های قدیمی آدجارا هستند. با این حال غذایی که به روی میز می‌آید، عالی و خوشمزه‌است. با این حال برای رفتن به این رستوران باید بیخیال رژیم غذایی شوید چون اکثر موارد موجود در منو چرب و گوشتی هستند.

 

۷ نقطه‌ی شگفت‌انگیز باتومی برای شنیدن موسیقی زنده با غذا!

 

 

Adjarian Sakhli

 

 

آدرس: N10 Khimshiashvili Str

 

 

Privet iz Batuma

اسم این رستوران به روسی می‌شود "سلامی از باتومی". نکته این رستوران این است که محلی‌ها از وجودش به خوبی مطلعند اما گردشگران کمی هستند که بدانند این رستوران دقیقا چقدر عالی‌ست. همه‌ی غذاهای موجود در منوی Privet iz Batuma فوق‌العاده خوشمزه هستند و به همین خاطر است که میانگین قیمت ۲۵ دلاری برای صرف غذا در آن باعث نشده تا میزهایش خالی شود. یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف یک ناهار خوشمزه در باتومی.

 

 

Privet iz Batuma

 

 

آدرس: N39 M.Abashidze Ave.

 

 

بندرگاه

احتمالا وقتی می‌خواهید به باتومی بروید، لیستی از سواحل برتر این شهر را انتخاب خواهید کرد تا زمان سفر به دیدنشان روید، اما ما پیشنهاد می‌کنیم بین ساعت ۱ ظهر تا ۷ غروب، سری به بندرگاه باتومی بزنید. جدا از زیبایی‌های بصری، ماهیگیران زیادی در این ساعات در بندرگاه جمع می‌شوند و جمعی گرم و دوست داشتنی شکل می‌گیرد. می‌توانید سوار قایق شوید و در آب‌های اطراف چرخ بزنید یا اینکه روی صندلی‌ نشسته از همه چیز این مکان لذت ببرید.

 

دنج‌ترین مکان‌های باتومی که در سفر به این شهر می‌توانید در آنها اقامت کنید

 

 

بندرگاه

 

 

آدرس: N39 M. Abashidze Ave.

 

 

FanFan

فان‌فان یک رستوران دریایی است که به خاطر شباهتش به پورپور (رستوران معروف تفلیس) و البته ظاهر جالب و نوآورانه‌اش در باتومی معروف شده و در میان جوانان این شهر بسیار پرطرفدار است.  جدا از غذاهای بسیار خوشمزه دریایی که در سبک اروپایی پخت می‌شوند، لیمونادهای خانگی فان‌فان نیز بسیار پرطرفدار هستند و در هنگام بازدید از این رستوران آن‌ها را نیز سفارش دهید. هزینه حدودی برای هر نفر در فان‌فان حدود ۲۰ دلار خواهد بود.

 

 

FanFan

 

 

آدرس: N27 Ninoshvili Str.

 

 

Flabour Georgia

از میان چندین مراکز خریدی که عموما در باتومی به شما پیشنهاد می‌شود، ما مرکز متفاوتی را می‌خواهیم به شما معرفی کنیم که مربوط به لباس، جواهرات، کیف و کف و دکوریجاتی است که عموما به درد خانم‌ها می‌خورد. Flabour Georgia البته جایی ارزان قیمت نبوده و در آن مجموعه‌ای از برندهای مختلف که متعلق به طراحان مطرح گرجی است حضور دارند. لباس‌های بسیار زیبای این فروشگاه مدرن، از جمله پرطرفدارترین در میان جوامع نسبتا مفرح باتومی محسوب می‌شود.

 

 

Flabour Georgia

 

 

آدرس: N21 Memed Abashidze Str.

۲۴ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران