تجربه‌ی شگفت‌انگیز تماشای فیلم در سینماهای چهار بعدی دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
تجربه‌ی شگفت‌انگیز تماشای فیلم در سینماهای چهار بعدی دبی

چند سال پیش وقتی آرام آرام سینماهای سه بعدی پا می‌گرفتند و می‌شد به راحتی به یکی از این سینماها رفت، همه چیز واقع‌گرایانه و عالی به نظر می‌رسید، گویی شخصیت‌های فیلم از پرده‌ی سینما به داخل سالن پا می‌گذاشتند. از آن زمان چیزهای زیادی تغییر کردند، تصاویر سه بعدی به تلوزیون‌های خانگی آمدند، بسیاری فیلم‌سازان علاقه‌شان را به تکنولوژی‌های دیگر غیر از سینمای سه بعدی نشان دادند و سالن‌های متفاوت‌تری که بیشتر برای تفریح هستند تا فیلم‌بازان حرفه‌ای تاسیس شد. یکی از این سالن‌ها، سینمای چهار بعدی است که در ادامه کارکرد آن را برایتان شرح خواهیم داد و چند سالن سینمای ۴ بعدی به شما معرفی خواهیم کرد تا در سفر با تور دبی حتما سری به آنها بزنید.

 


سینمای چهار بعدی چیست؟


بسیاری آن را نسخه تکامل یافته سینمای سه بعدی می‌نامند، اما واقعیت این است که سینمای چهار بعدی بیشتر شبیه به یک پارک بازی است تا یک سینمای حرفه‌ای. تلفیق افکت‌های فیزیکی با سینمای سه بعدی باعث شده شما کاملا در فضای فیلم غرق شده خود را جزوی از آن تلقی کنید. افکت‌های باران، باد، معد، رعد و برق و حرکت صندلی‌ها بیشتر شما را یاد سواری‌های دیجیتال می‌اندازد تا دیدن یک فیل.

 

اولین سینمای ScreenX در دبی و معرفی دیگر سالن های Reel Cinemas

 

 

سینمای چهار بعدی

 


انتخاب‌ فیلم‌هایی که در چنین سینماهایی به نمایش در می‌آیند نیز عموما از بین عناوین پر از جلوه‌های بصری انجام می‌شود. فیلم‌های ابرقهرمانی یا فیلم‌های حادثه‌ای و فانتزی درجه دو. حتی عناوینی هم هستند که عملا برای چنین سینماهایی ساخته شده و با طول مدت کم‌تر، هیجان را در نیم ساعت یا ۴۵ دقیقه به سالن‌ها می‌آورند. در نهایت همانطور که گفته شد، وقتی پا به یکی از این سالن‌ها می‌گذارید باید انتظار ساعتی هیجان انگیز و مفرح داشته باشید، اما برای دیدن فیلم‌های جدی این سالن‌ها خیلی پیشنهاد نمی‌شود.

 


VOX ، معروف‌ترین سینمای چهار بعدی دبی


مجموعه سینمایی VOX یکی از بزرگ‌ترین سینماهای زنجیره‌ای در آسیا به شمار می‌آید که با داشتن مجموعه‌های سینمایی مختلفی که عموما در مراکز خرید بزرگ احداث شده‌اند، طرفداران زیادی دارد. جدای از تمام سالن‌های بسیار جذابی که VOX احداث کرده، سینمای چهار بعدی آن چیز دیگری‌ست. تجهیزات فوق‌العاده این سینما از کره جنوبی تهیه گردیده و جدیدترین تکنولوژی برای ساخت افکت‌های فیزیکی و صندلی‌های آن به کار رفته است. کیفیت این سینما به حدی بالاست که اگر در تریپ‌ادوایزر نظرات مردم را بخوانید، خواهید دید که تعداد زیادی از مشتریان آن، بعد از دیدن اولین فیلم، چندین فیلم دیگر را نیز به تماشا نشسته‌اند و همه آن را به یک تم‌پارک کامل تشبیه نموده‌اند.

 

مکان‌هایی جذاب در دبی؛ برای خرید و تفریح خانوادگی هیجان‌انگیز

 

 

VOX

 


آدرس: سیتی سنتر Shindagha

 


Novo، با تکنولوژی جدیدتر


تکنولوژی به کار رفته در این سینما، از نسل جدید سینماهای چهار بعدی هستند و فیلم‌ها در سالن‌های ۶۴ نفره به نمایش در می‌آیند. جدا از موارد مربوط به افکت‌های فیزیکی که در این سینما به بهترین شکل ممکن کار شده، یکی از مزیت‌های Novo استفاده از سیستم صدای بسیار مطلوب و خاصی است که از تکنولوژی‌های برتر صدای سالن‌های سینما در سال‌های اخیر به حساب می‌آید. همین باعث شده تماشاب فیلم‌های روز با جلوه‌های خاص صوتی در سالن چهار بعدی Novo لذتی مضاعف داشته باشد.

 

 

Novo

 


آدرس: مرکز خرید Ibn Battuta

 


Reel، آخرین انتخاب


Reel یکی دیگر از مجموعه‌های سینمایی بسیار بزرگ دبی به حساب می‌آید که انواع سالن‌های مختلف سینما از IMAX تا اسکرین اکس را در دبی ساخته است. با این حال در زمره سینماهای چهار بعدی، اگر چه سالنش جزو بهترین سالن‌های سینمای چهار بعدی به حساب می‌آید، اما کمی نسبت به دو مورد اول پس‌رفت محسوب می‌شود. با این حال هنوز حضور در این سالن و تماشای فیلم با تکنولوژی روز استفاده شده در سینمای‌ Reel، یکی از بهترین تجربه‌های فیلم دیدن شما خواهد بود.

 

۶ تجربه‌ی خاص و هیجان‌انگیز که فقط در دبی می‌توانید به دست بیاورید

 

 

Reel

 


آدرس: مرکز خرید دبی

 


هزینه‌ی فیلم‌های چهار بعدی در دبی


یا یک مقایسه کلی خواهید دید که بهای بلیط‌های این سینما چند برابر سالن‌های دو بعدی است. فیلم‌هایی که در سالن‌های دو بعدی نمایش داده می‌شوند ۳۵ درهم، سینماهای ۳ بعدی ۴۷ درهم اما برای سینمای چهار بعدی ۱۲۵ درهم خواهد بود! با این حال تقاضای این سینماها به قدری بالاست که برای ساعت‌های شلوغ روز باید از قبل برای خود جا رزرو کنید.

 

 

هزینه‌ی فیلم‌های چهار بعدی

 

۰۷ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران