پارک ملی شگفت‌انگیز و رویایی آنگ تونگ ، مرواریدی زیبا در سامویی

جاذبه‌های گردشگری ساموئی
 پارک ملی شگفت‌انگیز و رویایی آنگ تونگ ، مرواریدی زیبا در سامویی

پارک ملی دریایی آنگ تونگ مجموعه‌ای از ۴۲ جزیره در خلیج تایلند است. این پارک محبوب و بسیار برجسته دارای سواحل ماسه سفید، تالاب‌ها، جنگل‌های گرمسیری انبوه، صخره‌های آهکی جذاب، آبشارها، و زندگی جانوری قابل توجه برای کشف و کاوش است. این پارک ملی که در نزدیکی  سامویی واقع شده حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع خشکی و دریا را زیر سلطه خود در آورده است. این پارک منحصر به فرد محل زندگی انواع گونه‌های گیاهی و جانوری و دنیای زیر آب گسترده است. در سفر با تور تایلند نگاهی به ویژگی‌های این پارک می‌اندازیم.

 

 

تاریخچه پارک ملی دریایی آنگ تونگ

این پارک ملی منحصر به فرد در سال ۱۹۸۰ تاسیس شد و در طی آن حدود ۸۰ درصد کل مساحت مجمع‌الجزایر به تصرف این پارک در آمد. از همان ابتدا بنا سیاست‌های پارک بر این بود که کل منطقه بکر و بدون تغییر باقی بماند. به این ترتیب هر چقدر جزایر دورتر مدرن و مدرن‌تر می‌شوند این پارک به صورت اولیه خودش باقی می‌ماند تا جایی باشد گردشگران بتوانند چهره واقعی مادر زمین را بدون دخل و تصرف انسان‌ها تماشا کنند. در همین راستا به جز چند شرکت گردشگری، کسی اجازه بردن تور به داخل پارک را ندارد.

 

 ۱۱ دلیل برای اینکه ساحل چئونگ مون، بهترین انتخاب در هنگام سفر به ساموئی است 

 

 

ang-thong

 

 

اما شهرت این پارک از آنجایی زیاد شد که الکس گارلند در کتاب خود به نام "ساحل" به خوبی از آن یاد کرد. این پارک شگفت‌انگیز جایی‌ست که مسافران به دنبال یافتن بهشت گمشده خود به آن می‌روند و در آن به گشت و گذار و یا اردو زدن می‌پردازند. کوه فی‌فی این سال‌ها به شدت به خاطر فیلم لئوناردو دی‌کاپریو مورد توجه گرفته است. اما سفر گردشگران آنگ تونگ در این قسمت تایلند به خیلی قبل‌تر باز می‌گردد. در بین تمام این جزایر تنها Koh Paluay مسکونی است که آن هم مردمی ماهیگیر و کاملا سبک و سیاقی سنتی دارد.

 

 

نکات برجسته و ویژگی‌های آنگ تونگ

تایلند کشوری زیباست. مسافران سراسر دنیا به تایلند می‌روند تا شاهد بعضی از بی‌تکرارترین زیبایی‌های زمین باشند. اما توجه کنید که چقدر پارک ملی آنگ تونگ چشمگیر است که مثالش را در سراسر تایلند نمی‌توانید پیدا کنید. برخی از این صخره‌های آهکی موجود در پارک که محو زیبایی‌شان می‌شوید ارتفاعشان تا ۴۰۰ متر می‌رسد و طی سال‌ها فرسایش به این شکل‌ها در آمده‌اند. آنگ تونگ به طور کلی دارای ۴ نوع جنگل مختلف با حیات وحش مخصوص به خود است که موقعیت‌های گوناگونی را برای گردش شما فراهم می‌آورند. شما در این نواحی با میمون‌های دم دراز، ماهی‌خوران کوچک، سمور آبی، مرغ ماهی‌خوار سفید، عقاب‌ها، لاک پشت‌ها و بسیاری دیگر از جانوارن را تماشا کنید. در دریای اطراف نیز بسیاری از ماهی‌های رنگارنگ قابل تماشا هستند. از پرطرفدارترین فعالیت‌های این پارک می‌توان به قایق‌سواری، غواصی، و صخره‌نوردی نام برد.

 

 ۱۰ جاذبه‌ی گردشگری در ساموئی که باید ببینید

 

 

ang-thong

 

 

بیشتر گردشگرانی که به این پارک وارد می‌شوند توسط تورهای سامویی و فنگان هدایت می‌شوند. اگر بخواهید تمام ۴۲ جزیره را بگردید هفته‌ها باید در این پارک سرگردان باشید. اما فقط چند جزیره توسط تورهای روزانه‌ای که از سامویی می‌آیند هدف گردش قرار می‌گیرند. یکی از این جزایر همیشگی Koh Wua Ta Lap است. به علاوه چون اکثر بازدیدکنندگان با کمبود وقت مواجه هستند بر سر راه خود از جزیره کوه مائه نیز دیدن می‌کنند. این جزیره که معنی آن جزیره مادر می‌شود دارای ساحلی چشمگیر و یک تالاب داخلی به اسم دریاچه امرلد (Thale Nai) بوده و به شما این امکان را می‌دهد که فقط در ساحل بمانید و یا در صورت وقت برای دیدنی‌های بیشتر اعماق جنگلش را کاوش کنید. به علاوه کوه‌نوردان و صخره‌نوردان ماجراجو که به دنبال تجارب جدیدتر هستند برای تماشای جادویی‌ترین مناظر زمین روانه ارتفاعات جزیره می‌شوند. شما در این ارتفاعات می‌توانید طیف ظریفی از رنگ‌های سبز تا آبی مختلفی را به تماشا بنشینید.

 

 

ang-thong

 

 

به علاوه Koh Sam Sao (جزیایر سه‌گانه) دارای صخره‌های مرجانی، کوه سنگ بزرگ و چشم‌گیر و برخی از زمینه‌های پیاده‌روی بسیار خوبی است. شما می‌توانید در این محوطه به گشت‌زنی، غواصی و قایق‌سواری بپردازید. بنابراین اگر اهل پیاده‌روی و گشت‌زنی هستید احتمالا در این منزقه کاملا سرگرم شوید.

 

 

رفتن به منطقه اصلی و اطراف

به طور کلی تنها تعداد محدودی از تورهای روزانه زیر نظر دولت به پارک ملی دریایی آنگ تونگ وارد می‌شوند که اغلب آن‌ها یا از کوه سامویی حرکت می‌کنند یا کوه فنگان و یا کوه تائو. این سفرها در غالب سفرهای کلاسیک، کروز و یا کشتی‌های مسافری سریع تدارک دیده می‌شوند. بیشتر تورها در چند مکان مختلف توقف می‌کنند. آن‌ها در یک روز برنامه‌های قایق‌سواری، تفریحات ساحلی و پیاده‌روی و کاوش را منظم می‌کنند. حتی برخی از این پیاده‌روی و صعودها نیاز به آمادگی جسمانی دارد.

 

 ۵ ساحل جذاب ساموئی که باید غواصی آنجا را امتحان کنید 

 

 

ang-thong

 

 

بی‌شک شما با سرکت در تورهای این پارک ملی رویایی و شگفت‌انگیز یکی از فراموش نشدنی‌ترین خاطرات عمرتان را به ثبت خواهید رساند.

۰۱ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران