محبوب‌ترین و معروف‌ترین کافی‌شاپ‌های باکو برای لذت بردن از غروب زیبای شهر

جاذبه‌های گردشگری باکو
محبوب‌ترین و معروف‌ترین کافی‌شاپ‌های باکو برای لذت بردن از غروب زیبای شهر

روزهای مسافرت را باید با خوردن یک قهوه عالی و پر انرژی آغاز کرد و غروب‌ها هم می‌توان در کافه‌ای نشست و کمی آرامش کسب کرد و یک نوشیدنی گرم یا سرد خورد. اگر قبلا با تور باکو سفر کرده باشید، می‌دانید که مبحث چای و قهوه در این شهر به شدت جدی گرفته می‌شود و در آن کافه‌های زیادی در مدل‌های مختلف وجود دارد. از کافی‌شاپ‌های مدرن و امروزی با دسرهای اروپایی تا کافه‌هایی با حال و هوای شوروی سابق. در این مقاله چند کافه معروف و محبوب این کشور را به شما مرفعی می‌کنیم تا بتوانید یک نوشیدنی خوب و دسری دوست داشتنی در این شهر زیبا میل کنید.

 


Coffee Moffie


این کافه در نزدیکی اچری شهر واقع شده و تلفیقی از یک کافه‌ی قدیمی در فضایی مدرن است که بر در و دیوار آن نقش و نگاری از فیلم‌های هنری و پوسترهایی با جملاتی از نویسندگان مدرن همچون آلبر کامو نقش بسته. Coffee Moffie از منظر بسیاری از محلی‌ها و گردشگران، بهترین قهوه‌ی شهر را به روی میز می‌برد و از این رو جوانان زیادی غروب‌ها در محل این کافی‌شاپ گرد هم می‌آیند. در منوی Coffee Moffie چای، قهوه، چند نوع نوشیدنی و چند مورد دسر بسیار خوشمزه موجود است که از نظر قیمتی نیز اوضاع خوب و ارزانی دارند.

 

بهترین رستوران‌های باکو برای خوردن غذاهایی به یاد ماندنی

 

 

  Coffee Moffie

 


آدرس: 9 Islam Safarli street, Baku, 1005

 


Tiramisu Coffe Art


منوی ترامیسو ترکیبی از نوشیدنی‌های مختلف، دسرهای عالی، میان‌وعده‌های خوشمزه و البته چند مورد ساندویچ است. فضایی گرم و دوست داشتنی دارد و یک مدیر بسیار معروف که در ایتالیا تعلیم دیده و نقش و نگاری که بر روی فنجان‌ها می‌اندازد را می‌توانید در اینستاگرام اکثر جوان‌های باکو ببینید. با توجه به محبوبیت بالای ترامیسو، در بیشتر مواقع میزهای آن پر است و باید منتظر بمانید، با این وجود امکان رزرو میز وجود نخواهد داشت. با این حال می‌توانید اسم خود را ثبت کرده و کمی در خیابان زیبای نظامی چرخ بزنید و دوباره به محل کافه برگردید.

 

 

  Tiramisu Coffe Art

 


آدرس: 106D Nizami Street, Baku, 1000

 


Double Coffee Baku


اگر به جایی فکر می‌کنید که در بعداز ظهرهای زیبای باکو قهوه‌ای بنوشید و یک غذای خوب سفارش دهید، Double Coffee Baku می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای شما باشد. منوی این کافی‌شاپ عالی نه تنها مجموعه‌ای بسیار جذاب و متنوع از غذاهای مختلف و نوشیدنی‌های متفاوت را در بر می‌گیرد، بلکه سرویس دهی در این مکان نیز سریع بوده و جو حاکم هم آرا و دوست داشتنی است. چندین نوع نوشیدنی گرم و سرد مختلف، انواع برگرهای در کنار غذاهای مختلف اروپایی و حتی میان‌وعده‌های دوست داشتنی از Double Coffee Baku مکانی عالی می‌سازد که از نظر قیمتی خیلی بالا نیستند اما پایین هم به حساب نمی‌آیند.

 

 

  Double Coffee Baku

 


آدرس: Gogol Street, Baku, 1005

 


Coffeeshop Company


این کافی‌شاپ مشهور اتریشی، شعبه‌ای در خیابان نظامی باکو و در کنار میدان فواری دارد. جایی عالی برای عاشقان قهوه که مجموعه‌ای از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های بر پایه قهوه را در باکو سرو می‌کنند. منوی این کافه شامل نوشیدنی‌های کلاسیکی همچون چای، اسپرسو، قهوه ترک و از این دست است، اما جای ترکیب‌های جذاب همچون انواع میلک‌شیک‌ها، لاته موز و ... نیز در آن خالی نیست. سالن نسبتا بزرگ و راحت، سرویس دهی عالی و جوی دوستانه، از دیگر ویژگی‌های این کافی‌شاپ به حساب می‌آید.

 

راهنمای گردشگری باکو؛ شهری پر از لذت‌های به یادماندنی

 

 

  Coffeeshop Company

 


آدرس: 85C Nizami Street, Baku, AZ1000

 


Old School


اگر می‌خواهید تجربه‌ای از کافه‌ها در زمانی شوروی را داشته باشید، بهتر است سری به Old School بزنید. البته نه اینکه این کافه از آن زمان باقی مانده باشد، بلکه با دکورهایی که برای آن انتخاب شده و شیوه‌ی چینش داخلی‌اش، سعی شده تا حال و هوای زمان کمونیست را زنده نگه دارد. جدای استفاده از المان‌های کمونیستی، غذاها و نوشیدنی‌ها در این کافی‌شاپ کوچک عالی هستند و به واسطه قیمت‌های بسیار پایین در کنار کیفیت عالی، مکانی بسیار محبوب نزد محلی‌ها در باکو به حساب می‌آید.

 

 

  Old School

 


آدرس: Alimardan Topchubashov, Baku, 1005

 


Coffee Station


و در نهایت Coffee Station آخرین جایی خواهد بود که به شما معرفی می‌کنیم، جایی که با اسپرسوهای بسیار معروفش و دکوری که حال و هوای دهه ۱۹۳۰ میلادی دارد اسم و رسم ویژه‌ای در باکو برای خود رقم زده. این کافه‌ی ایتالیایی با مجموعه‌ای جذاب از انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و دسرهای خوشمزه در کنار غذاهای سبک، جایی عالی برای خوردن یک صبحانه قبل از شروع گشت و گذار در باکو محسوب می‌شود.

 

 

  Coffee Station

 


آدرس: 1 Fikret Amirov street, Baku

۲۳ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران