برترین جاذبه‌های دیدنی بلگراد؛ شهر همیشه بیدار اروپای شرقی

جاذبه‌های گردشگری صربستان
برترین جاذبه‌های دیدنی بلگراد؛ شهر همیشه بیدار اروپای شرقی

بلگراد یکی از شهرهای گردشی اروپای شرقی است که تقریبا هر چیزی که یک مقصد ایده‌آل توریستی باید داشته باشد را ارائه می‌دهد. خیابان‌های سنگفرش شده کلاسیک، ساختمان‌های دوره استعماری، ساختمان‌های مدرن تازه ساخت و کلیساهای چشمگیر نئوکلاسیک همگی در این شهر به صورت یکجا به نمایش در آمده است. بنابراین اگر هنوز بلگراد را در فهرست مقاصد خود ندارید باید درباره بازنویسی‌اش تجدید نظر کنید. اگر با تور صربستان برای سفر به بلگراد رفتید از برترین جاذبه‌های دیدنی‌اش بازدید کنید.

 

 

قلعه کالمگدان

بی‌شک از هر کسی که قبلا از این شهر بازدید کرده بپرسید به شما خواهد گفت که جذاب‌ترین ویژگی شهر که باید سری به آن بزنید قلعه کالمگدان است. این قلعه که در پارکی سرسبز و بزرگ در تقاطع برخورد رود دانوب و ساوا قرار گرفته یکی از زیباترین و عاشقانه‌تری نمای شهر را ارائه می‌دهد. در حالی که این قلعه سال‌ها درگیر نزاع‌های بی پایان کشورها بود، حالا در محیطی آرام شاهد آرامش و زندگی روزمره مردم این کشور است. شما می‌توانید در پارک قدم بزنید و سپس از موزه نظامی و چندین گالری هنری داخل آن دیدن کنید. تقریبا در بلگراد بیشتر جاده‌ها به کالمگدان منتهی می‌شود.

 

بهترین محله‌های بلگراد؛ شهر شب‌های بیدار صربستان

 

 

قلعه کالمگدان

 

 

کلیسای سنت ساوا

اگر می‌خواهید از بزرگ‌ترین کلیسای ارتدوکس دنیا دیدن کنید حتما به کلیسای سنت ساوا که در کل منطقه هر جایی که باشید قابل رویت است دیدن کنید. این کلیسای بزرگ و بسیار زیبای ۷۹ متری خط افق شهر را از آن خود کرده و غروب همچون جواهری در آسمان می‌درخشد. کلیسای سنت ساوا در سال ۱۵۹۵ درست در جایی که عثمانی‌ها بقایای سنت ساوا را به آتش کشیدند ساخته شد. با این همه حدود ۴۰۰ سال سپری شد تا کلیسا کامل و تکمیل گردد. حتی نمای داخلی آن هنوز در دست ساخت و ساز است اما لایه‌های جدیدی در حال اضافه شدن به این عبادتگاه است.

 

 

کلیسای سنت ساوا

 

 

آدرس: Krušedolska 2a, Beograd, Serbia

 

 

کنز میهایلوا

به لحاظ جغرافیایی این خیابان در مرکز شهر نیست، اما  قطعا یکی از نقاط سرمایه گذاری شهر محسوب می‌شود. این خیابان طولانی یکی از نقاطی است که از تمام طبقه‌های اجتماعی شهر برای گشت و گذار و بازدید به آن می‌روند. به علاوه بیشتر تجار قرارهای کاری خودشان را در رستوران‌ها و کافه‌های این منطقه تنظیم می‌کنند. و بسیاری از جوانانی هدف طول آن را بالا و پایین می‌روند و با هم وقت می‌گذرانند. یکی از بهترین نقاط شهر برای تماشای مردم و گشت و گذار همین خیابان است.

 

بهترین نقاط بلگراد برای خوردن شامی دیروقت و کاملا مقرون به صرفه

 

 

کنز میهایلوا

 

 

اسکادارلیجا

اگر می‌خواهید در یکی از خیابان‌های همیشه سر زنده و خوش آب و رنگ که پر از مغازه و کافه بگردید بی درنگ مسیرتان را به سمت اسکادارلیجا تغییر دهید. هر زمان که به این خیابان جذاب و پر هیاهو بروید مردمی را می‌بینید که در کافه‌ها عصرانه می‌خورند و به گفتگو مشغولند. گردشگران هم با نگاه جستجوگر و کنجکاوشان در حال عکاسی و کاوش هستند. شما می‌توانید در پیاده‌روهای سنگفرش قدم بزنید، بر روی صندلی‌های فلزی زیر تیر برق‌های مشکی کلاسیک بنشینید و از غروب آفتاب لذت ببرید. اگر احساس گرسنگی کردید به یکی از کافه‌ها بروید و بر روی صندلی‌های چوبی کنار خیابان بنشینید و چیزی سفارش دهید. شما می‌توانید از بهترین رستوران‌های شهر را در این خیابان پیدا کنید.

 

 معرفی ۱۰ رستوران برتر بلگراد برای سرو لذیذترین غذاهای سنتی ومدرن 

 

 

 اسکادارلیجا

 

 

موزه یوگسلاوی و خانه گل‌ها

با این که دوره حکومت یوگسلاوی در این منطقه کوتاه بود اما آثار به جا مانده از آن به طور گسترده‌ای در شهر پراکنده است و مردم زیادی به خوبی آن دوران را به یاد می‌آورند. به همین دلیل مقبره یوسف بروز تیتو یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی برای گردشگران و مردم محلی بلگراد است. موزه یوگسلاوی به لحاظ روایت تاریخی از ارزش بالایی برخوردار است و تقریبا واجب است هر گردشگری برای درک بهتر تاریخ کشور از این موزه دیدن کند. اما بخش حایز اهمیت آن محل سکونت مرمرین رهبر یوگسلاوهاست که دقیقا در مرکز مجموعه قرار گرفته است.

 

 

 موزه یوگسلاوی

 

 

زمون

زمون سابقا یکی از شهرهای مرزی در نزدیکی اتریش بود که با گسترش بلگراد در دهه ۱۹۳۰ بلاخره به عنوان بخشی از بلگراد به این شهر ملحق شد. این محله یکی از بهترین نقاط شهر برای گردش و پیاده روی است. نمای تپه Gardoš و برج هزاره یکی از بهترین جاهای این محله است که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. به علاوه عاشقان غذاهای دریایی به زمون می‌روند تا در بهترین رستوران‌های غذای دریایی، ماهی‌های تازه و خوشمزه بخورند. پس اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید یکی از بهترین نقاطی که باید به آن سربزنید محله زمون است. از لحاظ فضای شهری هم، حس و حال زمون با دیگر نقاط بلگراد به دلیل پیشینه تاریخی متفاوت است. زمون به دلیل این که همیشه شهری مستقل شناخته می‌شد فرهنگ و شرایط محیطی خاص خودش را دارد که با وجود ادغام در بلگراد هنوز قابل لمس است.

 

۹ مکان شگفت‌انگیز بلگراد برای گرفتن بهترین سلفی‌های سفر به صربستان

 

 

زمون

۲۷ شهریور ۱۳۹۷

نظرات کاربران