معرفی پارک گونونگ مولو مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی

مالزی با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوانی که دارد موفق شده به یکی از توریستی‌‌ترین کشورهای جهان تبدیل شود. به طوری که سالانه میلیون‌ها گردشگر تور مالزی را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. جاذبه‌های این کشور بسیار متنوع بوده و تمامی افراد با هر علاقه و سلیقه‌ای می‌توانند سفری به یادماندنی را در آن تجربه کنند. یکی از این جاذبه‌های جذاب پارک گونونگ مولو است که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم. با مقتدرسیر همراه باشید تا با این پارک جذاب و دیدنی بیشتر آشنا شوید.

 

آشنایی با پارک Gunung Mulu National Park

همان طور که گفته شد پارک گونونگ مولو از جمله جاذبه‌های طبیعی مالزی است. این پارک به قدری زیبا و جذاب است که نام آن را می‌توان در لیست زیباترین جاذبه‌های طبیعی در سراسر شرق آسیا قرار داد. چرا که طبیعت زیبای این پارک را در کمتر جایی می‌توان پیدا کرد. از جمله زیبایی‌های آن می‌توان به سنگ‌های نوک تیز شمشیری شکل و غارهای تو در تو آن که در نوع خود بی‌نظیر هستند اشاره کرد. این غارهای منحصر به فردی که در دل کوهستان جنگلی قرار گرفته‌اند نقطه عطف این پارک زیبایی بوده و اصلی‌ترین دلیل برای معروف شدن آن در بین گردشگران محسوب می‌شود. بدون شک شما نیز با دیدن این غارهای زیر زمینی و روی زمینی شگفت‌زده خواهید شد. برای نامگذاری این پارک به گونونگ مولو از کوهی به نام مولو الهام گرفته‌اند. این کوه دومین کوه بلند ساراواک محسوب می‌شود و ارتفاع آن در حدود ۲۳۷۶ متر است.

 

گردش در جذاب‌ترین غارهای مالزی

 

گشت و گذار در پارک

اصلی‌ترین بخش پارک گونونگ مولو غارهای شبکه‌ای است که در آن واقع شده‌اند. این غارها در نوع خود در کل دنیا بی‌نظیر هستند. به طوری که از جمله طولانی‌ترین غارهای شبکه‌ای دنیا محسوب می‌شوند. علاوه بر آن در این پارک شاهد بزرگترین اتاق زیرزمینی جهان خواهید بود. اگر بخواهیم بزرگی این اتاق زیرزمینی را توصیف کنیم می‌توان گفت حدود چهل عدد هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را می‌توان درون آن قرار داد. همه چیز محدود به این موارد نبوده بلکه می‌توانید در این بازدید از بزرگترین مسیرهای غاری دنیا نیز دیدن کنید.

از دیگر موارد جذاب پارک گونونگ مولو، غار آب‌های زلال یا با نام انگلیسی‌ آن (Clear Water Cave) است. این غار درازترین غاری است که می‌توان در سمت جنوب شرقی آسیا پیدا کرد. درون این غارها حیواناتی نظیر خفاش‌ها زندگی می‌کنند. این خفاش‌ها به محض تاریک شدن هوا از غارها بیرون آمده و دورن جنگل پرواز کرده و یا از درختان آویزان می‌شوند. بعد از آنکه گشتی درون غارها زدید و آن‌ها را از نزدیک بازدید کردید نوبت به محوطه بیرونی می‌رسد. محوطه بیرون غارها نیز به اندازه درون آن‌ها جذاب بوده و می‌توانید روز فوق‌العاده‌ای را در آن‌جا سپری کنید. چرا که پوشش گیاهی متراکم، گونه‌های گیاهی متنوع و گل‌های رنگارنگ همه چیز را برای ایجاد فضایی زیبا برای لذت بردن شما فراهم کرده‌اند. پس اگر به طبیعت و مکان‌های سرسبز علاقه دارید هرگز فرصت بازدید از این پارک را در سفر به مالزی از دست ندهید.

به غیر از بازدید از مکان‌های گفته شده در این پارک پیشنهاد می‌کنیم پیاده‌روی کردن در آن را فراموش نکنید. چرا که مسیرهای جذاب و دیدنی برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی دارد. از جمله این مسیرها می‌توان به پیاده‌روی به سمت پل معلق سایبان‌دار اشاره کرد که در فاصله‌ای در حدود نیم کیلومتر دورتر از پارک قرار گرفته است.

 

طبیعت‌گردی خاطره‌انگیز در پارک ملی پنانگ

 

مسیر دستیابی به پارک ملی گونونگ مولو

بهترین روش برای دستیابی به پارک ملی گونونگ مولو استفاده از قایق‌های سریع‌السیری است که از مارودی مالزی به سمت پارک حرکت می‌کنند. این قایق‌ها از مسیر رودخانه توتو عبور می‌کنند که علاوه بر بازدید از این پارک ملی می‌توانید تجربه یک سفر دریایی را نیز به دست آورید. قایق‌های سریع‌السیری که در این مسیر حرکت می‌کنند هر روز صبح به سمت مارودی به راه افتاده و بعد از طی کردن مسیری سه ساعته شما را به مقصد خواهند رساند. همچنین عصرها دوباره همین مسیر را در سمت برگشت طی می‌کنند. اگر به طبیعت علاقه‌ دارید هرگز نباید رفتن به سمت این پارک ملی را در تور مالزی فراموش کنید. ورود به این پارک برای همه عموم آزاد بوده و بدون نیاز به تهیه بلیط ورودیه به صورت رایگان می‌توانید از آن دیدن کنید.

 

معرفی پارک‌ها و آبشارهای زیبای لنکاوی

۱۶ آذر ۱۳۹۹