نکاتی که برای حفظ ایمنی خود در بالی باید رعایت کنید

جاذبه‌های گردشگری بالی

بالی از نظر جرم و جنایت مکانی بسیار امن به حساب می‌آید. در واقع با توجه به آمار و ارقام مربوط به گردشگران، مسئولان این شهر تا جای ممکن سعی دارند تا بهترین شرایط را برای مسافرین مهیا کنند. اما همیشه این شلوغی‌ها مشکلاتی از جمله جرایم کوچک را به وجود می‌آورند. بعضی از مشکلات مثل مسائل مربوط به رانندگی هم جزوی از فرهنگ مردم بالی است، همانطور که ما در کشورمان مشکلاتی در این زمینه داریم.

بنابر این بهتر دیدیم در چند بخش، توصیه‌هایی برای ایمنی بیشتر در بالی به شما داشته باشیم. بخش‌هایی که مربوط به دزدی‌های کوچک، ساحل و حتی میمون‌ها می‌شود. پس اگر قصد سفر با تور بالی را دارید، با ما در ادامه همراه شوید.

 

از وسایل شخصی خود به خوبی مراقبت کنید

همانطور که گفتیم، از نظر جرم‌های سنگین بالی از جمله کشورهای بسیار امن به حساب می‌آید، اما با توجه به حجم بالای گردشگرانی که به این جزیره‌ی زیبا سفر می‌کنند، دزدی‌های کوچک اتفاق می‌افتد. پس بهتر است در این زمینه کمی محتاط باشید و به چند چیزی که در پایین لیست می‌کنیم توجه نمایید:

  • موقع خروج از هتل یا سوییتی که در آن سکونت دارید، درها و پنجره‌ها را قفل کنید
  • اگر اتاق شما دارای گاو صندوق است، نسخه اصلی مدارک خود را در آن نگهداری کنید و تنها کپی آن‌ها را با خود در شهر حمل کنید
  • حتما اجناس قیمتی خود را در گاو صندوق اتاق نگهداری کنید
  • چیزهایی که با خود حمل می‌کنید امن خواهند بود چون کیف قاپی تقریبا اتفاق نمی‌افتد، پس اگر گاو صندوق ندارید، چیزهای مهم را با خود حمل کنید.

 

 راهنمای فرودگاه بین‌المللی نگورا رای بالی 

 

خیابان‌های شلوغ و موتوری‌هایی که از هر سمت می‌آیند

اوضاع ماشین‌ها در بالی بد نیست، اما موتورهایی که دست مردم محلی و گردشگران زیاد دیده می‌شود، از هر سمتی حرکت می‌کنند، پس موقع رد شدن از خیابان هر دو سمت را نگاه کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا مجبور نشده‌اید، ماشین کرایه نکنید تا مجبور به رانندگی در شهر شوید و اگر موتور کرایه می‌کنید، اگر چه اجبار چندانی در بالی وجود ندارد، اما حتما از کلاه ایمنی استفاده نمایید. در مجموع شما با خیابان‌های شلوغ مواجهید که کم‌تر کسی به قوانین راهنمایی و رانندگی مثل آن چه در اروپا مورد توجه قرار می‌گیرد، توجه می‌کند!

 

 رفت و آمد در بالی: از اتوبوس تا ماشین‌های کرایه‌ای 

 

رعایت نکات ایمنی در ساحل

سواحل زیبای بالی، اصلی‌ترین دلیلی هستند که برایشان به بالی سفر می‌کنید. این سواحل امنیت بالایی دارند و تنها باید چند نکته را رعایت کنید تا به هیچ وجه کنار دریای زیبای بالی به مشکل نخورید. ابتدای امر به پرچم قرمز توجه کنید. وقتی پرچم قرمز در جایی برافراشته بود، یعنی در آن آب نباید شنا کرد. آب و هوا را هر روز از مسئولان جویا شوید تا در شرایط بد آب و هوایی به ساحل نروید. آفتاب تند جزیره نیز ممکن است به پوست شما آسیب بزند، پس حتما کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. همین نکات ریز تقریبا تمام چیزی هستند که شما باید در سواحل رعایت کنید تا هیچ مشکلی برایتان پیش نیاید.

 

 

از قوانین پیروی کنید

مثل هر جای دیگری در دنیا، وقتی به بالی می‌روید، باید از قوانین آن‌جا پیروی کنید. یکی از قوانین بسیار سخت‌گیرانه در بالی مربوط به مواد مخدر است. پس به هیچ وجه از کسی هیچ گونه قرص و دارویی قبول نکنید. فراموش نکنید که اگر این دارو جزو موارد ممنوعه باشد، شما با مشکلات بسیار جدی روبرو می‌شوید. نکته مهم دیگر این در مراکز عمومی سیگار نکشید. در صورتی که پلیس شما را برای سیگار کشیدن در اماکن عمومی بازداشت کند، جریمه‌ای به اندازه ۵۵۰۰ دلار باید پرداخت نمایید.

 

 هیجان را در پارک‌ آبی واتربوم بالی تجربه کنید 

 

نکات دیگر بیشتر مسائل عمومی هستند؛ از کسی بدون اجازه عکاسی نکنید، با لباس کوتاه و نامناسب وارد مراکز مذهبی و معابد نشده و وارد مشاجره و درگیری فیزیکی با کسی نشوید.

 

مراقب میمون‌های بازیگوش باشید

در سفر با تور بالی میمون‌های زیادی را در این جزیره خواهید دید. اما گول ظاهر بامزه‌ی آن‌ها را نخورید که اگر مراقب وسایل خود نباشید، ممکن از اشیاه درخشان یا غذایی که در دست را دارید را از دستتان بگیرند و بعید است دوباره بتوانید به چنگشان بیاورید. مخصوصا در مورد غذا که در دزدیدن آن خیلی حرفه‌ای هستند!

۰۶ بهمن ۱۳۹۸