گشت و گذاری سبز و خاطره‌انگیز در ساپای ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

ویتنام یکی از بهترین نقاط جهان است که می‌شود به آن سفر کرد و برای روزهای هرچند کوتاه در عمر خوش گذراند. کشوری سبز که یک بار زیر آتش جنگ خاکستر شده اما خاکش دوباره آن را پرورانده و زیبایش ساخته. کشوری که هرکدام از شهرهایش یک جاذبه‌ی طبیعی شگفت‌انگیز دارد. کشوری که اقامتگاه‌های دنج در خود فراوان دارد و از همین رو یکی از بهترین نقاط دنیا برای پشت سر گذاشتن روزهای عاشقانه و رمانتیک‌ترین عمر به حساب می‌آید. در سفرتان با تور ویتنام اگر می‌خواهید به یکی از ارتفاعات سرسبز این کشور بروید همراه ما باشید تا ساپا در این کشور را خدمتتان معرفی کنیم. 


ساپا ارتفاعی سبز و جذاب


شهر مرزی در استان لئو سای وجود دارد که پایتخت آن ساپا است. شهری که در ارتفاع ۱۶۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است و یکی از پر رفت‌وآمدترین شهرهای گردشگری ویتنام به حساب می‌آید. شهری که در یک روز می‌توانید آن را حسابی بگردید و برای خودتان خاطره‌های ماندگار از سفر به ویتنام بسازید. شهری که در گذشته بسیار مورد مناقشه‌ی چین و فرانسه بوده است. شهری که در اواخر دهه ۱۸۸۰ میلادی بر روی زمین‌های آن خشخاش کاشته می‌شده اما بعدها زمین‌هایش به کشاورزی تغییر کاربری داده‌اند. شهری که از سال ۱۸۹۱ تحت سلطه مستقیم استعمارگران نظامی فرانسوی در آمده است.

 

بازدید از خلیج زیبای هالونگ در ویتنام

 

 

 


پیاده‌روی و چشم‌اندازی خارق‌العاده از طبیعت


ساپا در طول سال‌های سال روزهای سخت زیاد به خود دیده است. روزهایی که در استعمار قرار داشته، روزهای که در جنگ جهانی دوم کاملا ویران شده، روزهایی که فقر و فلاکت سرتاسر آن را فراگرفته و روزگاری که در جریان جنگ با امریکا جنگل‌هایش سوخته. امروز اما این شهر سبزتر از همشه است و رونق اقتصادی فراوانی در آن جریان دارد. شهری که هزاران هزار گردشگر از جای‌جای ویتنام از آن برای پیاده‌روی دیدن می‌کنند. پیاده‎روی یکی از پر استقبال‌ترین تفریحاتی است که مسافران این شهر به دنبال آن هستند. رفتن به دل سرسبزی‌ها و جنگل‌ها، بالا رفتن از تپه‌ها و بلندی‌ها، پایین آمدن از دره‌ها و پستی‌ها همگی مواردی هستند که بازدید از این شهر برای شما به ارمغان می‌آورد. در طول این پیاده‌روی نیز زیباترین مناظر هستی پیش چشمان شما قرار می‌گیرد. جدای از این تفریح این شهر پر از اقامتگاه‌های دنج پر سکوت است که می‌توانید شبی یا شب‌هایی از حضورتان در ویتنام را در آنها بگذرانید و آرامش گم کرده‌تان در زندگی شهری را بازیابید. همچنین دور و اطراف این شهر پر از روستاهای بکر و ناب است که می‌توانید به بازدید از آنها نیز بروید. روستاهایی که جدای از طبیعت، زیست مردمانش بسیار شوق برانگیز است. روستاهایی مانند کَت‌کَت که آداب لباس پوشیدن مردمانش بسیار خاص و جالب است و فرهنگ تعامل آدم‌هایش بر نوع دوستی و مهمان‌نوازی بنا شده است. روستایی مانند وای لین هو، که در آن صنایع دستی ویتنام به فروش می‌رسد و بیشتر مغازه‌هایش لباس‌های سنتی می‌دوزند و می‌فروشند.

 

۶ پس‌زمینه استثنایی برای گرفتن عکس‌های بی‌نظیر و زیبا در هانویی

 

 

 


توصیه‌های ضروری برای پیاده‌روی در ساپا


برای پیاده‌روی و گشت و گذار در ساپا به شما توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی و رعایت بهداشت حتما نکات زیر را لحاظ کنید.

  1. در این پیاده‌روی حتما کرم ضد آفتاب همراه خود داشته باشید و از آن استفاده کنید. چرا که آفتاب سوختگی می‌تواند به پوست‌تان آسیب جدی برساند.
  2.  در این پیاده‌روی حتما کفش مناسب به پا داشته باشید. چرا که مسیرتان گاه آنچنان که باید هموار نیست و اگر کفش‌تان نامناسب باشد بسیار به مشقت خواهید افتاد.
  3.  در این پیاده‌روی حتما لباس مناسب همراه خود داشته باشید تا برای مثال در روزهای تابستانی گرمازده نشوید و در روزهای سرد زمستانی سرما نخورید.
  4.  در این پیاده‌روی کوله پشتی و بار مناسب همراه خود داشته باشید. چرا که اگر کوله‌تان سنگین باشد به ستون فقراتتان ممکن است آسیب وارد شود و این سفر را جای شیرینی برای شما تلخ تلخ کند.
  5.  در این پیاده‌روی می‌توانید با گروه‌های مختلفی از مسافران ترکیب شوید و با ثبت‌نام در تور پیاده‌روی می‌توانید به همراه یک لیدر مسلط به منطقه و زبان انگلیسی جای‌جای ساپا را بازدید کنید.
  6.  در این پیاده‌روی آب کافی به همراه خود داشته باشید و تلاش کنید زیاد آب بنوشید.

 بهترین سواحل ویتنام که دیدن‌شان را نباید از دست بدهید

 

 


دسترسی به ساپا


دسترسی به ساپا چندان مشکل نیست. هانوی یکی از معروف‌ترین شهرهای گردشگری ویتنام به حساب می‌آید که بیشتر مسافران این کشور در آن اقامت دارند. شما برای دسترسی به ساپا می‌توانید به هانوی بروید و از هانوی به این مقصد تاکسی بگیرید. مسیر رسیدن از هانوی به ساپا غالبا میان چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد.

۲۷ مرداد ۱۳۹۸