معرفی پارک‌های ملی نزدیک به آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

پارک‌های ملی یکی از مهم‌ترین مراکز دیدنی طبیعی و بعضا تاریخی برای هر مقصد گردشگری هستند. ترکیه نیز چندین پارک ملی بسیار عالی دارد که تعدادی از آن‌ها در نزدیکی آنتالیا قرار گرفته است. اگر می‌خواهید با این پارک‌ها آشنا شوید، در ادامه‌ی مقاله‌ی امروز ما در زمینه راهنمای سفر با تور آنتالیا، همراه شوید.


۱- پارک ملی ساحلی Beydagları


این پارک ملی در سال ۱۹۷۲ و در مساحتی به اندازه ۳۴۴۲۵ هکتار پایه گذاری شد. این پارک ملی متشکل از کوهستان Olympos Bey است که به دریا مشرف شده و یکی از زیباترین نقاط آنتالیا را شکل می‌دهد. خط ساحلی و کوهستان نه تنها در آنتالیا بلکه به کمر و کوملوکا نیز کشیده شده و انتخاب‌های متعددی را پیش پای گردشگران می‌گذارد. کوهستان‌های زیبا، شهرهای تاریخی و بسیار مهم همچون المپیوس، جنگل‌های دیدنی و منطقه ساحلی از مهم‌ترین دلایلی هست که در سفر به آنتالیا حتما باید از این پارک ملی دیدن کنید.

 

 ۶ پارک جنگلی و دریایی آنتالیا برای تجربه‌ی متفاوت در یک شهر ساحلی

 

 


۲- پارک ملی کوپرولو کنیون


این پارک ملی یک سال بعد از Beydagları در سال ۱۹۷۳ میلادی و در مساحت ۳۵۷۱۹ در نظر گرفته شد. پارکی که کوهستان بسیار زیبایی در ۴۹ کیلومتری شمال آنتالیا را شامل شده و یک جاده‌ی ساحلی بسیار زیبا دارد که در نهایت به دره‌ی محبوب گردشگران، کوپرولو می‌رسد. این دره به واسطه‌ی امکانات تفریحی در بین مسافرینی که به آنتالیا سفر می‌کنند بسیار محبوب است زیرا در آنجا می‌توانند قایق سواری کنند، عکس‌های بسیار عالی در طبیعت کم‌نظیر این دره بگیرید، از سایت‌های تاریخی دیدن کنند و در پیاده‌روی و طبیعت گردی، حیات وحش کوپرولو را به تماشا بنشینند.

 

 

 


۳- پارک ملی گولوک


گولوک از دو پارک دیگر به آنتالیا نزدیک‌تر است و تنها ۳۴ کیلومتر از مرکز شهر به سمت شمال غربی آن فاصله دارد. این پارک ملی کوهستانی ۶۷۰۰ هکتار وسعت داشته و از سال ۱۹۷۰ بنا شده است. پارک ملی گولوک از نظر ناهمواری‌های زمین‌شناسی، چندین نقطه بسیار زیبا دارد و در کنارش می‌توانید از چند منطقه تاریخی با قدمتی زیاد را نیز مشاهده نمایید.

 

  یک روز پرهیجان در بازدید از شگفت‌انگیزترین شهربازی‌ها و پارک‌های آنتالیا

 

 


۴- پارک ملی ساکلیکنت


این پارک ملی در نزدیکی مرز استان قرار گرفته و پهناوری آن به کاش، موگلا و فتحیه نیز می‌رسد، اما بخش بیشتر آن در آنتالیا است. ساکلیکنت را بیشتر به واسطه دره‌ها و آبشارهای زیبایش می‌شناسند و به همین دلیل تورهای طبیعت گردی بسیاری از آنتالیا به این بخش از ترکیه برده می‌شوند. اگر شما قصد دیدن آبشار زیبای ییگیلا ساکلیکینکت را داشته باشد، می‌توانید از مسیری بسیار عالی رفته و از دل جنگلی جذاب رد شوید.در نزدیکی این آبشار امکانات رفاهی خوبی تهیه دیده شده و خانواده‌ها نیز می‌توانند این مسیر را طی رده و از آبشار دیدن کنند.

 

 طبیعت‌گردی در دل آنتالیا؛ تفریح در آبشارهای دودن

 

 


۵- پارک ملی آلتینبشیک


پارک ملی غاری آلتینلشیک اسم خود را از غاری به دست آورده که در این مکان وجود دارد و در نزدیکی روستای اورونلو واقع شده است و مهم‌ترین جاذبه‌ی دیدنی پارک است. در مجموع آلتینبشیک حدود ۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد اما احتمالا شما هم مثل بسیاری از گردشگران به دیدن غار بخواهید بروید. این غار زیبا با آب شفافی که درش جریان دارد و گنبد خاص و آهکی‌اش به شهرت رسیده و برای بازدید از آن سوار بر قایق می‌شوید و به دل آن می‌روید. جدا از تمام زیبایی‌های طبیعی و شگفت انگیزی که در این پارک ملی واقع شده، دیدن روستاهای آن که هنوز سبک و سیاقی قدیمی دارند نیز لذت بخش خواهد بود.

 

 

 


۶- پارک‌های طبیعت گردی در نزدیکی آنتالیا


به غیر از پارک‌های ملی، در اطراف آنتالیا پارک‌های طبیعت گردی زیادی هم هستند که اگر چه وسعت کم‌تری دارند، اما از نظر زیبایی و ارزش رفتن، کم از جاهایی که گفتیم ندارند. از جمله آن‌ها می‌توان به چند پارک همچون Guver اشاره کرد که یک پارک طبیعی دره‌ای است. جایی بسیار زیبا که دره‌هایی با عمق ۱۰۰ متر داشته و منظره‌ای فوق‌العاده زیبا را می‌سازد.

 

 معرفی دره پل‌دار یا Koprulu در آنتالیا و طبیعت زیبای اطراف آن 

 

 


پارک‌ آبشاری کورسونلو نیز از جمله جاهای زیبای ترکیه است که ار زود کوچوک توپالی ساخته شده و از جمله محبوب‌ترین نقاط برای پیک نیک و طبیعت گردی از مبدا آنتالیا محسوب می‌شود. همچنین نباید فراموش کرد که مناطق محافظت شده نیز برای کسانی که می‌خواهند به دیدن حیات وحش اطراف آنتالیا بروند نیز توصیه می‌شود. نقاطی همچون دبیک، چیگلیکارا، سیوریداگ، اوزوم دره و ... که هر کدامشان زیبایی مختص به خود را دارند.

۲۴ مرداد ۱۳۹۸